Spring naar bijdragen

Donderdag 22 september 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei nancy:

Ik ga uitgebreid Indisch koken straks: Indische nasi, roergebakken spruitjes met allerlei extra groenten en kruiden en sojasaus en ketjap, sperziebonengerecht, komkommersalade en een eiergerecht . En zoals al eerder vermeld, alles op z'n Indisch. Gewoon zin in. 

 

2 uur geleden zei nancy:

Zo. Klaar. En nu lekker de tuin in, de lavendel moet gesnoeid. Wat een prachtig weer vandaag! 

En dat alles heb je binnen een uur voor elkaar gekregen?
Hoe doe je dat in vredesnaam!
Dit is eigenlijk een retorische vraag. 
Het antwoord zit misschien al grotendeels in “Gewoon zin in”?

Hallo allemaal.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spruitjes en sperziebonen had ik vanmorgen al schoongemaakt. Daar ligt dus tijdwinst.

Daarnet kort gekookt ( incl rijst) en tegelijkertijd vanalles gesneden, zoals gember, knoflook, ui, paprika enz. Daarna de wok aan en achter elkaar wokken met de juiste kruiden. Wokken ALTIJD kort doen. Ondertussen komkommersalade gemaakt met een dressing van dille, yoghurt, klein beetje mayo enz. En ja, dat red ik wel in een uur. 

Hobby.

Hoi @Jannigje

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rosa45:

Ik vind namelijk omdat ik hier zo weinig kom geen recht van spreken heb. 

@rosa45bovenstaande opmerking van jou heb ik vanochtend gelezen en ook reacties daarop.
Soms / vaak heb ik een lange leitung voor ik reageer, onderstaand kun je lezen wat ik de hele dag al in mijn hoofd had.

----------------------
Rosa, het is jouw goed recht om te vinden dat jij geen recht van spreken hebt.
Zelf denk ik daar anders over.

Nieuwkomers en forummers die weinig actief zijn kunnen juist de boel hier eens opfrissen,
i.p.v. achter de kudde aan te lopen met 'goede morgen, kopje koffie en wat eten wij vandaag?'.

Vervolgens vraag ik mij dan af: heeft dat zin als a-neurotypisch persoon om mij daar aan te ergeren?
Nee dus, daar heb ik afgelopen jaar samen met VNN keihard aan gewerkt.
Met voor mij een behoorlijk resultaat.

Ik heb mij jarenlang dagelijks geërgerd aan @Yvonne met haar kopjes koffie en het dagpact in zuurstok kleurtjes.
Totdat zij mij vorig jaar over de drempel hielp om een klinische detox te gaan doen.
En zij mijn zeer grote verzameling tuinplantjes wel water wilde geven.
En nog belangrijker, zij begrijpt mij.
Yvonne is de enige die het dagpact van puntjes voorziet als ik zelf nog niet online ben.
En mij daarmee respecteert.

---------------
Indirect lees ik hier een vraag om toestemming om wel jouw mening te geven.
Die toestemming heb jij van o.a. @rapilos gekregen.
Waarvoor heb jij toestemming nodig?
En waarvoor geeft Rapilos jouw toestemming?
Denk daar maar eens over na.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het mooie weer van vandaag ook nog maar mee gepakt nu het het nog kan.

Ben vandaag wezen varen maar tegelijk ook gepakt en mee genomen naar huis wat ik niet in de boot wil laten overwinteren.
Boot afgetankt e.d. Dan hoeft ze alleen nog maar winterklaar gemaakt te worden.

Een afscheidsfeestje van een prachtige zomer was het vandaag dus eigenlijk...een zomer die we voor husband z"n operatie afgelopen mei niet meer durfden dromen en daarom ook dat we meer op de boot geleefd hebben dan thuis. Pakken wat je nog pakken kan.

Beetje weemoedig vond ik het vandaag wel dat inpakken, maar tegelijk om dankbaar voor te zijn dat het nog kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve mensen! Ik zit weinig op het forum. Vaak geen zin. Moe moe moe. Maar hey; vandaag een maand alcoholVRIJ! Joepie! Dus wilde toch ff inchecken en jullie bedanken voor alle tips en luisterende oren de eerste weken. Jullie zijn toppers!

Ik mis het amper meer. Begin de smaak ook te vergeten. Helaas het stoppen met roken niet volgehouden. Dus is nog werk aan de winkel. Maar dat gaat me ook lukken!

elke dag een nieuwe dag, elke dag een stapje 

Droge afmelding dus en tot snel! (Of niet maar ik check vanzelf weer in!)

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

@rosa45bovenstaande opmerking van jou heb ik vanochtend gelezen en ook reacties daarop.
Soms / vaak heb ik een lange leitung voor ik reageer, onderstaand kun je lezen wat ik de hele dag al in mijn hoofd had.

----------------------
Rosa, het is jouw goed recht om te vinden dat jij geen recht van spreken hebt.
Zelf denk ik daar anders over.

Nieuwkomers en forummers die weinig actief zijn kunnen juist de boel hier eens opfrissen,
i.p.v. achter de kudde aan te lopen met 'goede morgen, kopje koffie en wat eten wij vandaag?'.

Vervolgens vraag ik mij dan af: heeft dat zin als a-neurotypisch persoon om mij daar aan te ergeren?
Nee dus, daar heb ik afgelopen jaar samen met VNN keihard aan gewerkt.
Met voor mij een behoorlijk resultaat.

Ik heb mij jarenlang dagelijks geërgerd aan @Yvonne met haar kopjes koffie en het dagpact in zuurstok kleurtjes.
Totdat zij mij vorig jaar over de drempel hielp om een klinische detox te gaan doen.
En zij mijn zeer grote verzameling tuinplantjes wel water wilde geven.
En nog belangrijker, zij begrijpt mij.
Yvonne is de enige die het dagpact van puntjes voorziet als ik zelf nog niet online ben.
En mij daarmee respecteert.

---------------
Indirect lees ik hier een vraag om toestemming om wel jouw mening te geven.
Die toestemming heb jij van o.a. @rapilos gekregen.
Waarvoor heb jij toestemming nodig?
En waarvoor geeft Rapilos jouw toestemming?
Denk daar maar eens over na.

 

Ik ga er over nadenken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...