Spring naar bijdragen

zondag 17 maart 2024


Aanbevolen berichten

Als ik in de tweede helft van de nacht wakker word kost het vaak moeite weer in slaap te komen. De gedachtenstroom komt meteen los. Nu kwamen beide zoons achter elkaar troost zoeken wegens een nachtmerrie. Dan is de kans op inslapen verkeken. Dus ik kijk maar weer naar het plafond en luister naar de vogels. De merel is ook vroeg.

Op mijn werk is een bewoner gisteren teruggevallen in de drank. Triest vind ik dat. De avond ervoor had ik hem nog uitgebreid gesproken en gecomplimenteerd met zijn stappen voorwaarts. Bij mijzelf merk ik op dat ik nog wel makkelijk kan schakelen van betrokkenheid naar professionele afstand. Hoewel ik de keus van de juiste positie soms lastig vind. Gisteren wilde ik eerst meteen op mijn fiets springen, maar dat uiteindelijk niet gedaan.

Het is St Patrick’s Day vandaag. Dus in het bijzonder alle Ieren die hier zitten wens ik een fijne dag. Andere nationaliteiten ook :)

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Oskaren alle anderen, die hier nog voorbij komen :rose:
Hier hetzelfde euvel! Daarom drink ik s' avonds vaakmgeen thee/water of zo, want dan moet ik er s' nachts te vaak uit en kom dan maar weer eens in slaap...... 

Met de nodige wijntjes op had ik daar geen last van, maar ja, om nu om die reden weer aan de zuip te gaan:unsure::wacko:
Maar  het betekent wel dat ik dus ook  vaak om 4 of 5 uur al klaarwakker ben en na wat heen en weer gedraai maar eruit ga.

DAGPACT
Beatrix

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frisse Frummers,

Slapen word een klein beetje beter, maar het fijne is dat ik geen nare dromen meer heb,… dat realiseerde ik me gisteren ineens, dat is winst. Dromen nemen je echt mee in nare enge situaties die heel echt voelen. Dus dat is heerlijk .

Oskar, ezeltje, Kiwi geinig beestje, maar dat was je ezeltje ook. Ik snap je verweving inwerk-privé wel heel goed. Maar drank is echt overal hoe je het wend of keert. Dat blijft lastig maar moeten we daar niet aan wennen?. Erg word her pas als het triggers voor jou oproepen. Dan zou je pas op de plaats moeten maken, als je het maar (her)kent. Wees allert!

een aantal jaar geleden startte ik de dag altijd met een oneliner, daar ben ik dol op. Dus deze zondag krijgen jullie er één van van me:

’Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg’

mooi zondag allen, enne aan alle nieuwkomers: Goed bezig mensen :rose:

 

 

 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT
Beatrix
Prana

Idem hier. Ik word vaak rond 4/5 uur wakker en dan begint die gedachtenstroom. Soms val ik weer in slaap, maar als er iets is dat me wakker houdt, dan is het gedaan. Geen kinderen hier, maar genoeg dieren die er ook wat van kunnen. In het bijzonder 2 van de katten...
Maar het is nu al mooi weer en een fijne lange dag!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier net bruut wakker gemaakt door de wekker. Moet al op tijd bij de sport zijn. Gelukkig nooit problemen gehad met slapen. Met drank niet en zonder ook niet. Kan altijd een overal slapen. Een voorrecht. De laatste tijd wel erg moe. Zo moe zelfs dat ik gisteren rond 16:00 uur in slaap ben gevallen op de bank. Denk al een tijdje: kijk het nog even aan. Maar misschien toch eens bloed laten prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeoeoedemorgen allemaal!

Tja dat slapen he.. wij werden om half twee wakker gemaakt door de jongste van 4,5. Die dacht dat het ochtend was en de dag kon beginnen. 'Maar het is al ochtend hoor mama. Hoe lang dan nog tot het ochtend is? Ik wil niet terug naar bed' enz. Uiteindelijk mocht hij bij mij liggen en viel in slaap maar ik kan echt niet slapen met een kindje tegen me aan geplakt. Dus ook hier een woelige nacht. Of eigenlijk een korte nacht.. super kort. 

Dagpact:

Beatrix

Prana 

Fonny

Okkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Slapen is hier helaas ook niet iets dat vanzelf en makkelijk gaat. Ik ben vaak wakker en kan dan ook gaan piekeren. 
Lijkt me heerlijk wat jij hebt @Emmy maar als je nu steeds zo moe bent is dat niet fijn. Het is ook echt tijd voor de lente, zon en vitamine D!

Dagpact

Beatrix
Prana
Fonny
Nienes
Okkie

bewerkt door Nienes
Okkie er ook bij
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik kan over het heel algemeen ook goed slapen, soms als het volle maan is dan slaap ik onrustiger en een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden…. Maar ik mag niet klagen. 
 

Geniet van jullie dag en voor de niet zo beste slapers, probeer tussendoor een momentje te pakken. Ik ben ook naarstig toe aan de lentezon en het mooie weer :sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Ik slaap iets te goed ben ik bang.
Maar het is wel een feest in tegenstelling tot mijn drankjaren.
Sjonge wat heb ik wat afgepiekerd in die nachten.
Nu misschien 5 x per jaar en dan lees ik lekker een paar uur
in mijn thriller die altijd naast mijn kussen ligt. Of ga op mijn
fakirmatje die aan de andere kant ligt.
En in het aller uiterste geval, 1 x per jaar of zo, dan ga ik uit bed en zet
een pot thee.  Maar nooit in de winter, dan is mn dekbed mn beste vriend.
Na het drinken  heb ik wel een but-slaapjaar gehad, want drank ontregelt
veel meer dan we weten. Dus drank daar ben ik allergisch voor geworden.
Het leek een goed inslaap middel maar bleek averechts te werken.
Maar ja nu ben ik dus rijkelijk laat wakker geworden en of zwemmen nog kan?
Eerst maar koffie dan........
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal

Poehhh he net wakker ,kon moeilijk in slaap komen maar genoeg uurtjes achetr de rug prima tijdverdrijf slapen:) 

Dagpact

Beatrix
Prana
Fonny
Nienes
Okkie

Jac

Tenslotte wil ik je jullie een fijne dag wensen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren gesport en administratie gedaan. En in de avond film (een classic) gekeken. Zou eigenlijk nog met vrienden mee naar de stad gaan, maar omdat ik me (iets na middernacht) moe voelde en ik vandaag nog wat andere dingen wilde doen, heb ik daar "nee" tegen gezegd.    

Het is verbijsterend hoezeer alcohol mijn slaap verstoorde. Sowieso dronk ik ook altijd als ik moe werd, zodat ik nog even extra door kon. Maar tegen de tijd dat ik toch echt naar bed moest, had ik zoveel gedronken dat lichaam en geest eigenlijk vooral bezig waren met herstelwerkzaamheden in plaats van het "normale slaap- en uitrustprogramma". Als ik daar met wat meer aandacht naar kijk, zie ik dat dit slaapprogramma steeds meer leek op een steeds heftiger wordend gevecht. 

Door de weeks dronk ik niets of veel minder, maar aan het begin en in het weekend ging ik los. Zag het als beloning. Loskoppelen van een drukke werkweek. Wat ik eigenlijk deed, was een cirkel van doordeweeks gezond opkrabbelen (werken, sporten, gezond eten) en daarna in het weekend weer instorten. 

Gisteren ongeveer een uur relaxt in bad gelegen. Als ik drink kan ik dat meestal niet langer dan 15 minuten vol houden. Goede ontwikkeling. Rust en (echte) ontspanning komen langzaam weer terug.

Fijne zondag 

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei TommyVanilla:

Gisteren gesport en administratie gedaan. En in de avond film (een classic) gekeken. Zou eigenlijk nog met vrienden mee naar de stad gaan, maar omdat ik me (iets na middernacht) moe voelde en ik vandaag nog wat andere dingen wilde doen, heb ik daar "nee" tegen gezegd.    

Het is verbijsterend hoezeer alcohol mijn slaap verstoorde. Sowieso dronk ik ook altijd als ik moe werd, zodat ik nog even extra door kon. Maar tegen de tijd dat ik toch echt naar bed moest, had ik zoveel gedronken dat lichaam en geest eigenlijk vooral bezig waren met herstelwerkzaamheden in plaats van het "normale slaap- en uitrustprogramma". Als ik daar met wat meer aandacht naar kijk, zie ik dat dit slaapprogramma steeds meer leek op een steeds heftiger wordend gevecht. 

Door de weeks dronk ik niets of veel minder, maar aan het begin en in het weekend ging ik los. Zag het als beloning. Loskoppelen van een drukke werkweek. Wat ik eigenlijk deed, was een cirkel van doordeweeks gezond opkrabbelen (werken, sporten, gezond eten) en daarna in het weekend weer instorten. 

Gisteren ongeveer een uur relaxt in bad gelegen. Als ik drink kan ik dat meestal niet langer dan 15 minuten vol houden. Goede ontwikkeling. Rust en (echte) ontspanning komen langzaam weer terug.

Fijne zondag 

Goedemorgen Tommy

Het is toch wonderlijk van je geest dat je na je drooglegging al na een aantal dagen je zelf zo kan analyseren dat je tot bovenstaande inzichten komt , terwijl diezelfde geest 10 dagen geleden schreewde geen remmen, geen grenzen, we gaan los. 

Jac 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jac, denk dat ik die analyse in mijn drinkende leven ook al wel maakte, maar dat (onbewust) de behoefte aan verdoving en grenzeloosheid groter was, dan de behoefte aan rust. Als ik regelmatig drink, ontstaat er een gewoonte en weet ik op enig moment eigenlijk niet meer waarom ik dat doe. Las er tijdje geleden een treffende spreuk over: 

 First you take a drink, then the drink takes a drink, then the drink takes you (F. Scott Fitzgerald)

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei TommyVanilla:

Ha Jac, denk dat ik die analyse in mijn drinkende leven ook al wel maakte, maar dat (onbewust) de behoefte aan verdoving en grenzeloosheid groter was, dan de behoefte aan rust. Als ik regelmatig drink, ontstaat er een gewoonte en weet ik op enig moment eigenlijk niet meer waarom ik dat doe. Las er tijdje geleden een treffende spreuk over: 

 First you take a drink, then the drink takes a drink, then the drink takes you (F. Scott Fitzgerald)

Tommy 

spijker op z’n kop , heel herkenbaar het enige in mijn geval, zou het woord onbewust ook bewust kunnen zijn . 
 

jac 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Jac:

het woord onbewust ook bewust kunnen zijn . 

@Jac, dat is juist het lastige.
Wat doe je bewust?
En wat doe je onbewust?

Bewustzijn of wel of niet bewust zijn?
Thats the question.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Roberto:

@Jac, dat is juist het lastige.
Wat doe je bewust?
En wat doe je onbewust?

Bewustzijn of wel of niet bewust zijn?
Thats the question.

@Roberto “Thats the question”was niet van toepassing op mij, het antwoord was altijd eenduidig als ik maar kon drinken 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wellicht zijn er ook wel gradaties in (on)bewust zijn. Het lijkt me in ieder geval iets te maken hebben met aandacht, focus en energie.

En teveel, te vaak drinken beïnvloedt dat (iig bij mij, teveel) op een negatieve manier. Daarom ben ik er nu ook mee gestopt.

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dat we nu op de terugweg zijn.Voor velen was het 1 groot zuipfestijn.Ook erg massaal en druk.Dit doe ik geen 2e keer meer met een overnachting erbij.Maar het zit erop. Ook het massale eten hebben we overslagen.Lekker naar de snackbar geweest.Minstens een dag nodig om bij te komen.Gellukig niet van de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de dag is al bijna voorbij, maar ik kom toch nog even een bakje hier neerzetten... 
De logé is weer naar haar eigen stekje vertrokken, de rust is weergekeerd.
De zon schijnt heerlijk nog even, het is een mooie dag. 
En ja, dat slapen, dat is en blijft een dingetje,
afijn, ik kruip praktisch elke dag tussen de middag even onder mijn dekentje op de bank en dan kan ik er wel weer tegen... 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

Vandaag mijn negende dag zonder wijntjes. Het gaat me goed, wel ben ik erg onrustig en vermoeid. Het in slaap vallen kost mij veel moeite en ook beland ik dan vaak in enge dromen die levensecht zijn. Refusal slik ik twee keer per week. Ook merk ik dat mijn ademhaling hoog is, een druk op mijn borst. Steun krijg ik veel van mijn partner maar hij heeft nooit gedronken. Ik moet echt mijn draai weer vinden om het weer leuk te gaan krijgen zonder drank, het was zo een enorme invulling van urenlang bezig zijn met slokjes, glaasjes en gelukkig zijn in een soort roes. Heb genoeg om voor te leven maar moet echt vertrouwen in mijzelf krijgen. Geen drank meer, poging nummer 8 lijkt een goede te worden. Een leven zonder drank, zonder de roes, zonder de schuld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...