Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 mei 2023


Aanbevolen berichten

goeiemooiemorgen frummers

dochter stuurt een foto van haar eerste surfles
en ik zit nog steeds onder mn dekentje, net uit bed
in elk geval doet zij iets geweldigs nu en ontmoet de
leukste mensen en avontuurt er op los
ik bedacht net dat ik zo nog wel 20 jaar mijn bejaardenleventje leef.
Vrijdag mag ik voor het eerst ernstig zieke vriendin weer zien, en heb
net over haar gedroomd dat het helemaal mis is, hopelijk wordt het niet
meteen een afscheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,  zet 'm op vandaag @Tiesen @Fonny:rose: Gisteren 5 jaar geleden gestopt met roken, blij mee. Nadat ik 4 maanden gestopt was met drinken vond ik het daar ook weleens tijd voor. Nu vind ik het jammer dat ik nog zolang heb doorgerookt in m'n leven en hoop niet dat ik daar nog de gevolgen van ga krijgen, maar ja beter laat dan nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Dagpact:

Beatrix

Ties

Fonny

Pytje

Je begint er weer vertrouwen in te krijgen, @Ties. Goed om te lezen.

Jij ook weer succes @Fonny

@Rosee 4 jaar dus al (nauwelijks) gedronken en niet gerookt. Top! Dat roken en drinken gaat vaak samen hè? Ja, waarom zou je in het ene wel matig kunnen zijn en in het andere niet? Ik denk dat ik in mijn leven nog meer tijd bezig ben geweest met het stoppen met middelen dan met het daadwerkelijk innemen:rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat de podcast 'wat wil je drinken' me deze dagen wel doorhelpt. Ontluisterend eigenlijk wat ik allemaal wel niet wil doorstaan om me heul heul even goed te voelen... 

Ik begin er vertrouwen in te krijgen (en dat vind ik ook weer heel eng), maar mijn 1e nuchtere dag was bevrijdingsdag... Symbolischer kan niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol en nicotine zijn goede maatjes. Maar nicotine is veel verslavender, ook door alle andere troep die in sigaretten wordt gestopt. Ik ben ook blij dat ik daar mee gestopt ben. Hoewel de zin zomaar op kan komen, als ik alcohol drink. Omdat ik dat maar weinig doe, komt het idee van een sigaret op. Gek hoe dat kan werken in je brein. En dat een mens zo op zoek kan blijven naar verdoving of afleiding.

Na een drukke werkdag vind ik het moeilijk om mezelf uit te zetten, zonder middelen. Dat lijkt ook wel bij deze periode van het jaar te horen, topdrukte. Laatst mijn cbd olie terug gevonden, daar werd ik lekker soezig van. En soms drink ik hennep- of valeriaanthee. Verder wandel en zwem ik, maar ik merk dat ik wat vermoeid blijf. 

De chips zijn ook niet aan te slepen. Nou ja, verder maar veel fruit eten (stilt de zoete trek) en bonen, dat vult lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...