Spring naar bijdragen

Donderdag 13 juli 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

@Roberto ik ben nu al trots maar wil niet echt op de feiten vooruit lopen. Mijn besluit staat wel vast dat deze aanloop nodig is om de vakantie straks 'schoon' te beginnen. Volgende week zijn er geen kinderen, dus dat wordt, inclusief dit weekend de proef op de som.. 

Mijn overtuiging is iig groter dan ooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

Mijn overtuiging is iig groter dan ooit

Heb je niks aan. Kan als sneeuw voor de zon ineens instorten in enkele seconden. Kan het nu enorm veel lijken, maar heb je opdat moment niks aan...... ;) 

Je kan beter een goed doordachte plan van aanpak klaar hebben voor het moment dat je het nodig hebt.
 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zbb:


 

ik krijg direct last van afkickverschijnselen daarom maakt het stoppen zo moeilijk 

Je zou het eigenlijk om moeten draaien. Dit zou een reden zijn om er niet mee te beginnen als het je lukt om verder vooruit te kijken. Vóór je in de supermarkt die sixpack uit het schap pakt. Eigenlijk al vóór je ook maar overweegt om te stoppen met de medicatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Strijkbout:

Heb je niks aan. [....]
Je kan beter een goed doordachte plan van aanpak klaar hebben voor het moment dat je het nodig hebt.
 

Is ook mijn ervaring. Elke keer stopte ik vol overtuiging 'voor altijd', maar elke keer daarna (de ene keer dezelfde dag nog, de andere keer na enkele weken) was ik er van overtuigd dat ik echt, echt, echt geen weerstand kon bieden aan drank, in m'n overtuiging niet meer dan één à twee glaasjes, maar de rest bewaren of weggooien ging ook niet.
Voor mij werkte het pas toen ik leerde inzien hoe verslaving werkt en hoe ik daar middels een programma (de twaalf stappen) en de daarbij horende meetings en een sponsor mee aan het werk kon gaan om voor mezelf duidelijk te krijgen waarom ik nou zo nodig aldoor alcohol 'nodig had' en, belangrijker nog, hoe ik een aanvaardbaar (lees: normaal) leven kon leiden zónder alcohol.

Met alleen maar m'n eigen overtuiging en soms zelfs wilskracht heb ik het nooit kunnen redden. Verslaving is een superdoordrammende tegenstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb is het een idee om vandaag en de komende dagen af te bouwen? Bijvoorbeeld vandaag 6 halve liters, morgen 5 etc.... Ik zeg maar wat he. Maar tis mijn ervaring dat die ontwenningsverschijnselen dan een stuk minder zijn. En na 48 uur na de 'nul-dag', zijn bij mij dan de fysieke verschijnselen nauwelijks merkbaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk trouwens de laatste dagen dat ik ook aan het bedenken ben wanneer ik zou kunnen stoppen met de antabus die ik nu zo'n 5 maanden neem. Maar ik twijfel wanneer ik mezelf kan vertrouwen zonder die stok achter de deur.

Nu ik dit typ denk ik eigenlijk: voorlopig maar gewoon blijven slikken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bewegen is gezond en kan een positief effect hebben op zowel psychische als lichamelijke klachten.
Ik doe dan ook veel aan beweging als ik gestopt ben met alcohol.
Mijn nieuwe hulpverleenster attendeerde mij gistern op Apex Boulders.
Daar had ik nog nooit van gehoord en heb net even gegoogled.
OMG, dacht ik, dit lijkt mij niets voor mij.
Misschien iets voor de life style training van @Remi1?

2ba681160b8a44548d884cbce60ef061-fit-570-400-center.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei billy1981:

Ik merk trouwens de laatste dagen dat ik ook aan het bedenken ben wanneer ik zou kunnen stoppen met de antabus die ik nu zo'n 5 maanden neem. Maar ik twijfel wanneer ik mezelf kan vertrouwen zonder die stok achter de deur.

Nu ik dit typ denk ik eigenlijk: voorlopig maar gewoon blijven slikken :-)

Of doe zoals ik: sta je jezelf eens in de zoveel tijd een terugval toe. En dan weer opnieuw stoppen door er op den duur gauw weer een tablet in te gooien.

 

Jezelf vertrouwen op dit gebied.. nee, niet naief zijn tegen beter weten in. Je zult weer opnieuw moeten stoppen daarna, net als met roken als je er eenmaal weer aan begint.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Strijkbout:

Of doe zoals ik: sta je jezelf eens in de zoveel tijd een terugval toe. En dan weer opnieuw stoppen door er op den duur gauw weer een tablet in te gooien.

 

Jezelf vertrouwen op dit gebied.. nee, niet naief zijn tegen beter weten in. Je zult weer opnieuw moeten stoppen daarna, net als met roken als je er eenmaal weer aan begint.

Lijkt me helemaal niet fijn mezelf een terugval te gunnen. Dan beginnen die vergaderingen weer van wel of niet. Alleen niks nu niet en helemaal niet geeft rust in mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei ikkanhet:

Lijkt me helemaal niet fijn mezelf een terugval te gunnen. Dan beginnen die vergaderingen weer van wel of niet. Alleen niks nu niet en helemaal niet geeft rust in mijn hoofd.

Ik doe dan gewoon: een week lang is het toegestaan 's avonds te zuup'n. Na die week weer stoppen voor minstens een half jaar.  Althans,  ik ga het proberen in augustus.  Kijken of dat voor mij werkt.

Kan ook nog dat ik, tegen de tijd dat het augustus is (zomervakantie), er alsnog vanaf zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Strijkbout:

Heb je niks aan. Kan als sneeuw voor de zon ineens instorten in enkele seconden. Kan het nu enorm veel lijken, maar heb je opdat moment niks aan...... ;) 

Je kan beter een goed doordachte plan van aanpak klaar hebben voor het moment dat je het nodig hebt.
 

Die gooi ik ook zo overboord als het moet, zoals jij het brengt helpt helemaal niets, als ik wil drinken, drink je toch wel. 

Ik sta er positiever in, vandaag weer een nieuwe dag zonder middelen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Strijkbout:

Ik doe dan gewoon: een week lang is het toegestaan 's avonds te zuup'n. Na die week weer stoppen voor minstens een half jaar.  Althans,  ik ga het proberen in augustus.  Kijken of dat voor mij werkt.

@Strijkbout, @Zbb en anderen.
Ooit van het kindling effect bij alcohol gehoord?
Bij herhaaldelijk stoppen en terugvallen is de kans groot dat ontwenningsverschijnselen verergeren.
Simpel gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Strijkbout:

Of doe zoals ik: sta je jezelf eens in de zoveel tijd een terugval toe. En dan weer opnieuw stoppen door er op den duur gauw weer een tablet in te gooien.

 

Jezelf vertrouwen op dit gebied.. nee, niet naief zijn tegen beter weten in. Je zult weer opnieuw moeten stoppen daarna, net als met roken als je er eenmaal weer aan begint.

is dit jouw goed doordachte plan van aanpak?

 

6 uur geleden zei Strijkbout:

Je kan beter een goed doordachte plan van aanpak klaar hebben voor het moment dat je het nodig hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:
4 uur geleden zei Strijkbout:

Of doe zoals ik: sta je jezelf eens in de zoveel tijd een terugval toe. En dan weer opnieuw stoppen door er op den duur gauw weer een tablet in te gooien.

 

Jezelf vertrouwen op dit gebied.. nee, niet naief zijn tegen beter weten in. Je zult weer opnieuw moeten stoppen daarna, net als met roken als je er eenmaal weer aan begint.

is dit jouw goed doordachte plan van aanpak?

 

Gaat over korte termijn en lange termijn. 

Ik weet niet voor mezelf voor wie of wat ik het voor altijd zou moeten laten. Heb geen gezin of relatie/huwelijk of zo. 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Strijkboutomdat je er klaar mee bent je eigen leven, lichaam te verzieken. Jezelf geen energie te gunnen, jezelf geen sociaal leven te gunnen omdat de drank altijd voorgaat..

Laten we nog maar niet spreken over de ochtenden, middagen en oh wat voel ik me kut zonder drank.

Hoppa na 2 of 3 gaat dat gevoel weer weg. Wat een leven he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Freekie:

@Strijkboutomdat je er klaar mee bent je eigen leven, lichaam te verzieken. Jezelf geen energie te gunnen, jezelf geen sociaal leven te gunnen omdat de drank altijd voorgaat..

Laten we nog maar niet spreken over de ochtenden, middagen en oh wat voel ik me kut zonder drank.

Hoppa na 2 of 3 gaat dat gevoel weer weg. Wat een leven he

Ik zou zeker niet terug willen naar weer dagelijks dag-in, dag-uit nee. Dat wordt hoe langer hoe waardelozer idd op den duur. Dat bouwt op...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...