Spring naar bijdragen

vrijdag 17 maart 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Toos:

@OskarIk vind die Ierse stepdans altijd zo fascinerend om te zien, met die armen zo stijf naar beneden en die benen die zo ongelooflijk snel gaan. En dan ook nog allemaal tegelijk!

Van die stepdans kan ik me eigenlijk niets meer herinneren @Toos. Ik vermoed dat ik in mijn vorig leven ook voornamelijk aan de toog zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar die eerste lentedagen zijn inderdaad geweldig. De overgang naar mooier weer. Het uitlopen van de natuur. Het frisse groen. De eerste keer dat je weer zonder jas naar buiten kunt. De vogeltjes beginnen zich ook weer enorm uit te sloven. Vooral door het contrast met de grauwheid van de dagen ervoor vind ik het mooi. Want ik zou er niet aan moeten denken om in een Warm Land te wonen, waar het gewoon het hele jaar door zo is.

Warempel heb ik zojuist ook een klein voorjaarsschoonmaakje gedaan. Nou ja, gedurende 15 minuten dan. Vanmiddag maar weer eens de Biesbosch in.

Eigenlijk vind ik precies dit soort dingen de grootste verandering van niet meer drinken. Dat je weer van allerlei dagelijkse dingen volop kunt genieten. Vroeger hoorde ik die vogels ook wel en zag ik de bloemen. Maar toen vond ik er eigenlijk geen reet aan. Toen moest al mijn plezier uit het flesje komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Leuk land met vreselijk leuke mensen. Ik moet er dringend weer naartoe. 

Ik ook. Als ik in Ierland ben heb ik het gevoel dat alles klopt. Ik wil al heel lang een keer naar Connemara. Dat landschap heeft iets mysterieus, iets magisch dat mij enorm aantrekt. Iemand daar al eens geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Ierse ballads zijn zo mooi.

De reels, vind ik dan weer wat minder.Krijg daar een vreselijk opgejaagd gevoel van.Wees maar blij dat je daar geen actieve herrineringen aan hebt @Oskar.:D

De dubliners ook 2 keer live gezien.Geweldig!!

Gisteren weer heerlijk gespeeld.

Genoten ook van mijn collega accordeonistes, ja, daar speel ik met vrouwen, 5 stuks, als we compleet zijn. behalve de drummer, dat is een man.

Word er soms emotioneel van.

Vanavond ook weer spelen bij mijn mannenkoor.

Er komt ook van alles op mijn pad, op muziekgebied.

De een gaat fanatiek sporten voor de geluksstofjes, ik ga me volledig in de muziek storten.

Morgen een optreden, dus dat word weer genieten.In de wolken ga ik dan naar huis en kan daar de hele avond en zelfs de volgende dag nog van nagenieten.

Mijn concentratie en doorzettingsvermogen is ook veel beter geworden, sinds ik de drank vaarwel heb gezegd.

Ik zie er ook heel goed uit (al zeg ik het zelf) :P.

bewerkt door Spirit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Mariann:

Gisteren ook even in de zon gezeten, mijn man nam een biertje, ik alcvrij en het was alsof er niets is veranderd qua gezellig in de tuin zitten met of zonder alcohol. Ik ben nog steeds wel bang voor craving met de lentezon, maar een slimme meid is voorbereid! Dus het ging prima zover.

Prima toch om dat dan te doen met een alcoholvrij biertje? Dan drink je toch 'een biertje' (als gezelligheidssymbool), maar niet het gif. 
En je moet maar zo denken: gewóón 'één biertje' zit er niet in mét alcohol. Dan sla je er toch in door. Dat is niet mogelijk 'voor de gezelligheid'. 
Dus neem gewoon lekker zo'n alcoholvrij biertje in die situaties. Dat volstaat dan prima lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wat voor je op het muziekdraadje gezet @Oskar.

Ik hou het in ieder geval niet droog bij dit nummer.

Tegenwoordig ben ik zo emotioneel.

Een cadeautje van niet meer drinken.

Alles komt weer binnen, ook de mooie emotionele songs.

Gisteren schoot ik ook weer vol bij het Smartlappenkoor bij "zilveren draden tussen het goud".

Zal ik ook op de muziekdraad zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een paar dagen niet lekker, maar ook niet ziek. Alsof ik een kater heb. Nou ja. 
Jongste wordt 16. Ongelofelijk stoer. Straks 2 volwassen dames. Kan het me niet voorstellen, maar het gaat toch echt die kant op.

Dubliners ook live gezien. Met mijn vader. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...