Spring naar bijdragen

Maandag 2 oktober 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Beatrix:

... en dat is dus echt doodvermoeiend. Ik ga weer dagelijks schrijven. En lezen :D

Mooi, fijn dat je er weer bent dan. 

21 uur geleden zei Emmy:

Vooraf een glaasje champagne en dat je dan moet vragen of er alsjeblieft ook iets is zonder alcohol. Ja, wat de kinderen ook drinken….. Gelukkig gaan we met de auto, dus dan is het wat mij betreft sowieso al een no go om te drinken. Ondanks alles vandaag het trotse gevoel van gisteren maar proberen vast te houden.

Je kunt ook heel rustig en neutraal zeggen 'nee dankje' .... dat moet genoeg zijn toch? 
Maar ik hoop van harte dat je een fijne middag hebt gehad.... 

12 uur geleden zei Yana:

We hebben zelfs de personenauto naar de sloop gebracht en een inimini campertje gekocht als dagelijkse auto én om in NL te gebruiken. Superleuk, past op het kleinste parkeerplekje en valt niet zo op. Je mag in NL officieel niet zomaar in je campertje slapen maar ik doe dat gewoon overal en nergens.

Slim opgelost dan. En dan hoop ik dat het jouw partner ook mee gaat vallen de komende maanden. Of misschien verbetert de situatie waardoor jullie toch nog lekker de hort op kunnen.... 

10 uur geleden zei Lika:

Alles is moe in en aan mij. Wel heerlijk gezwommen vandaag. Zo mooi. Tussen de meerkoeten en de zwanen. En pompoensoep gemaakt. Maar ik ben moe. De angsten van de afgelopen dagen maakten me moe. Het weekend is te snel voorbij. Slapen maar. Dus welterusten. 

Jeetje Lika, wat ellendig toch die angsten. Zo heftig dus dat van het ene weekend naar het andere toeleeft. 
Zou je misschien baat kunnen hebben bij het gebruik van Ashwaganda? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ja, mooi die herfstbloemen. Ik hoef daarvoor niet naar het tuincentrum want ik ben in het gelukkige bezit van een tuin vol herfstasters. Maar misschien dan toch ook een paar potten chrysanten??:rolleyes: Ik word altijd zo hebberig als ik door een tuincentrum loop.  Aan de andere kant......ik spaar ook veel geld uit door niet naar de slijter te gaan....lijkt me een mooie compensatie, toch?

DAGPACT

  • Fonny
  • Beatrix
  • Yana
  • Roberto
  • Toos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier een berichtje van Cheetah5 (beetje spijt van die gekozen naam op dit Forum, ooit gekozen in een lang verleden als datingmailadres, maar voor hier pas het niet echt)

Ik kan het helaas niet veranderen of hebben jullie een tip hiervoor maar ik ben gewoon Anita. 

Ik heb me in mei dit jaar aangemeld omdat ik in heel korte tijd een drankprobleem ontwikkelde toen ik thuis kwam te zitten door baanverlies.

Toen heb ik het best even volgehouden om niet te drinken, zeker ook met de focus dat ik zo zsm een nieuwe baan wilde vinden.

Dat is inmiddels gelukt. Maar ben ook weer gaan drinken, op de dagen dat ik vind dat het kan mbt mijn werk. Maar merk ook dat dat weer steeds meer wordt en ga me ook weer echt depressief voelen hierdoor. 

Ik wil vandaag mijn eigen Sobertober starten , maar voel dat ik echt wat hulp van medestanders nodig heb.. Ik vind het zoooo moeilijk weer maar hoop dat ik hier wat steun kan vinden

Om te beginnen doe ik mee natuurlijk

DAGPACT

  • Fonny
  • Beatrix
  • Yana
  • Roberto
  • Toos
  • Cheetah5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik de enige die dit weer spuugzat is?Dit hoort toch niet bij oktober?Buren zijn nog zeer luidruchtig aanwezig in de tuin en ik zweet peentjes.Waar blijft het echte herfstweer?

Aan het bijkomen van een lang weekend zus en bemerkt de laatste tijd steeds vaker, dat we elkaar totaal niet stimuleren.Ik erger me zelfs aan haar en een weekend is gewoon ook te lang.Ben totaal uitgeblust en niet eens zin om vanavond naar toneel te gaan.Heb het gevoel dat ik ieder moment in huilen uit kan barsten.Ik ga straks eten en kruip m'n bedje in.

Misschien komt het ook, omdat zij nog drinkt en zich dan zogenaamd in zit te houden.Allerlei soorten lekkere sapjes en limonade in huis gehaald.Nee, zij gaat water drinken.We zijn uit elkaar gegroeid en moet nadenken of een lang weekend bij elkaar wel zo'n goed idee is.Word er kribbig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou geef mij nog maar een paar weekjes Indian summer hoor @Spirit
heerlijk fiets en wandelweer. Gisteren zelfs met boek 1 1/2 uur aan de plassen gelegen
en het was nog druk ook.
Zo mooi was de zomer verder niet, ik ben echt iets aan het inhalen lijkt het.
Maatjes waren gisteren zelfs naar het strand. Meteen volleybalspullen uitgegraven en
naar de overwinterplaats gebracht schreven ze.
Wat je zus en jij betreft, dat gaat al jaren op en af zoals ik jou lees. Dat gaat ook niet veranderen
denk ik, dus goed je grenzen en stemmingen inschatten en daarnaar leven. Maar je zus blijft je zus he.
Ik heb er zelf 3 en we zijn allemaal verschillend. Met slechts 1 ervan ga ik redelijk vaak om. En soms
is dan ook 1 dag al teveel. Maar dat komt ook omdat ikzelf steeds minder sociaal word volgens mij.
Vanavond komt ze naar onze eerste volleywedstrijd kijken, de uitwedstrijd in mijn geboorteplaats, waar
ik ooit als 12 jarige eindelijk mocht volleyen. Een cirkel is rond, zo voelt het een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voelde echt als voorjaar. Na het zwemmen doorgefietst naar tuincentrum langs de A12.
Geweldig grote gele bolchrysant gescoord, wat extra buitenplanten en idioot veel aubergines
wel 10 voor 3,= dus dat wordt morgen groenten grillen in de oven. En baba ganoush maken en invriezen.
Elk jaar fiets ik een keer of 3 per jaar daarheen en elke keer weer met teveel spul terug manouvreren.
Dat onmatige zal ik wel blijven houden, ik heb er veel schik van en doe er niemand kwaad mee.
Thuis meteen aan de voorjaarsschoonmaak. Wat een energie komt er vrij als ik eindelijk eens aan de slag ga.
Morgen nog kleding sorteren en naar het inloophuis brengen, die houden een kledingbeurs en ik heb toch teveel.
Voorlopig is het wel weer genoeg daarna. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Wat heb jij weer een energie @lady jane

Had ik daar maar een beetje van. Lees dat @Lika ook al zo moe is . Niet fijn hè :(

Vanochtend gewerkt. Opgezegd per december. Kostte me heel veel moeite maar wordt me echt te zwaar, hele middag weer geslapen en op de bank gehangen.

Morgen weer fysio en psych.

Net paprikasoep gemaakt.

Paprika,s van iemand op de tuin gekregen, heel veel en ook veel soorten, maar is nu wel heel pittig geworden.

Volgens mij zaten er een paar pepers tussen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei cheetah5:

Goedemorgen,

Hier een berichtje van Cheetah5 (beetje spijt van die gekozen naam op dit Forum, ooit gekozen in een lang verleden als datingmailadres, maar voor hier pas het niet echt)

Ik kan het helaas niet veranderen of hebben jullie een tip hiervoor maar ik ben gewoon Anita. 

Ik heb me in mei dit jaar aangemeld omdat ik in heel korte tijd een drankprobleem ontwikkelde toen ik thuis kwam te zitten door baanverlies.

Toen heb ik het best even volgehouden om niet te drinken, zeker ook met de focus dat ik zo zsm een nieuwe baan wilde vinden.

Dat is inmiddels gelukt. Maar ben ook weer gaan drinken, op de dagen dat ik vind dat het kan mbt mijn werk. Maar merk ook dat dat weer steeds meer wordt en ga me ook weer echt depressief voelen hierdoor. 

Ik wil vandaag mijn eigen Sobertober starten , maar voel dat ik echt wat hulp van medestanders nodig heb.. Ik vind het zoooo moeilijk weer maar hoop dat ik hier wat steun kan vinden

Om te beginnen doe ik mee natuurlijk

DAGPACT

  • Fonny
  • Beatrix
  • Yana
  • Roberto
  • Toos
  • Cheetah5

Hee welkom @cheetah5!

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat het goed is dat hier een bezoekje heb gebracht! (En zal blijven brengen hoop ik). Volgens mij heb jij helemaal door dat het niet goed gaat zoals het nu met je gaat. En het gevaar licht op de loer dat het van kwaad naar erger gaat. Gaat het altijd van kwaad naar erger uiteindelijk? Als ik naar m'n eigen ervaringen kijk: JA, altijd helaas.

Je klinkt vol vertrouwen en gemotiveerd. Heb je een soort van plannetje bedacht voor jezelf? Los van hier schrijven en lezen, wat ik al echt een goede stap vind! Waarschijnlijk kan je al goed inschatten waar voor jou de gevaren op de loer liggen, dan kan het wellicht helpen om die snel te spotten. Voor dat je interne duiveltje een geanimeerde discussie met je aangaat, die hij op de 1 of andere manier altijd weet te winnen.

Vraagje uit nieuwsgierigheid: de momenten dat je van jezelf 'mag' drinken, worden die mogelijkheden dan ook daadwerkelijk altijd momenten dat je gáát drinken? En niet dat je ook wel eens denkt: morgen vrij dus ik zou kunnen drinken, maar weet je wat vandaag doe ik dat gewoon even niet. Dat kan ook al een teken aan de wand zijn denk ik.

Misschien kan je voor jezelf bedenken op wat voor manier je hier gesteund kan worden? Wat zou je willen horen/weten/vertellen.

Heel veel succes iig! :rose:

En hopelijk neem je het me niet kwalijk dat ik net in een hoekje heb zitten huilen vanwege de term 'sobertober'. Heb je dat zelf bedacht? Dat is toch helemaal geen efficiënte verbastering/samentrekking?

suggesties:

oksober, Hallowijn-loos (oktober Halloweenmaand), de maand van de vallende theeblaadjes, de dierendagmaand zonder kater, de maand van het Leids ontzettend lekker nuchter wakker worden

Geen dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff…. die vermoeidheid hangt in de lucht blijkbaar. Ook hier niet voorruit te branden. Zo nog maar wel even sporten al kijk ik er niet echt naar uit. Koud en rillerig ook….. na het sporten douchen en lekker op tijd naar bed daar kijk ik dan weer wel naar uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben, zoals te voorspellen was, verloren met 4-0
maar ze moesten er hard voor werken en kregen een paar keer
te horen hoeveel respect ze voor ons hadden. En zo gek dat we niet moe werden.
(ik hoorde hun coach zeggen; ze zijn niet zo snel, daar kunnen wij van profiteren)
Er zaten 2 meisjes van 14 en 16 bij, de rest dertigers, wij hebben een paar 50ers en
verder eind 60ers en 2 70ers. Tja bijna iedereen van onze leeftijd stopt met volleyen
en wij willen maar niet stoppen.  Het is zo'n leuk spel, maar als de tegenstanders ophouden
zijn wij natuurlijk ook niet meer geloofwaardig op een gegeven moment. 
En ja @rapilos ik heb inderdaad energie voor twee vaak, maar ik doe dus veel minder dan jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens vind ik deze topics altijd zo grappig. De naam 'ditjes en datjes' past helemaal en doet z'n naam iedere dag weer eer aan. Van die lekkere pietluttige tuttige dagelijkse shit allemaal :lol:

Je moet wat in je nachtdienst... 

Btw, het is overdag idd echt heerlijk weer!! Genieten nog ff hoor. Het depri jankweer komt vanzelf...

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...