Spring naar bijdragen

Donderdag 20 juli 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Ik ben wat wiebelig doordat de wereld om mij heen raast en ik in mijn eentje beslissingen moet gaan nemen die ik het liefste samen met mijn zus zou willen nemen. Gedachten die malen, de eenzaamheid, terwijl er tegelijk zoveel gedaan moet worden. Dan is bij mij even vergeten door flessen wijn soldaat te maken een gedachte die vaak door mijn hoofd gaat. Maar ik weet in wat voor een negatieve uitzichtloze situatie ik dan terecht kom. Dus hop op het dagpact. 
dagpact:

zbb

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut murning, ik heb eindelijk eens niet eng/raar gedroomd, nog beter ik heb niet eens gedroomd haha daar kun je best blij mee zijn nu je er zo bij nadenkt. 

Vanmiddag personeelsuitje, in Friesland skûtsje varen en aansluitend bbq met collega's! Heb er zin, geen verleidingen als het goed is. En ook al waren ze er, ik hou de 0 aan en ben ook nog met de auto, de meesten van ons, sommigen gaan carpoolen dus zou kunnen dat die wel gaan drinken. 

Who cares? 

Moet nog wel even een ochtendje werken.. Dit is de 1 na laatste (werk) dag voor mijn vakantie en ik heb een super goeie aanloop naar een 0-lijn vakantie met mijn kinderen. 

Dag 10

Dagpact:

  • Zbb
  • Maja
  • Roberto
  • Fonny 
  • Freekie 
bewerkt door Freekie
Dag 10 ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Johhny:

Goedemorgen weet niet precies hoe het hier werkt ben nieuw hier maar voor mij de eerste dag sober naar het werk ben benieuwd 

Welkom hier @Johhny, je bent hier in de 'virtuele huiskamer' terecht gekomen. 
Voor elke dag wordt er een nieuw 'draadje' aangemaakt. 
Je kunt hier terecht om gewoon even een beetje bij te kletsen, te vertellen wat je gaat doen of gedaan hebt vandaag, wat je van plan bent te gaan eten, waar je je aan ergert of wat je nou juist hartstikke leuk vindt... 
Je kunt hier ook terecht als je het moeilijk hebt, om welke reden dan ook, maar zeer zeker ook als je enorme trek hebt. 
Niet altijd is er iemand hier aanwezig, maar vaak zal er toch een reactie komen om te proberen je door zo'n moeilijk moment heen te helpen. 
Kortom: een gewone huiskamer dus. 
Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen. 
Succes!!! 
Oh ja, vergeet ik nog bijna: we hebben hier ook elke dag een DAGPACT. 
Dat wordt elke dag opnieuw aangemaakt door de eerste die zich daarop wil zetten:
je geeft daarmee aan dat je belooft die dag NIET te zullen drinken. 
Iedere volgende die daaraan mee wil doen kopieert het dagpact van de laatste deelnemer en zet zijn/haar eigen naam eronder. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och @Maja, wat moeilijk toch. Nog altijd allerlei beslissingen die jij voor (misschien ook wel met) jouw moeder moet nemen? 
Weet jouw zus hoe graag jij dat samen met haar zou willen doen? 
Niet doen hoor die fles, het maakt het er alleen maar moeilijker en uitzichtlozer door. 
Voor nu een bakje speciaal voor jou image.jpeg.f3d39ee9bdd3d48875d5dc7dd80cc802.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Straks eindelijk weer eens naar de tuin
tikje jaloers op @Yvonne, die zo vanuit haar huis de tuin inloopt.
Ik moet toch altijd even 5 km. verder op
Als ik ooit de kans krijg, zou ik toch graag weer een huis met tuin (tje0 hebben.
Maar ja, waar ik woon is dat onbetaalbaar

@Johhny,

Welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Welkom ook van mij @Johhny
Ja, dat is heerlijk @rapilos. Daar ben ik elke dag blij mee, zo de tuin in te kunnen lopen. In de zomer gewoon in mijn nachtpon, even rondkijken en hier en daar een daar een onkruidje wegplukken, of een uitgebloeid bloemetje, vissen en vogeltjes voeren. Maar het vergt ook wel veel werk. De buuf heeft een hele steriele tuin met veel tegels en kunstgras dat ze elke week stofzuigt, want er mag geen blaadje liggen. Dan is mijn tuin helemaal het tegenovergestelde, met heel veel planten, bakken met bloemen en hoekjes en dingetjes en zo. Vandaag is alles weer lekker fris, want gisteren een paar buitjes gehad. 

Dagpact:

  • Zbb
  • Maja
  • Roberto
  • Fonny
  • Freekie
  • Prana
  • Toos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei rapilos:

tikje jaloers op @Yvonne, die zo vanuit haar huis de tuin inloopt.
Ik moet toch altijd even 5 km. verder op
Als ik ooit de kans krijg, zou ik toch graag weer een huis met tuin (tje0 hebben.
Maar ja, waar ik woon is dat onbetaalbaar

Ik heb een groot deel van mijn leven in de Randstad gewoond Rapi en altijd het gevoel gehad daar weg te willen. 
We hebben daarna een behoorlijke tijd in het noorden gewoond, en pas een paar jaar geleden, toen ik met pensioen ging,
de overstap naar deze 'uithoek' van het land gemaakt. 
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. 
Het wonen is heerlijk hier, de omgang met de mensen hier is gewoon hartstikke prettig... 
Ja, onze familie woont ver weg nu, te ver om er met regelmaat even een bakje te doen. 
Maar ach.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Yvonne, weet niet precies wat er aan de hand is, iets met je zus?

Drank heeft nog nooit geen enkel probleem opgelost, toch blijft het soms triggeren he?

Vanavond al vroeg AA, vanwege vakantie.Het is ook op donderdag ipv onze vaste woensdagavond.

Verleden week de moed niet om te gaan, vanwege mijn uitglijder, maar nu ga ik toch echt met de billen bloot.

Morgen een weekendje naar mijn zoon.Schoondochter is nog herstellende van een operatie, dus een extra handje, zou welkom zijn natuurlijk met 2 van die drukteschoppers.

Dus ik slaap weer tussen de barbies, die mijn starend aankijken :lol:.

Zo blij, dat ik dit kan doen en zo blij om mijn leven weer op de rit te hebben.

O, welkom @Johhny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spirit, blijf maar lekker van je af kletsen hier. Zolang jij hier al je avonturen beschrijft weten wij dat je niet aan het uitglijden bent. de (jarenlange) ervaring leert dat, wanneer jij hier stilvalt, er onheil dreigt of bezig is te geschieden.
PS, die barbies kun je toch omdraaien? Of mag dat niet?

Een leven op de rit is voor iedereen iets om blij om te zijn. Maar de ene rit is hobbeliger en bochtiger dan de andere rit. Daar kun je van houden, van zo'n hobbelige bochtenrit, die biedt soms onverwachte uitzichten. Persoonlijk ben ik meer een liefhebber van wat strakkere en overzichtelijker ritjes. Nu gaan we (m'n vrouw, hond en ik) zaterdag aan een letterlijk bochtige en hobbelige rit beginnen, met ons ouwe acadiaantje (bj. 1981) naar de 2cv-wereldmeeting in Zwitserland. Natuurlijk verheug ik me op dat evenement dat eens per twee jaar ergens in Europa plaatsvindt. Het heet dan wel wereldmeeting, maar het leeuwendeel komt vanuit Europa, hoewel er altijd wel een paar Amerikanen, Australiërs, en Afrikanen met een (vaak gehuurd) lelijk eendje tussen zitten. Maar ik zit toch al wel weken met een knoop in m'n maag.
M'n technische kennis is van een dusdanig laag niveau dat ik met enige regelmaat tot bepaalde hogere machten bid dat alles maar heel mag blijven. Bij vorige wereldmeetings in Finland, Slovenië, Italië, Zweden, Frankrijk, Polen, en Portugal is dat allemaal goed gegaan.. Letterlijk op hoop van zegen dus maar.

Doordat ik al een tijdje met die maagknoop zit en dus wat nerveus van kastjes naar muren heen en weer dwaal, wordt de hond ook nerveus.. die voelt dat er wat te gebeuren staat en is dan ook meteen van slag.. slechter eten, zich op de raarste momenten in de gekste hoeken van het huis 'verstoppen', 's nachts veel meer aan de wandel door het huis en zo. 't Klopt in dit geval dus wel, dat baasjes en honden op elkaar (gaan) lijken. Gelukkig valt dat met het uiterlijk nog wel mee.. hij heeft mooie oren, maar ik denk dat ik er zelf doodongelukkig mee zou zijn.

Nou ja, nerveus, dus babbeldebabbel. Genoeg nu weer. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...