Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 april 2024


Aanbevolen berichten

Goedemiddag.
Nou, het huis van m'n moeder is zo goed als leeg. Dinsdagmiddag komt de kringloop nog langs voor de wasmachine, koel/vrieskast en twee leren fauteuils. Verder is het nog her en der wat klein spul als een bloempotje hier, een verzameling stofdoekjes daar, en weet ik wat.. Gaat allemaal in vuilniszakken naar de restafvalcontainer. Ik ben het spuugzat om weer naar de stort te rijden waar een gedeelte betaald en een gedeelte gratis storten is. De wachtrijen zijn daar vaak zo lang, soms tot tweeënhalf uur..!
Daarna nog de meterstanden doorgeven en sleutels inleveren. Einde van een 22 jarig hoofdstuk. En weer wennen aan m'n broers en zus maar weer sporadisch tegen te komen. Hoewel deze laatste weken de saamhorigheid een flinke boost heeft gekregen, dus misschien dat we elkaar nu wat vaker gaan opzoeken.

Katers.. toen ik nog niet zo doorgewinterd was in het drinken had ik ze vaak, precies zoals de klassieke kater vaak wordt omschreven: brak, koppijn, elk geluidje en/of beweginkje was teveel, maar als je er doorheen moest (werk en/of andere verplichtingen) dan sleepte ik me met pijn en moeite nog wel door zo'n dag heen.
Later, toen de licht alcoholische dranken als bier en wijn niet meer op m'n lijstje stonden en het menu alleen nog bestond uit sterke drank, toen waren er geen katers meer maar wel hevige ontwenningsverschijnselen bij het wakker worden. Zonder drank kon ik helemaal niets meer, dus was het óf een paar fikse borrels om enigszins op gang te komen, óf blijven liggen tot de verschijnselen verminderden of zelfs verdwenen. Dat laatste duurde meestal een dag of drie, daarna kon ik wel weer zonder drank. Helaas duurde die drankloze tijd nooit zo lang, want er was altijd wel weer een reden of gelegenheid om d'r maar weer eens eentje te nemen, waarna het hele circus weer opnieuw begon. Achteraf denk ik vaak: wat kan een mens zichzelf toch aandoen. Maar ja, achteraf is altijd makkelijk praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

. Ik ben het spuugzat om weer naar de stort te rijden waar een gedeelte betaald en een gedeelte gratis storten is. De wachtrijen zijn daar vaak zo lang, soms tot tweeënhalf uur..!

Dan kom je hier in landelijk Frankrijk wonen... mag je gewoon gratis naar de dorpsafvalinzameling 6 dagen per week. Dan staat er misschien 1 auto voor je waar je 5 minuten op moet wachten. Kan je meteen even een praatje maken. :P

Soms vraag ik me af hoe jullie overleven zonder de meest basale openbare voorzieningen, maar niet met zn allen hierheen komen hè :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad @bumperjim, je ziet hier in het buitengebied ook steeds vaker dat mensen hun grofvuil onbekommerd in een greppel of op een bospad mieteren, omdat de overheid zich steeds verder heeft teruggetrokken. Waar we vroeger schande spraken van die 'vieze' Fransen en Italianen die hun ouwe koelkasten en roestige ovens zomaar van een helling kieperden, gebeurt dat ondertussen nu hier ook volop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek veel hulp, ook via telefoon. Maar sinds 2004 was ik alleen maar gelukkig in een verslavingskliniek en in de PaaZ. De PaaZ is een psyhatiriche afdeling binnen een kliniek. Ik werd daar steeds en in psyhateriche kliniek verliefd op medepatienten . Al hoewel ik daar mijn hondje niet had. Bij mijn vorige opname had ik wel de beste gesprekken ooit, en dan heb ik het wel bijna twee jaar zonder alchohol vol gehouden. Waar ik nu opgenomen ben is er geen verslavingsterapie en heb ik mijn psychiater nauwelijks gezien, nog minder gesproken. Met de hoofdpsyhater van de afdeling heb ik al dikwijls korte gesprekken gehad. Ik wil terug spreken met de psyhater van mijn vorige opname. Zij weet ook van mijn andere mijn problemen. Wat bij mijn huidige psychiater allemaal niet aan bod kwam. Ik had een goed en lang gesprek via de hulplijn telefoon. Sorry voor mijn bijdrage 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd mij aangeraden een typcursus te volgen op het internet, door een hulpverlener van MSOC. Maar ik heb er geen zin in Er zijn volgens mij veel dingen die ik nooit zal kunnen. Ik ben wel trots op bepaalde dingen die ik ooit gekund heb. Helaas de meeste kan ik niet meer. Zoals gedichten schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius Wil je het ook niet proberen om een gedicht te schrijven hoeft toch geen lang gedicht te worden , of plaats hier gedichten die je al gemaakt hebt ik wil ze wel lezen en ik denk dat ik zeker niet de enige ben die daar in is geïnteresseerd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jac 

To my Queen

 

 

ik hoorde van de mensen rondom me

van een nieuwe heldere ster

 

zo kwam ik ook maar eens

buiten om deze ster

te kunnen aanschouwen

 

ze was zo helder 

dat ik dadelijk terug

binnen liep

 

maar ik was veel 

te nieuwsgierig

naar deze ster

en ging ze 

voorzichtig terug

bekijken

 

het was een mooie

ster , of was het

een nieuwe maan

of een zon ?

ze gaf veel warmte

 

Maar dan ging de

dag voorbij en was

het wachten tot de volgende

ochtend voor ze weer te zien

 

ik wist dat deze ster

niet iedere dag zou

verschijnen , maar dat ik

ze zo zou missen besefte

ik pas als die dag er was

 

 dagen gingen voorbij

en plots was ze daar

en ze gaf weer haar warmte

aan iedereen behalve aan mij

 

misschien was mijn

verlangen te groot

naar haar warmte

 

 het verlangen

haar dagelijks

te zien blijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Claudius:

@Jac Dit is wat ik snel kon terugvinden. Op mijn computer. Het was 2004 en zowat al de oorzaak van mijn huidige problemen. 

@Claudius deze is mooi :sun: zoek op je gemak verder en als je er weer een heb gevonden dat post je hem hier en ook een idee is wanneer je daar zin in heb met een simpele pen en een stukje papier je gedachten neer te schrijven een gedicht te schrijven en als je het niet mooi vind dan begin je opnieuw zo kom uiteindelijk stap voor stap tot een resultaat een mooi gedicht 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,dacht zal ook eens een teken van leven geven. Eigenlijk best erg, heb zoveel aan het forum gehad en toch verdwijnt het naar de achtergrond. Het gaat prima met mij en met ons. De oudste is bijna 3 en een half en de jongste heeft haar tweede verjaardag ook alweer gevierd. Ik werk nog gewoon, nog steeds erg naar mijn zin. Het loopt dus allemaal wel lekker. Binnenkort een schoolkeuze maken voor de oudste, maar we zijn er eigenlijk al uit dat ze naar het doven/slechthorend onderwijs gaat. Ze zit nu in de peutergroep, heeft het naar haar zin. Communiceert goed met vooral gebarentaal. Ook wij leren het steeds beter en zelfs de jongste pikt het heel makkelijk op. Ik hoop dat het hier goed gaat met iedereen! Liefs van Niks die nog steeds niks drinkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die @niks, af en toe een update is prima hoor
dan weten we dat het nog steeds niks is met jou wat drank betreft;)
Met kleintjes zijn het ook zonder ons tropenjaren soms he, en wat
fijn te lezen dat het zo goed gaat met jou en je dierbaren:heart:
en dooooorrrrr...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn je even te lezen @niks, vroeg me pas ook af , Hoe het jou zou vergaan maar goed gelukkig . Ben zelf hier ook niet zo vaak meer . 

@Kohtje, wat fijn dat je weer een "anekdote " schrijft over je drankverleden .  Ik heb iets minder diep gezeten , maar kan me , werkelijk waar , zoveel dingen niet meer herinneren.  Zo jammer en zo nutteloos , al die drank . Maar als je erin zit,  die vicieuze cirkel in 1 straal richting de afgrond.   We zijn uitgestapt.  Nog steeds zo ontiegelijk dankbaar voor . Dit forum heeft me daar zo mee geholpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...