Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 mei


Ties

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

vandaag weer klusjes In en om het huis. Gezengd met  een heerlijk ruim huis en enorme tuin, veel werk hier en daar verwaarloosd uiteraard…

dagpact

Ties

dune

fijne droge dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

We hebben zonnepanelen sinds kort en mijn partner wordt  helemaal blij van de opbrengst ervan, die hij via een app kan volgen.  En daar word ik weer blij van. 

De invloed van de zonnepanelen op mij is dat ik het als een soort commitment voel aan dit huis en meer zin heb om er mijn eigen draai qua interieur aan te geven en niet steeds in mijn achterhoofd houd dat kopers het ook mooi moeten vinden.  De afgelopen jaren kreeg ik het vaker op mijn heupen, verhuizen, maar de conclusie is dat wat ik zoek niet bestaat, net als een ideale partner.   Ik geloof dat ik op steeds meer fronten rust vind.  

Ik heb dus nu een voortuin die straks vol gras en bloemen en potten staat, met een bankje voor het raam en de regenpijp afgekoppeld in een geultje naar het gras. . Laatst had mijn partner een afspraak met iemand en die was wat vroeg, mijn partner was er nog niet. 'oh, appte de gast, ik zit hier heerlijk op het bankje in de zon, rustig aan'. 

Ik ben gisteren naar 'Waterhorse' geweest. Mooie film.  Menselijk, echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Beetje aan het kwakkelen de laatste tijd.
Spier verrekt in mijn rug (rechter zijkant)
denk ik tenminste.
Al twee nachten bijna niet kunnen slapen van de pijn
Wordt er een beetje moedeloos van.
Mankeer van alles de laatste tijd.
Had vroeger nooit wat.
Beetje misselijk en slaperig nu.
(Klaag, klaag )
Vind het zielig voor vriend, die hoort ook alleen maar geklaag.
Zucht...., we maken er maar weer wat van :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

He bah, @rapilos dat klinkt vervelend. Sterkte ermee!

Hier altijd wat te doen. Oud huis en grote tuin. Zou soms wel willen verhuizen, maar aan de andere kant is het een heerlijk huis en is het zo fijn om al dat groen om je heen te hebben. Zou het denk ik ook niet anders willen. Tot het eerste rotte kozijn oid zich weer aandient. Dan wil je echt niet in de buurt zijn :D

@LikaSpannend. Zou zoiets ook wel graag willen doen, maar durf niet. Is het zwemmen dan alleen in het voorjaar/zomer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zus weer weg en we hebben het erg leuk gehad.

Ze zou beloven mij dagelijks te bellen.Vriend van haar rookt wel en dat lijkt me knap lastig.Vriend heeft al vernauwde bloedvaten en dat zal er echt niet beter op worden.

Zus heeft een vervelend hoestje en piept.Heb haar echt even goed geconfronteerd.Hoop echt dat ze het volhoudt, ze wordt dit jaar zeventig en hoop nog wat langer met mijn zus te doen.Op een bepaalde leeftijd moet het gewoon klaar zijn met overmatigheden.

Heb het niet over drank gehad.

Heb het idee, dat we dat beiden wel onder controle hebben.Mag het eindelijk een keer.

Tsjonge, ik ga nu pas leven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spirit wat lekker! Iets om trots op te zijn

waar ik me zorgen over maak… vroeger was ik eetverslaafd toen ik 140 kilo woog een gastic bypass gehad waardoor ik 70 kilo af ben gevallen.. eten was lange tijd geen issue meer… wat later ging ik aan de drank. Inmiddels na 15 jaar zit er wel weer 20 kilo bij maargoed, kan ik mee leven.

maar nu zonder drank merk ik dat ik de hele dag aan het snaaien ben… pfff de ene verslaving volgt de andere weer op?

om nu echt te gaan lijnen lijkt me geen goed plan eigenlijk…. Iemand herkenning?  Tips?
fijne avond hier weer makkelijk droog gelukkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik me toch hartstikke geslaagd bij de kringloop voor een gotick stoel.Betaald en bij kop en kont gepakt, zo de metro in.Ben helemaal in de wolken ermee.

Nu aan de zoethoutthee en straks, als ik trek krijg, roerbakgroenten, aardappelschijfjes met gehaktballetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Mariann:

@Dune, ik heb dat wel gedaan. Naast drinken ook goed opletten wat ik at. Dat hielp ook een beetje bij trek, dan snaaide ik wat ipv drinken. Kon beter daar de mist mee ingaan. Ondertussen meer dan 8 kilo kwijt ondanks af en toe snaaien.

Zou je afvallen van niet drinken? Geen idee eigenlijk als ik dronk sloeg ik het avondeten over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook gelijk met het stoppen op gaan letten wat ik at. Probeer zo veel mogelijk onbewerkt en zonder toegevoegde suikers te eten. Daarnaast geen light producten. Qua drinken probeer ik het zo veel mogelijk bij water, thee en koffie te houden. Denk dat het je lichaam wel helpt om te herstellen van het al het drinken. Ben daarnaast ook wel meer gaan bewegen. De afgelopen maanden hierdoor al heel wat kilo’s kwijtgeraakt. Overigens at ik wel altijd al gezond. Maaltijden overslaan door het drinken heb ik nooit gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

plots herinnerde ik me mijn inlog gegevens.

Eerst een kleine up date want al bijna 10 jaar geleden...

Met mij gaat het eigenlijk goed. Hoewel ik ondertussen (56) een aantal ouderdomskwaaltjes erbij heb...

Alcohol is eigenlijk al lang geen onderdeel meer van mijn leven. Wat niet wil zeggen dat alles joepie en leuk is de ganse tijd. Mijn kids zijn ondertussen geen kids meer maar twee geweldige ,grote jongens. Mijn beide ouders zijn inmiddels overleden en ik heb hier de boel nu recht te houden. 

(hoewel ik me eigenlijk nog steeds klein meiske voel)

Hoe gaat het met de oude garde? @soothe, @khoh, @haddock, @ladyjane, @yvonne,@bambam,@bolletje......

Ik ga nog een beetje lezen.

Sterkte voor iedereen die aan het begin-midden-einde van hun strijd is!

 

Wellicht tot over een jaar of tien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...