Spring naar bijdragen

Maar een soort dagboek-topic bijhouden dan..


Strijkbout

Aanbevolen berichten

En ben niet van plan weer te gaan drinken. Het was niet eens echt fijn vannacht. Ja, heb het een beetje kunnen verdoven. Maar had ook veel last van maagzuur, en bij het wakker worden helemaal. Heb een of ander probleem met m'n maag of slokdarm de laatste tijd, maar dat moet nog worden uitgezocht. Maar dan is alcohol iig niet je vriend.
Het lost iig helemaal niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kraan:

Gecondoleerd @Strijkbout en jammer dat je gelijk terug bent gevallen in drinken én blowen. 
 

Dat gaat bij mij altijd samen. Vind alleen drank niks aan. Moet op den duur een hijsje wiet bij.

Maar jammer... ja. Al weet ik ook dat mijn stoppen niet in serieus gevaar is nu. Dit is een heel uitzonderlijke situatie. Dieren verliezen is voor mij alsof ik m'n kind verlies. 

Komt wel weer goed, echt. De scherpe randjes moeten er weer even af en dan pak ik de draad gewoon weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2023 om 01:09 zei Strijkbout:

Ik heb de keuze met vol verstand gemaakt.
En natuurlijk ook weer niet.

Maar het is gebeurd. 

Ik wil van alles zeggen, maar ik denk eigenlijk dat je het allemaal zelf ook wel weet. Sterkte, ook hiermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2023 om 22:45 zei Strijkbout:

Dat gaat bij mij altijd samen. Vind alleen drank niks aan. Moet op den duur een hijsje wiet bij.

Zo zie je maar dat eens verslaafd altijd verslaafd is :(
Eén tegenslag en gelijk terug in het oude patroon.
Ook daarmee sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kraan:

Zo zie je maar dat eens verslaafd altijd verslaafd is :(
Eén tegenslag en gelijk terug in het oude patroon.
Ook daarmee sterkte! 

Tegenslagen kan ik op zich wel hebben Kraan. Rouw en verlies is denk ik voor mij die ene uitzondering. En dan ook nog eens een huisdier... poeh, ik ben daar heel slecht in, omgaan met zulke dingen. Ben daar dan echt helemaal kapot van. 
Verschrikkelijk zoiets. Het grote nadeel van dieren is dat moment dat ze doodgaan. En dan ook nog plotseling en onverwachts. Mensen die nooit huisdieren hebben gehad, of nooit een hele sterk band daarmee hebben gehad, zullen dat denk ik niet begrijpen... 

Maar vandaag voeg ik mij weer bij de stoppers en gestopten. M'n zuipvierdaagse moet maar weer eens gaan eindigen nu. Anders ben ik straks écht terug bij af. Merk ook zo na 4 dagen dat de bekende 'te veel zuipen-gevoelens' weer gaan opsteken. Ongezonde kleur ook weer in m'n gezicht, uitstraling is 'back in the days'. Ja dat ga je na dag 4 allemaal al weer goed zien...
En het depressieve wakker worden keert weer terug, waarbij je eigenlijk liever niet meer wakker wordt en 'een nieuwe dag' als een regelrechte kwelling en straf voelt. Dan weet dat je weer bergafwaarts aan het gaan bent. Tijd dus weer om de draad te gaan oppakken en de rem er weer op. Vanavond 18:00 neem ik weer antabus in.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een huisdier is zo ontzettend verbonden met je leven en je persoonlijke geschiedenis. Als je kinderen samen opgroeien met een huisdier (zoals hier het geval) en het dier overlijdt uiteindelijk, voelt het alsof er zo'n beetje een half kind doodgaat. Ik moet er niet aan denken maar ons resteert hopelijk nog een paar jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bumperjim:

Een huisdier is zo ontzettend verbonden met je leven en je persoonlijke geschiedenis. Als je kinderen samen opgroeien met een huisdier (zoals hier het geval) en het dier overlijdt uiteindelijk, voelt het alsof er zo'n beetje een half kind doodgaat. Ik moet er niet aan denken maar ons resteert hopelijk nog een paar jaar. 

Opgroeiende kinderen die met een kat of hond (of ander huisdier?) zijn grootgebracht... ja, drama inderdaad als dat dan gebeurd zeg. Zo ultiem pijnlijk. Pfff. Hoop dat je dat idd nog ff niet mee hoeft te maken.

Werden die beesten maar gewoon lekker net zo oud als wij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond is eigenlijk pas weer m'n eerste avond nuchter. Gisteravond weer een 'nog één keertje' gedaan. Duidelijk ook hoe snel zo'n verslaving weer in volle vaart aanwezig is. Precies met dezelfde gedachten en gevoelens als die me er 15 jaar lang ingehouden hebben. 
'nog één keer', 'morgen stop ik écht'. Wakker met het gevoel 'oh ik wil niet meer wakker worden, ik wil deze dag niet beginnen' etc. 
Blij dat ik vanavond weer op de rem heb gedrukt en dit niet verder laat voortwoekeren. 

Had vanmiddag een sessie bij Trubendorffe gehad, en toen afgesproken met m'n behandelaar  dat ze mij 's avonds even zou videobellen en dat ik dan onder toezicht de antabus zou nemen. Als stok achter de deur. Anders had ik het gerust vanavond weer gedaan denk ik. Als je er eenmaal in zit.... 

En ook de weerstand tegen niet-drinken/gebruiken en het stoppen is er ook weer, en nu nog steeds. Af en toe gevoel van spijt: 'had ik nu toch maar drank gehaald'...

Net even een vreselijk intense huilbui om m'n kat. Zo heftig had ik dat nog niet gehad de afgelopen dagen. Pfff. Was ff bang dat ik niet meer kon stoppen. Vond het ff zo totaal onverteerbaar erg. Niet normaal.. Poeh..

Maar ja, komen wel weer overheen, uiteindelijk.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Strijkbout, je kat is de aanleiding
maar niet echt een reden, laat staan de oorzaak van je drinken.
hoe erg ook, de dood kan je ook helpen je eigen gezondheid te koesteren
drinken zoals wij is een verkapte destructie van leven, dus koester het liever.
 
drank poetst even wat weg om erna des te dieper duidelijk te maken waar
het echt om gaat. blijf maar even die afspraak aanhouden en slik onder toezicht
soms moet je tegen jezelf beschermd worden, maar jij houdt de regie en verantwoordelijkheid he.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De antabus voor vandaag zit er ook alvast weer in. Zonder toezicht. Het inzicht dat ik niet opnieuw die kant weer op wil, en dat het ook uiteindelijk echt niet helpend is, is gelukkig ook wel weer goed ingedaald.

's avonds is alcohol een vriend in moeilijke periodes, s'ochtends je vijand.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De asbak uit de tuin net opgeruimd, aanstekers eraf. Zodat m'n tafel weer uitstraalt: hier woont geen roker meer.

Antabus weer ingenomen. Geschrokken net van m'n bankrekening en uitgaven de afgelopen tijd. Extra motivatie om er weer voorgoed afstand van te doen. Want ook vanmiddag waren er wel weer even de gedachten aan: 'zal ik het vanavond nog één keer doen, en dan niemand er iets over zeggen?' 

Verslaving is giftige plant van binnen die je geen water moet geven; ze wordt er alleen maar groter en sterker van. Was een gedachte toen ik net door de stad liep.

Zeker met iets als roken is dat werkelijk het énige wat je ermee bereikt: de verslaving voeden. Verder levert het he-le-maal niks anders op. Letterlijk niks. Je wordt er niet eens iets van. En met alcohol eigenlijk precies hetzelfde, als je eenmaal die verslaving in je brein hebt zitten (al wordt je daar tenminste nog wel iets van, namelijk dronken of aangeschoten).

Moest net even de dierenarts bellen om m'n kat overleden te melden. Was weer even een heel moeilijk en verdrietig moment. En het is vandaag precies een week geleden. 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit toch een beetje in een terugval. Afgelopen 2 avonden gedronken. Het was zaterdagavond toen op ik op mijn werk, ineens out of the blue, een onweerstaanbaar idee kreeg om alcohol te gaan drinken. Dat ebte op den duur ook wel weer weg, maar heb dat idee zelf in leven zitten houden; 'één keertje maar'. Nou oké dan... En zo geschiedde.... En gisteren ook; 'ik ben nu toch al stom bezig, dan kan vanavond er nog wel één keer bij'.... Dit is niet slim....

Ik heb er weer een keer aan geproefd vorige week... 'hoe lekker het ook alweer soms kon zijn', en het hek gaat weer van de dam verdwijnen als ik niet ga oppassen.

Ik heb nu een noodplan voor mezelf bedacht: vanavond om 18:00 weer antabus innemen, en dit de komende week dagelijks innemen. Vervolgens 1 keer per 2 dagen een week, en als het veilig voelt weer naar 1x 4 dagen. Maar ik zorg dat ik het voortaan ten alle tijden bij mij heb ook als ik aan het werk ben. Zodat ik op tijd kan ingrijpen als dit soort ideeën in m'n hoofd gaan spelen.

Want ik wil toch niet graag terug naar 'het oude normaal'.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Mariann:

Oei dat is niet fijn, wat is de reden dat je niet dagelijks de antabus in neemt?

Ik weet het niet. Ik denk dat ik onbewust gewoon een beetje zit te klooien ermee op dit moment. Maar vanaf vandaag ga ik weer echt even een streng bewind voeren. Anders gaat dit niet de goede kant op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...