bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 7 uur geleden zei lady jane: sociaal drinken wie die term toch bedacht heeft? Een alcoholist 😁 Het betekent te veel zuipen maar met meerdere mensen. Verder komt het op hetzelfde neer. garfield076 reageerde hierop 1
Noelle Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Hoi Garfield, Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb ook weinig last van trek als ik niet drink. Afgelopen zomer na 7 maanden niks gedronken te hebben besloten dat een drankje in de vakantie moet kunnen. Dat ging een tijd goed tot ik in een binge kwam van ruim 2 weken. Helaas zit 'sociaal' drinken er voor mij niet in. Ik hoop dat het jou ook snel weer lukt om weer te stoppen. En de volgende keer niet verdwijnen van het forum als het mis gaat maar juist komen! %s om %s bewerkt door Noelle garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dank je wel allen. Bij deze mijn hernieuwde kennismaking/start. Vandaag is de eerste dag van mijn nuchtere bestaan! Moeps reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 10 uur geleden zei Noelle: Hoi Garfield, Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb ook weinig last van trek als ik niet drink. Afgelopen zomer na 7 maanden niks gedronken te hebben besloten dat een drankje in de vakantie moet kunnen. Dat ging een tijd goed tot ik in een binge kwam van ruim 2 weken. Helaas zit 'sociaal' drinken er voor mij niet in. Ik hoop dat het jou ook snel weer lukt om weer te stoppen. En de volgende keer niet verdwijnen van het forum als het mis gaat maar juist komen! Het stoppen is gelukt. Niet meer beginnen is de uitdaging. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Maak van niet meer beginnen maar je doel/prioriteit nr.1 Je hoeft niks te bewijzen. Ik ooit wel en hield een gekregen fles wijn als uitdaging, 7 maanden en toen verloor ik. En had weer jaren nodig voor ik volwassen werd en gestopt kon blijven. We staan naast je hier @garfield076 garfield076 reageerde hierop 1
Noelle Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 12 uur geleden zei garfield076: 22 uur geleden zei Noelle: Expand Het stoppen is gelukt. Niet meer beginnen is de uitdaging. Het is je al een keer gelukt, dus het kan wel. Nu heb je nog meer ervaring en de kennis dat het zelfs na een jaar nog altijd niet kan. Succes! garfield076 reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Succes Garfield, de kop is eraf. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s De kop is er zeker af. Dag 2. En ik merk dat een week veel drinken mijn geestelijk gestel aardig in de war heeft gegooid. Dus de keuze om te stoppen wordt alleen maar bevestigd. komend weekend een feestje. Maar aangezien ik het eerder een jaar heb volgehouden moet dit weer lukken. En de 0.0 is tegenwoordig prima te drinken
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En 0.0 drinken wordt steeds meer als iets volkomen normaals geaccepteerd, valt me op. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst gisteren om 04:40 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 04:40 Pffff, het gaat me niet lekker. Depressieve klachten die ieder jaar terugkeren. Ik zit er aardig doorheen. Niet dat ik nu wil gaan drinken. Integendeel. Maar het vooruitzicht dat herstel gepaard gaat met voelen maakt me angstig. Helpen jullie me er doorheen? lady jane reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst gisteren om 05:55 Rapport Geplaatst gisteren om 05:55 Met Depressieve klachten genoeg ervaring, schrijf maar. @garfield076
lady jane Geplaatst gisteren om 07:07 Rapport Geplaatst gisteren om 07:07 Ach Garfield, natuurlijk zijn we er voor je. Die depressie is waarschijnlijk juist (mede) de oorzaak van het drinken. Ook na het stoppen juist een detox verschijnsel dat je idd nu juist gaat voelen. Ik heb er na mijn stoppen een jaar mee geworsteld. Maar kon er dwars doorheen, juist omdat ik wist dat ik als kind niet zo was. En ik bleek de stress van een vechtscheiding juist beter aan te kunnen dan waar ik zo bang voor was. En ook de voordelen van weer voelen waren er. Steeds meer kon ik van kleine dingen gelukkig worden en de grote "verwachtingen/verlangens"loslaten. Liefde is loslaten gebruik ik nog wel eens, maar ik leerde in die tijd wel mezelf meer op 1 te zetten. Van mezelf houden vind ik nog steeds te moeilijke woorden. Maar ik mag er zijn, heb mijn rol in dit leven. En doe het helemaal niet zo slecht als ik in mijn drankjaren dacht/geloofde. Maar dat was toen dus. Nu steeds meer in het hier en nu. Tevredenheid is mijn nieuwe geluk. Wat gun ik jou een soortgelijk proces. Het zal er anders uitzien, maar meer bij jou passend
garfield076 Geplaatst gisteren om 08:08 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 08:08 1 uur geleden zei lady jane: Ach Garfield, natuurlijk zijn we er voor je. Die depressie is waarschijnlijk juist (mede) de oorzaak van het drinken. Ook na het stoppen juist een detox verschijnsel dat je idd nu juist gaat voelen. Ik heb er na mijn stoppen een jaar mee geworsteld. Maar kon er dwars doorheen, juist omdat ik wist dat ik als kind niet zo was. En ik bleek de stress van een vechtscheiding juist beter aan te kunnen dan waar ik zo bang voor was. En ook de voordelen van weer voelen waren er. Steeds meer kon ik van kleine dingen gelukkig worden en de grote "verwachtingen/verlangens"loslaten. Liefde is loslaten gebruik ik nog wel eens, maar ik leerde in die tijd wel mezelf meer op 1 te zetten. Van mezelf houden vind ik nog steeds te moeilijke woorden. Maar ik mag er zijn, heb mijn rol in dit leven. En doe het helemaal niet zo slecht als ik in mijn drankjaren dacht/geloofde. Maar dat was toen dus. Nu steeds meer in het hier en nu. Tevredenheid is mijn nieuwe geluk. Wat gun ik jou een soortgelijk proces. Het zal er anders uitzien, maar meer bij jou passend Dank voor je lieve woorden
Lonster1 Geplaatst gisteren om 12:47 Rapport Geplaatst gisteren om 12:47 8 uur geleden zei garfield076: Maar het vooruitzicht dat herstel gepaard gaat met voelen maakt me angstig. Ja dat voelen, dat wil je niet altijd. Meestal valt het toch wel mee, als je er even bij stil wil blijven staan in plaats van er van weg te lopen. Stoppen met drinken is ook verantwoordelijkheid nemen en je gevoelens serieus nemen. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden 20 uur geleden zei lady jane: Ach Garfield, natuurlijk zijn we er voor je. Die depressie is waarschijnlijk juist (mede) de oorzaak van het drinken. Ook na het stoppen juist een detox verschijnsel dat je idd nu juist gaat voelen. Ik heb er na mijn stoppen een jaar mee geworsteld. Maar kon er dwars doorheen, juist omdat ik wist dat ik als kind niet zo was. En ik bleek de stress van een vechtscheiding juist beter aan te kunnen dan waar ik zo bang voor was. En ook de voordelen van weer voelen waren er. Steeds meer kon ik van kleine dingen gelukkig worden en de grote "verwachtingen/verlangens"loslaten. Liefde is loslaten gebruik ik nog wel eens, maar ik leerde in die tijd wel mezelf meer op 1 te zetten. Van mezelf houden vind ik nog steeds te moeilijke woorden. Maar ik mag er zijn, heb mijn rol in dit leven. En doe het helemaal niet zo slecht als ik in mijn drankjaren dacht/geloofde. Maar dat was toen dus. Nu steeds meer in het hier en nu. Tevredenheid is mijn nieuwe geluk. Wat gun ik jou een soortgelijk proces. Het zal er anders uitzien, maar meer bij jou passend Dank voor je lieve woorden
garfield076 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen. Al een aantal uurtjes wakker. Niet gedronken. Al zit daar het probleem nu ook niet. Het is de depressie die ieder jaar de kop opsteekt. Waarvoor ik overigens wel in behandeling ben nu. Ach, laat ik mezelf maar voorhouden dat het niet drinken gaat bijdragen aan het verminderen van de depressieve klachten. Fijne dag vandaag! lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Is dat een jaarlijks fenomeen? Waar komt dat vandaan dan?
garfield076 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 minuut geleden zei bumperjim: Is dat een jaarlijks fenomeen? Waar komt dat vandaan dan? Dat is de grote vraag. Maar ik kan er bijna de klok op gelijk zetten. Het komt ieder jaar in dezelfde periode terug. De donkere dagen…
knakker Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Welkom terug poes. Ja, dat denken dat je na een lange tijd droog ineens wel maat kan houden klinkt maar al te bekend. Maar voorwaarts maar weer. A sadder and a wiser man. Ik herken ook de oprukkende somberheid met het wijken van het licht. Er zijn mensen die dan zo’n speciale lamp kopen en daar elke dag voor gaan zitten koekeloeren. Het leek mij altijd een wat al te simpele oplossing voor serieuze treurigheid, maar ik heb intussen al zoveel positiefs erover gehoord dat ik het wel eens zou willen proberen. Jij dat al eens gedaan? 8 uur geleden bewerkt door knakker garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 19 minuten geleden zei knakker: Jij dat al eens gedaan? Ik ben er toevallig ook mee bezig ja. Ben aangemeld voor lichttherapie. Hoop zo dat het verlichting brengt. En daarna wil ik ook de valkuil van terugval voor zijn. Op het moment dat het goed gaat met me, denk ik sterk genoeg te zijn om er een paar te kunnen drinken. Helaas is weer bewezen dat dit dus niet kan
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Ja, lichttherapie ging ik ook suggereren. Je kan gewoon met je kop voor een felle lamp gaan zitten lijkt mij, je hoeft je denk ik niet blauw te betalen aan een therapie met heeuul speciaal licht. Zij zeggen natuurlijk van wel, maar dat doe ik ook als ik straks weer verkoper ben over een uurtje. En àls het licht is overdag, dan ook echt ff naar buiten. 8 uur geleden bewerkt door bumperjim garfield076 reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 40 minuten geleden zei garfield076: En daarna wil ik ook de valkuil van terugval voor zijn. Op het moment dat het goed gaat met me, denk ik sterk genoeg te zijn om er een paar te kunnen drinken. Helaas is weer bewezen dat dit dus niet kan Dat moet echt in beide oren geknoopt. Geen risico meer nemen. En vooral: daarbij ook beseffen dat het leven zonder drank potverdorie best de moeite is. Beter zelfs. Dat je niet blijft denken dat je noodgedwongen nu in de tweede divisie moet uitkomen ofzo. garfield076 reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 41 minuten geleden zei bumperjim: En àls het licht is overdag, dan ook echt ff naar buiten. Exactement. Ook als het regent trouwens. De grootste levensverbeterende inzichten blijken bij mij altijd kinderlijk in eenvoud. Niet de hele dag in dat donkere huis op een scherm blijven staren, maar hop de deur uit en de natuur in. En niet omdat dat moet van de dokter, maar gewoon omdat het zo fijn is. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Dat moet echt in beide oren geknoopt. Geen risico meer nemen. En vooral: daarbij ook beseffen dat het leven zonder drank potverdorie best de moeite is. Beter zelfs. Dat je niet blijft denken dat je noodgedwongen nu in de tweede divisie moet uitkomen ofzo. Het voelt nu heel erg als de kelderklasse
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden