Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 maart 2023


Lonster1

Aanbevolen berichten

Leuk weekend voor de boeg(tenminste daar ga ik wel vanuit).

Beetje aan het ophikken tegen 1 en 2 april, met name ook, omdat de hond dan telang alleen is.

Ben ook naarstig op zoek naar een goede hondenoppas en heb al diverse oproepjes geplaatst, waarvan 1 serieuze reactie.

Nu wil de buurman het ook wel doen hoor, maar die heeft niet altijd tijd en om dan meteen 2 dagen oppas te vragen, vind ik wat bezwaard en zeker in het weekend.

Vreselijk gedroomd, dat ik volledig de weg kwijt was in het openbaar vervoer.

Niets klopte meer en de trein naar mijn oude haringstad, reed niet.Gelukkig maar, ik heb daar ook niets meer te zoeken.

Over het weer, laat ik me niet uit.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen vrije dagen had ik veel naar buiten willen gaan. Daar is weinig van terecht gekomen door het weer. Ik merk dat ik daardoor mopperig en chagrijnig werd. Maar dat vind ik eigenlijk een beetje kinderachtig. Je blijven verzetten tegen iets wat je niet kunt veranderen is zinloos. Een beetje meebewegen dus maar. En wat blijkt: het is het prachtig weer om met een boek op zolder te zitten lezen. Yeats en Slauerhoff, terwijl de regen gestaag neerdaalt. Vanmiddag spelletjes doen met de kinderen aan de eettafel. En vanavond weer tijd voor een mooie film. Het kan niet op. Life's what you make it. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, op het weer hebben we idd geen invloed @Oskar.Weinig nut om daar chagrijnig om te worden, hoewel ik wel heel veel chagrijnige mensen tegen kom, die zich dan zonodig gaan bemoeien met het gedrag van mij en mijn hond.

Zelfs bij het losloopveldje, had ik verleden week commentaar.Of ik mijn hond vast wilde doen.Ik vroeg om de reden.

Ik ben bang voor honden.

Nu heb ik een hele lieve hond en mijn hond besteedde nauwelijks aandacht aan haar.Ben ook niet op haar verzoek ingegaan.De hond mag daar namelijk los lopen.

Mensen, af en toe :huh:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Freekie:

Ik heb net 23 minuten niets gedaan, dat valt niet mee en is eigenlijk heel raar. 23 minuten voor me uitstaren want als ik mijn ogen dicht doe, val ik in slaap. 

Geen telefoon, geen tv,geen radio, alleen maar je eigen hoofd en lichaam

Ja is raar hè? Merk je ook die trekkende kracht van binnen af en toe (of heel vaak... ?) die soms bijna niet te weerstaan is? En wat voor gedachten krijg je erbij?

Ik ga vanavond ook weer eens een sessie doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is lastig te onthouden wat er langs komt, al heb ik al een aantal doe-gedachten weten te weerstaan. Je merkt wel dat je normaal gedachten opvolgt als een hondje, oh even dit of even dat. 

En nu luister ik er niet naar.. Je weerstaat je eigen gedachten

Wat bedoel je met trekkende kracht? Misschien herken ik het als je het misschien beter kunt uitleggen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het weer er toch nog twee keer extra uit geweest vandaag.

Vanochtend zelf wat boodschapjes,

Toen met vriend naar het dorp gelopen, boterham gegeten en daarna weer lopend naar het plaatselijke museumpje.

Door de ijskoude sneeuwstorm weer terug.

Vriend met plu, maar weet niet of die het gehouden geeft, of nu in flarden ligt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook 4 x erdoor, gewoon volleyen en zwemmen,
net op de koffie bij een vriendin, en met een regenhoedje op gewandeld, heerlijk!
Als het dan toch winters weer is, dan ook maar genieten van de mooie witte pracht.
Vanavond gaan we met het team betonnen kaasmeisjes beschilderen. Persoonlijk vind ik m mooi zoals ik m kreeg met Kerst
dus neem 2 tassen met stenen en verf mee en dan gaan er een stel ook stenen verven.
Genoeg om over bij te praten, 2 ervan kampen met ernstige gezondheidsproblemen en dan is dit ook mooie afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

Het is lastig te onthouden wat er langs komt, al heb ik al een aantal doe-gedachten weten te weerstaan. Je merkt wel dat je normaal gedachten opvolgt als een hondje, oh even dit of even dat. 

En nu luister ik er niet naar.. Je weerstaat je eigen gedachten

Wat bedoel je met trekkende kracht? Misschien herken ik het als je het misschien beter kunt uitleggen 

Ja, dat zeg je mooi.. als een hondje volg je inderdaad je gedachten op. 
Met die trekkende kracht bedoel ik, een soort trekkende energie om te gaan doen. Je telefoon willen pakken en checken of er nog berichtjes of appjes zijn. Als je rookt een trekje willen nemen van je (e-)sigaret, 'oh ff dit nog doen', 'ik moet dat nog ff nakijken', 'ff dit pakken', 'dat pakken' en dan al die verhaal-gedachten natuurlijk etc.

Normaal volgen we inderdaad als een hondje al die 'orders'. 

Maar dat niet alleen natuurlijk. We zijn vaak bang voor leegte, verveling, ff niets te doen hebben, 'saaiheid', bang voor 'onszelf' (als in: leegte). Nu kijk in je feite in de ogen waar je nu eigenlijk (onbewust) bang voor bent. 


Het kan misschien zinloos lijken, maar dat is 't niet (of misschien ook wel, eigenlijk maakt dat niks uit: wat is die 'geest', die 'ik', die wil dat dingen zin moeten hebben en dat 'ie' er wat aan heeft, en zo). Gewoon poosje mee experimenteren :D 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ga dat vaker doen @Strijkboutik lees nu ook veel over dopamine, al wist ik al wel wat dat was.

Ik denk steeds meer dat ik een dopamine junk ben. In principe is iedereen dat, alleen ik wil het nog wat meer door alcohol. En als alcohol niet kan, dan maar blowen. 

Want sporten/motor rijden/de tuin aan kant hebben/to do lijstjes klaar krijgen. Zijn allemaal triggers voor mij om te drinken, of te wel de dopamine wat gegenereerd wordt moet nog verder aangevuld worden door middelen, de achtbaan is nooit hoog genoeg... 

Het rupsje-nooit-genoeg idee... en door stil te zitten en het gade te slaan weersta je voor een korte tijd alle impulsen om weer dopamine te genereren/ontvangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie, heel herkenbaar hoor.

Altijd meer willen, het nog leuker willen hebben, terwijl het eigenlijk soms al leuk genoeg is.

Gelukkig heb ik ontdekt, dat je zelf ook genoeg dopamine aan kan maken, gewoon om iets te doen, waar je goed in bent.

Zit nu nog vol met dopamine, dus even rustig afkicken.

Gelukkig totaal niet meer de behoefte aan meer en meer, maar eigenlijk zijn we allemaal een rupsje nooitgenoeg.

Ik ga nog even wat knabbelen en wat lekkers drinken en even van wat rust genieten, voordat ik ga slapen.

Droge afmelding en welterusten :moon:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Strijkbout:

Ja, dat zeg je mooi.. als een hondje volg je inderdaad je gedachten op. 
Met die trekkende kracht bedoel ik, een soort trekkende energie om te gaan doen. Je telefoon willen pakken en checken of er nog berichtjes of appjes zijn. Als je rookt een trekje willen nemen van je (e-)sigaret, 'oh ff dit nog doen', 'ik moet dat nog ff nakijken', 'ff dit pakken', 'dat pakken' en dan al die verhaal-gedachten natuurlijk etc.

Normaal volgen we inderdaad als een hondje al die 'orders'. 

Maar dat niet alleen natuurlijk. We zijn vaak bang voor leegte, verveling, ff niets te doen hebben, 'saaiheid', bang voor 'onszelf' (als in: leegte). Nu kijk in je feite in de ogen waar je nu eigenlijk (onbewust) bang voor bent. 


Het kan misschien zinloos lijken, maar dat is 't niet (of misschien ook wel, eigenlijk maakt dat niks uit: wat is die 'geest', die 'ik', die wil dat dingen zin moeten hebben en dat 'ie' er wat aan heeft, en zo). Gewoon poosje mee experimenteren :D 

Totale herkenning.

Ik kan ook geen 10 seconden stilzitten. Dan moet meteen die telefoon erbij.

Ik ben met mediteren gestopt omdat mn headspace app steeds ingewikkelder werd en ik door alle kansloze extra features gewoon niet meer zag met welke sessie ik bezig was. Maar ik mis het, ik ben veel te druk en voortdurend op zoek naar prikkels. Ik ga het weer oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-3-2023 om 08:02 zei lady jane:

@Etty hoe was Tár?
Ik ga morgen met dochter.
Trailer zag er knap "moeilijk" uit.

Ja door die trailer dacht ik iets psychedelisch terecht te komen, maar het is gewoon een redelijk samenhangend verhaal. Valt me wel op dat dat vaker gebeurt met trailers. Ik dacht een keer aan de hand van een trailer dat Isabelle Hupert haar man bij het oud vuil zou zetten nadat ze er achter kwam dat hij een dubbelleven had (of ziets) , maar ze kwijnde alleen maar zielig en pathetisch weg. 

Ik vond Tár wel een aardige film maar niet om zo lyrisch over te worden als in de pers. 

Over Tár las ik dat er vanuit 'het wereldje' nogal wat commentaar was op de dirigeerkwaliteiten van Blachett en dat haar vrouw in de film ook al niet echt viool kon spelen. En dat zoals de machtsstructuren in de klassieke muziekscene worden weergeveven ook niet klopt.  Als je er verstand van hebt en er veel om geeft dat iets echt de werkelijkheid weergeeft, dan irriteert dat misschien.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh nou ik heb net gereserveerd en betaald haha, dus we gaan het zien.
Ik heb er geen verstand van gelukkig, ben benieuwd naar de me2 vanuit een ander perspectief
en wel fan van Cate B. de pers is idd lyrisch en de film heeft 5sterren. In elk geval een leuke
aanleiding om met dochter te gaan lunchen en bijkletsen, dus altijd een goeie middag voor ons.
thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Lonster1:

Ik heb een tijdje 'morningpages' geschreven, volgens de methode van de Artist' way. Gewoon opschrijven wat er in je op komt, twee pagina's. Niet echt bedoeld om terug te lezen, maar het kan wel. Dat gaf een fijn schoon begin van de dag. Mijn oude dagboeken heb ik ook in de papiercontainer gegooid. Dat voelt nog steeds prima.

Ik heb het opgezocht, maar het zijn drie pagina's :D Ik ben benieuwd wat er bij mij uit de pen zou komen als ik iedere ochtend even ongecensureerd zou schrijven, zonder dat het mooi hoeft te zijn en zonder dat iemand het leest. Misschien werkt het wel heel bevrijdend. 

Het wordt wel druk 's morgens, ontbijten, badderen, gymnastieken, forum lezen, uurtje studeren én 3 pagina's schrijven. En dan heb ik de ochtendwandeling nog niet meegeteld.

Ik wil het toch wel eens proberen, dank voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Totale herkenning.

Ik kan ook geen 10 seconden stilzitten. Dan moet meteen die telefoon erbij.

Ik ben met mediteren gestopt omdat mn headspace app steeds ingewikkelder werd en ik door alle kansloze extra features gewoon niet meer zag met welke sessie ik bezig was. Maar ik mis het, ik ben veel te druk en voortdurend op zoek naar prikkels. Ik ga het weer oppakken.

Ik heb ook zeker die neiging als ik er niet op let. Maar volgens mij heeft tegenwoordig zo'n 85% van de mensen dat, dat steeds maar op die telefoon kijken? :unsure:
Wel goed om bewust van te worden hoor. Het is eigenlijk zulke debiele dwangmatigheid..... 
 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...