Spring naar bijdragen

Woensdag 25 januari 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Bob:

Begrijp ik ook wel, van die inkopper hoor :D. Het was ook niet zo aardig wat ik schreef.

Maar hoe was het ook alweer: probeer jij nu te minderen of te stoppen met alcohol? En lukt dat ook? Ik heb het niet helemaal paraat.

ja, ik ben al heel lang aan het minderen maar blijft op het niveau van minderen een beetje pas op de plaats, dit is de meest diplomatieke omschrijving die ik kan verzinnen om te zeggen dat het nog steeds hetzelfde is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roberto:

Moi allemaal,

Vanochten trad de Wet van Murphy op ons pleintje in werking.
Ik zat compleet in de stress en heb P75 te hulp geroepen.
Hij kwam nog eerder dan ik afgesproken had.
Om mij te helpen met de bezorging van mijn nieuwe bed.

Ik was even naar de buurtsuper voor ... en toen ik terugkwam zag ik twee vreemde mannen in mijn huis.
P75 was bezig om mijn oude bed uit elkaar te slopen.
Die mannen van het installatie bedrijf hebben hem geholpen.
Ze sleepten mijn oude bed naar beneden en hebben mijn gang vol buizen gezet.
Zo'n bed heb ik toch niet besteld, dacht ik onnozel.
Wat bleek: die buizen waren bedoeld voor de nieuwe verwarmingsketel van mijn buurman.

Een uurtje later kwamen de mannen van LB.
Hebben zonder te vragen het hele pakket op mijn slaapkamer neergezet.
Terwijl P75 een kopje koffie dronk.
Daarna is hij naar huis gegaan voor een dutje.

How to sleep, how to sleep now?
 

 

Bed1.jpg

sorry voor mijn opmerking dat het alleen over je bed ging vandaag maar ik ervaarde dat even op die manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Adri02:

Dat vind ik best opmerkelijk, gezien je constatering dat je sinds je emigratie 5 jaar gleden 'enorm veel gelukkig' bent. Waarom al dat drinken dan eigenlijk?

dat is moeilijk te zeggen omdat gelukkig zijn en drinken bij mij twee verschillende werelden zijn geworden, dagelijks leven en dagelijks drinken zijn  van elkaar gescheiden lijkt wel, ik heb een doodnormaal dagelijks leven met werk en gezin en zo alleen drink ik in de avond niet iets, maar een fles wijn en een halve fles sterke drank en dat is veel, dat ik dan daarna gewoon functioneer op werk en thuis geeft aan dat er iets niet goed is maar de emigratie heeft veel stress wegenomen nu alleen de drank intake nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even iets vragen :

Ben hier nog niet zo lang, maar dacht dat dit draadje ( dagpact) er was om samen met degenen, die ook besloten hebben op de genoemde dag niet te drinken en mocht je het moeilijk hebben, dan kan je hier steun vragen en  krijgen. Verder hou je - als je daar zin en behoefte in hebt - elkaar een beetje op de hoogte van wat er zoal gebeurt die dag al dan niet gerelateerd aan alcohol.

Toch ??

Maar ik lees steeds meer dat mensen drinken en hier ook - zo lijkt het althans - niet echt moeite mee hebben, danwel het werken eraan toch nog maar  uitstellen........Net zoals ik verbaasd ben over het zo nu en dan met weinig respect elkaar bejegenen.........

Ik merk dat ik hier wat last van krijg....... Niet dat ik de behoefte heb om te gaan drinken, maar het stort me wat dat deze draad hiervoor gebruikt wordt. Maar nogmaals : misschien zie ik het verkeerd en heb ik het doel van deze draad verkeerd begrepen.......

Ik hoor het graag

Beatrix

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Adri02:

Op het dagpact beloven de intekenaars elkaar die dag niet te drinken, maar deze dagdraad als geheel is de huiskamer van het forum, en daar komt dus iedereen binnenvallen met wat hij of zij maar kwijt wil.

Maar hierdoor wordt het wel een ratjetoe. Ik kom hier elke morgen melden dat ik met mezelf heb afgesproken vandaag NIET te drinken en de anderen die zich voor het dagpact melden idem dito en vervolgens hoor ik ook steeds vaker andere geluiden. 

Zou het daarom voor de duidelijkheid  niet beter zijn een Huiskamer-draadje te maken naast de Dagpactdraad, waar mensen een duidelijk en belangrijke  afspraak met elkaar maken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bob:

Ik heb ervaren dat je ook heel veel kunt leren van wat er allemaal op de dagdraad en elders in ditforum wordt geschreven. Zowel over anderen als over jezelf en je reacties op anderen. 

Ik lees heel veel op dit forum en ik leer heel veel op andere draadjes/verhalen van anderen en dan met name de strijd die iemand levert. En daar leer ik van.Als ik de afgelopen dagen dit draadje lees, moet me toch van het hart dat hier toch ook de nodige niet zo relevante info neergepend wordt en men elkaar niet altijd netjes behandeld....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat het er vreselijk aan toe kan gaan op de dagdraad, maar zo is het nu eenmaal, ook in de echte wereld. Daar ontmoet je jezelf en je eigen reacties op anderen ook weer in, en dat ervaar ik als leerzaam. Overigens wordt hier nog gemodereerd en gelden er forumregels.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er niet echt moeite mee, aangezien we allemaal mensen zijn met al onze eigen karakters en achtergronden en de 1 is wat meer recht voor zijn raap dan een ander. 

Maar een apart dagpact draad geeft wel meer overzicht ipv door de pagina's te scrollen/swipen op zoek naar de laatste dagpact bericht (om te kopiëren en aan te vullen) 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...