Spring naar bijdragen

donderdag 25 mei 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

wat vreselijk Oskar…. Dat lijkt me zo hartverscheurend. Toen mijn man overleed ben ik bij hem gebleven zolang hij nodig had. Ik heb hem met alles wat ik aan liefde te geven had laten gaan. Dat voelde goed voor hem, maar ook voor mij en mijn proces… daar ben ik nog steeds dankbaar voor

Nu 14 dagen fris en ik merk dat ik met de gedachte speel, alleen dat hoor… om drank toe te laten….. maar ik heb een quote van 1 van jullie op mijn telefoon opgeslagen en gisteren ongeveer 10 x terug gelezen.. dat heeft me echt erdoorheen getrokken. Zoooo blij om. Dus vandaag blijf ik lekker fris… Beter!
 

dagpact

Dune

fijne dag voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

1 uur geleden zei Oskar:

Gisteravond aan het sterfbed gezeten van een 70-jarige man. Familie en vrienden hadden intussen hun interesse verloren.

Is hij gestorven of nog terminaal? 70 leek altijd zo oud, maar nu denk ik meteen; veel te jong nog........ 
En zo zittend aan dat bed, denk je dan niet: wat zou hier allemaal aan vooraf zijn gegaan @Oskar
Interesse verloren, dat klinkt zo simpel. Maar misschien schrijf je het expres wel een beetje lichter.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Het 70 is het 50 van vroeger. Mijn oma ging met de 65 naar een bejaardentehuis en ondernam niets meer. Dan was je ook zo'n beetje afgeschreven. Kijk ik nu om me heen dan zie ik de 70gers nog actief wandelen, fietsen, reizen en zelfs nog werken. Volop in het leven. Mijn ouders hebben beiden de 70 maar net mogen halen en ik heb tot op het laatst hun hand vast mogen houden. Volgend jaar word ik ook 70, maar zo voel ik me niet. Als ik 's morgens in de spiegel kijk dan schrik ik me dood. Want dat meisje van vroeger, dat ben ik nog altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ach ja, hersenspinsel he..
Over ruim 1.5 jaar wordt ik ook 70.
niet te bevatten gewoon
En hoewel de kwaaltjes zich soms opdringen, voel ik me ook vaak super goed en niet ouder dan 40.
Tja, raar he, dat het leven zomaar voorbij glijd.
Ik geloof ook wel dat 70 het nieuwe 50 is.
(Al zal dat misschien niet voor iedereen gelden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pytje:

@Bob, oud worden gaat enigszins vanzelf, maar ook met behulp van heel veel medische voorzieningen

Dat verschilt van persoon tot persoon. Ik had rond mijn 50ste enkele medische ingrepen nodig omdat mijn kransslagader dichtslibte. Inmiddels ben ik 72 en al meer dan 20 jaar klachtenvrij op dat gebied, met een dagelijkse dosis medicijnen zonder veel bijeffect. Ik reis nog veel en maak ook toekomstplannen. Een ander is eerder dood, of ligt op sterven op zijn 70ste zoals vandaag ter sprake kwam, of verliest zijn of haar kind na een lange lijdensweg, of zomaar ineens. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

toevallig heb ik afgelopen weken de docu van 8 afleveringen ‘dood voor beginners’ op de npo gezien. Hier werd uitgebreid in gegaan op het stuk leven, overlijden en alles eromheen. Het gaf me een goed beeld hoe dat we als mensheid allemaal op een verschillende manier met de dood en eigen sterfelijkheid omgaan. Zeker de moeite waard om terug te kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik zeker terugkijken, @Pinkman De dood is zo weinig ingeburgerd in onze cultuur. En uiteindelijk gaan we allemaal, vroeg of laat. Als het zover is, en hopelijk duurt dat nog een poosje, wil ik geen traditionele uitvaart maar een feestje. Ik was laatst op de crematie van iemand van 84. Hij had vroeger jarenlang een snackbar gehad, maakte zelf kroketten en bamiballen en zo. Mensen kwamen van ver om bij hem een frietje te eten. Na het afscheid werd er geen saaie cake gepresenteerd, maar ouderwetse puntzakken patat en broodjes kroket. Kijk, dat vind ik nou mooi en helemaal in stijl. Wat zouden jullie willen? ....nu we het er toch over hebben?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Toos:

Wat zouden jullie willen?

Ik heb geen voorkeur want ik maak het zelf toch niet bewust meer mee. Nee, dat is geen grap, ik meen het echt. Laten degenen die er bij zijn maar doen wat ze het beste vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn iets te zware onderwerpen voor een late dertiger ;)

Maar uiteraard een goede middag allemaal! Tijdje niet geweest hier, ging niet goed met me. Maar inmiddels heb ik de knop qua alcohol toch om weten te zetten een aantal weken geleden en is de waas uit mijn hoofd. Maar wat blijkt het leven met al die drank dan weer een tol geëist te hebben op mijn lichaam. Ben moe, als ik me eraan overgeef kan ik zo een hele middag in bed liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Toos:

Wat zouden jullie willen? ....nu we het er toch over hebben?

 

Het maakt mij ook niet zoveel uit. Als mijn as maar op een fijne plek terecht komt. Geen grootse dingen met vuurpijlen of diepzeeduikers, maar ergens in mijn eigen tuin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn vader zien sterven en mijn man.Bij mijn man was het een heftige doodsstrijd, tot op het laatste moment.Een sterfbed van 3 dagen, wat ik echt vreselijk vond.Volgens de verpleegster hoorde dit erbij.Had liever gehad, dat hij wat rustiger kon gaan sterven.Was niet fijn om mee te maken.Echt tot zijn laatste adem en dan zie je langzaam, hoe doodgaan in zijn werk gaat.Aan de andere kant ook wel weer facinerend, dat proces.Heb er wel jarenlang last van gehad.

Koffievisite gehad en ze mogen hier niet komen, zonder gebak!

Dat is een vereiste!

Streng deurbeleid hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht al vaak aan je @Sandro na je laatste posts, ze klonken al niet te denderend, vandaar. Wat goed dat je je hebt weten te herpakken en om je weer te lezen hier. Fijn!

Goedemiddag allemaal! Ik wordt niet echt blij van deze draad en Tina Turner is nu ook al dood gegaan. Weet ook wel dat dood bij het leven hoort hoor, maar toch..het onderwerp pept mij persoonlijk niet op en doet me terug denken aan waar ik liever niet aan terug wil denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...