Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
21 uur geleden zei Noelle:

Het nadeel met mensen die verslaafd zijn is dat we het lastig bij die ene keer kunnen houden. 

En daar zit het probleem inderdaad. ;). Dat snappen alleen wij. Hoevaak ik wel niet te horen krijg: “ah joh, eentje moet toch kunnen”. En we hebben toch geen probleem want je hebt toch al 6 weken niet gedronken? Het is zo vermoeiend om niet alleen de interne strijd aan te moeten gaan, maar ook nog het moeten verantwoorden.

Geplaatst (bewerkt)

Zou het niet zo kunnen zijn Garfield, dat als jouw interne strijd echt gestreden is
dat je dan die vragen ook niet meer krijgt? Dat je dan iets anders uitstraalt dan nu nog?
Ik weet het niet hoor. Maar ik kreeg maar heel kort vragen. Daarna nog een keer dat men
toegaf zelf ook (wat) te veel of te vaak te drinken. Maar toen dat bij hen bleef, niet meer.
Ik heb wel respect zien groeien bij sommigen. En heel af en toe vraagt er iemand, hoe lang drink jij al niet meer?
Maar ik ben ouder en kom op andere gelegenheden. Ik zie wel dat de meesten veel minder zijn gaan drinken.
Wat ineens bij me opkomt; als iemand jou zegt ach joh eentje moet toch kunnen? Dat jij dan zegt en bij jou
de 0/geen; kan dat ook? Eens kijken wat ze dan zeggen. ff omdenken. en de aandacht van jou afleiden meteen.

Jij hoeft je nooit te verantwoorden!:rose:

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Pffff, weer volop woorden hier. De “feest”dagen komen er aan. En laat ik daar nu echt geen zin in hebben.

We zijn uitgenodigd bij de buren. Een clubje waar we normaal gesproken altijd mee borrelden. Alcohol speelt daar nogal een hoofdrol zeg maar. 
Ik wil eigenlijk niet gaan. Want geen zin in stom gezuip en oppervlakkig gelul. Maar mijn vrouw ziet het ook niet zitten om alleen met mij thuis te blijven in mijn huidige gemoedstoestand. Wat ik ook begrijp. 
Kortom, heel gezellig is het thuis niet.

Daarnaast, vanochtend vroeg ik haar waarom ze verliefd op mij is geworden destijds. “Open, spontaan, ondernemend, in voor gezelligheid”. Allemaal dingen die ik nu zonder drank niet ben. Dus daar zit de angst. Wat blijft er van me over? Is er nog wel een basis voor ons. Heb zin om heel hard in een hoekje te gaan zitten huilen en mezelf heel zielig te voelen .

Ik mag toch hopen dat ik hier doorheen kom. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei garfield076:

“Open, spontaan, ondernemend, in voor gezelligheid”. Allemaal dingen die ik nu zonder drank niet ben.

Ja als je dat gaat zitten geloven dan kom je er nooit 😁 Laat haar dan een andere alcoholist vinden om daarmee gelukkig te worden en samen voortijdig er tussenuit te knijpen, een leverkankertje of zo.

Eerst je eigen gezondheid en daarna komt de rest. Ik weet zeker, of althans ik mag het hopen, dat je vrouw enig belang ziet in jouw goede gezondheid? 

Geplaatst
4 minuten geleden zei bumperjim:

Eerst je eigen gezondheid en daarna komt de rest. Ik weet zeker, of althans ik mag het hopen, dat je vrouw enig belang ziet in jouw goede gezondheid? 

Je hebt, zoals wel vaker 😉, gelijk op deze vroege ochtend. Het is mijn eigen denken dat me in de weg zit. 

Geplaatst

Ik snap je ergens wel. Het is hier wintermagie in mijn stadje en het is voor mij niet meer hetzelfde, ik kan nu niet meer halt houden aan de kerststalletjes waar sterke drank en zo geschonken wordt. Ik maakte toen steeds een praatje met de dame of man die de sterke drank uitschonk. Dat gaat nu niet meer. Voor een glas frisdrank stop ik er niet. 

Ik denk wel dat je dingen moet opgeven als je nuchter wil blijven, maar er komt ook veel in de plaats. 

Geplaatst

Ik lees 2 x mensen die de dood van een vriend (vijand geworden) betreuren
en hem verheerlijken. Zo houd je de achterdeur op een hele grote kier.
Treur echt om wat je verloren bent, schrijf hem een afscheidsrede voor mijn part.
De beste die ik op uitvaarten hoor zijn die waarin de nabestaanden ook de mindere/slechte
eigenschappen durft te benoemen. Daar kun je na de dood een beetje om lachen samen. En
iedereen herkent het. En dan kloppen die goede eigenschappen ook weer.
Je kunt denk ik, alleen afscheid nemen van het geheel. Uiteindelijk dan toch.
En door dat te doen is er een soort evenwicht, waardoor je beter in het hier en nu kunt blijven.
En daar ook reeel in zijn. Het leven heeft nou eenmaal goede en slechte kanten. Wij zelf ook.
Ga een leuker mens worden en je zult zien dat anderen dat ook gaan vinden. En jou waard zijn.
amen

Geplaatst
1 uur geleden zei lady jane:

Treur echt om wat je verloren bent, schrijf hem een afscheidsrede voor mijn part.
De beste die ik op uitvaarten hoor zijn die waarin de nabestaanden ook de mindere/slechte
eigenschappen durft te benoemen. Daar kun je na de dood een beetje om lachen samen. En
iedereen herkent het

Thanks Lady. En ik durf bijna niet te vertellen wat voor werk ik doe ;) .

Maar het gaat me wel helpen om afscheid te nemen van datgene dat me niet meer dient. Laat ik de ervaring dan maar gaan benutten om dit afscheidsproces vorm te geven. Dank voor dit inzicht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...