Spring naar bijdragen

Zondag 21 mei 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Lekker dat zwemmen @Lika, dat moet ik ook weer gaan oppakken..... 
Trouwens, hoe bevalt jouw nieuwe baan jou? 

@Spirit, wat moet ik me voorstellen bij een gothic stoel??? ben nu best wel benieuwd.... 

@Dune, kijk uit met dat snaaien hoor. Inderdaad kun je de ene verslaving voor de andere inruilen. 
Ik ben na het stoppen met roken in totaal zo'n 30 kilo gegroeid, afvallen gaat zó vreselijk moeizaam, nog steeds maar 6 kilo kwijt... 

Herkenbaar hoor @rapilos, allemaal van die ondefinieerbare ouderdomskwaaltjes ook hier. Ben bang dat we er gewoon aan zullen moeten wennen, 
hoewel ik eraan twijfel of me dat ooit gaat lukken ;).

En dan zie ik zomaar opeens Vlaams Meisje ( @VM1) hier binnen komen wandelen, dat is inderdaad een hele poos geleden. 
Met mij gaat het goed, hoewel de botjes, spieren en gewrichten het met regelmaat flink laten afweten, maar allah, dat is inderdaad de ouderdom denk ik dan maar. 
Soothe en BAmbam zijn hier al heel lang niet geweest, Kohtje komt heel af en toe nog even om het hoekje piepen, Haddock laat ook regelmatig nog iets van zich horen, 
Bolletje is hier met regelmaat, het als Jane... 
En hoe het met hen gaat? Dat kunnen zij zelf het beste vertellen uiteraard. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Met mij gaat het ook goed @VM1, hoe ouder hoe meer mn leventje kalmpjes door suddert
Alhoewel gisteren ik even flink van mn a propos gebracht ben.
In het Griekse restaurant waar ik al jaren kom met zoon, die vanwege autisme al 17 met een capuchon loopt,
werden we eerst gewoon naar een tafel gebracht, iets te drinken en besteld, toen we nog bezig waren aan
de salade vooraf, kwam iemand vragen of die af mocht, en helaas dat is niet bespreekbaar, het is zijn veiligheid.
En dus werden we vriendelijk verzocht de zaak te verlaten. Ik ben al een poosje niet zo flabbergasted geweest.
Mocht van zoon niet in diskussie, hij kon het zien als een soort van transactie, wij voldeden niet aan hun (nieuwe???) regels.
Ik was in staat ruzie te maken of over zijn autisme te praten daar, maar snapte dat ik zoon daar geen goed mee zou doen.
Dus we kregen voor de drankjes een rekening, en op ons "gemak" die sla en drankjes genuttugd en zijn vertrokken.
Ik kan er nog niet over uit. Hij mag ook niet bij de media markt komen. Blijkbaar associeren ze zo iemand met een crimineel?
Ik wist er wel van, maar het gisteren ten diepste de vernedering plaatsvervangend gevoeld, hij zelf bleef kalm.
En al wandelend kwamen we bij een plekje waar hij, als maaltijdbezorger, een gratis pizzapunt kreeg, en hebben daar onze
eerste vegan pizza gegeten. En dat werd een positieve tegenhanger. Maar het blijft heel ongemakkelijk, en ik ga nooit meer
onbevangen naar de griek ben ik bang. De bedienende vrouw zelf was er net zo ongemakkelijk onder als wij trouwens, die
werd blijkbaar door haar manager gestuurd (of een klant had geklaagd?) Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar zo voelt het nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@lady jane bah ik zou als moeder ook in de bres spingen voor mijn welpjes hoe jong of oud ze ook zijn.  Heb zelf een keer een aanvaring gehad met een leerplichtambtenaar omdat ik vond dat er misstanden waren. En aan de stok gehad met nonnetjes waar mij dochter stage liep voor de verpleging… dat doe je als moeder. Dus is snap je! Wel knap dat je niet voorbij het gaatje bent gegaan in belang van je zoon. Toppie hoor!

hier dag 10, gaat goed heerlijke nacht van 23 tot 6.30 en lekker dromenloos. Want nachtmerries waren de orde van de nacht na drank

ik ga het drooghouden vandaag op zeker

fijne dag voor allen

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk uit te leggen @Yvonne,beetje kitch, zwart met goud

hou er wel van tegenwoordig.

Heb ook een salontafel uit de jaren vijftig.

Vandaag zingen met wat dames, die ik dan begeleid.Ze knappen daar zo van op, dus dat is weer zo'n win, win situatie.

Nu nog even in het zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verdrietig verhaal @lady jane :heart: Die Griek wil geen hooligansfeertje in z'n restaurant denk ik, als hij het verhaal van je zoon gekend had zou hij vast anders gereageerd hebben. Proberen om het niet persoonlijker te nemen dan nodig is? (Al snap ik totaal niet wat er eng is aan iemand met een hoodie die met z'n ouwe moedertje komt eten.)

Wat zou er gebeurt zijn als je zoon gezegd had: "ik heb autisme en heb mijn capuchon nodig om me veilig te voelen"? Dat is toch net zoiets als: "ik ben blind en heb een geleidehond nodig", niks om je voor te schamen, gewoon even uitleggen waarom je die hond bij je hebt.

:rose:

Vannacht een hoop kabaal, nou hebben wij een marter rond (en soms in) het huis, het leek wel alsof hij aan het timmeren was. Vanmorgen zag ik het, hij heeft het dak van een nestkastje eraf getimmerd en de pimpelmeesjes die al bijna gingen uitvliegen opgevroten. Stomme natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de tuin in, sperziebonen leggen en bietjes zaaien. En de eeuwig woekerende haagwinde te lijf. Oh, en het dak van het vogelhuisje nog steviger vastschroeven (er zaten al schroeven in hè, ongelofelijk hoe sterk die marters zijn, ze tillen ook gewoon een dakpan op om binnen te komen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Yana:

Wat zou er gebeurt zijn als je zoon gezegd had: "ik heb autisme en heb mijn capuchon nodig om me veilig te voelen"? Dat is toch net zoiets als: "ik ben blind en heb een geleidehond nodig", niks om je voor te schamen, gewoon even uitleggen waarom je die hond bij je hebt.

dat stelde ik voor (vroeger had hij een medische verklaring vd psych bij zich voor bijv. NS, maar die heeft hij nooit hoeven te gebruiken, ik had geinstrueerd altijd oogcontact te maken bij controles) Maar dat wil hij dus niet. En ik kreeg geen kans iets echt uit te leggen. De vrouw had duidelijke orders vd manager zoals ik het begreep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Veel mooie avonturen gewenst in Marokko @Bob, geniet van de geuren en kleuren. Ik vind het nogal stoer van je, zo piepjong ben je volgens mij niet meer.

Dank je. Ben nu op de terugweg. Het plan Marokko er bij te pakken kwam spontaan op tijdens een reis door Spanje en Portugal. Ik was er een keer eerder geweest met een georganiseerde groepsreis dus de typisch toeristische dingen had ik er al eens gedaan.

(Uitleg: ik heb gister een foto uit Marokko geplaatst in de Kilokillerdraad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Je zou, als je zoon het goed vindt, nog een brief met uitleg aan het restaurant kunnen sturen, @lady jane. Gewoon in rustige bewoording, waarbij je ook aangeeft dat jullie daar al jaren komen.

Dat heb ik al gezegd, ook rustig. Ik heb nu een klacht ingediend via de cons.bond, die nemen contact op en zullen hopelijk meer serieus genomen worden. Excuses is voldoende, we zullen er niet meer heen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vervelende ervaring @lady jane Jammer ook dat je niet de kans gekregen hebt om het uit te leggen. Excuses lijkt me idd wel op zijn plek.

Vanmiddag op bezoek geweest bij liefhebbers van een wijntje (of twee, drie….). Wijntje? Nee, liever wat fris… Drink je geen alcohol meer? Nee, voorlopig even niet. Meer woorden zijn er niet aan besteed. En een hele gezellige middag gehad :D Voel wel wat opluchting dat het nu een keer uitgesproken is. Had er namelijk steeds wat omheen gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker joh!

Ik liep vanochtend met de hond langs een sloot. Volgens google maps moest er een brug zijn op een gegeven moment. In het echt was er geen brug. Ik had echt geen zin om kilometers om te lopen.

Dus broek en schoenen uit en erdoorheen :) Natuurlijk is het altijd dieper dan je denkt dus in no time was ik driekwart nat maar we waren wel over :) Erin zwemmen dat is nog wel ff een stap verder, ik vond het wel koud zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

droge dag 10 zit erop. Hoop dat ik net zo lekker slaap als afgelopen nacht. Morgen om 7 uur oppassen op mijn kleinzoon van 3 met ochtendhumeurtje… maar wel lekker kereltje. Heerlijk kleinkinderen ben gezegend met 6. 3 jongens 3 meisjes in de leeftijd van 2 maanden tot 8 jaar. Genieten 

tot morgen en een fijne avond verder ik ga lekker lezen in bed 

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...