Spring naar bijdragen

Zondag 28 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Bedankt dat je wilde antwoorden @Zbb :heart: hier maak ik dus uit op dat je te weinig me time hebt gehad/genomen. Hierdoor weer in de oude valkuil getrapt.

Is dus nu een kwestie van goed voor jezelf zorgen en ook op tijd je grenzen aangeven. Je kunt maar een ding tegelijk. En ontspanning is ook heel belangrijk. Maar je bent weer goed op weg kanjer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei nancy:

En néém die antabus! 

Ja over een paar dagen weer,nu durf ik het nog niet. 
 

eigenlijk zou de alcohol wel uit me bloed moeten zijn maar wil me eerst niet ziek meer voelen. 
 

Vanaf morgen heb ik elke dag een afspraak bij verslavingszorg,ik zal vragen wat ik het beste kan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weet je als je die ene neemt dat je in een binge komt @Zbb of denk je ‘eentje kan wel’ of is het een impuls… ?

Het is al heel lang bekend dat het zware werkritme je opbreekt en juist de week vrij je in de problemen brengt. Aan dat werk kun of wil je niets doen. En dat snap ik ook wel.
Maar dat moment dat je die eerste pakt… wat gaat er dan door je heen. 
misschien helpt het om dat moment te gaan herkennen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nancy hopelijk heb je gelijk en lossen ze het op via pb. (Als dit het probleem is inderdaad) Ik spreek uit wat ik denk en aan de voorgaande reacties te zien ben ik niet de enige die vragen heeft? Ik snap wel dat je bang bent voor gewauwel maar dat hoeft helemaal niet zo te ontstaan en ik zie niemand dat ook doen. 

 @ikkanhet fijn dat je opmerkt dat vragen stellen moet kunnen zo denk ik er ook over en al helemaal dat je meteen doorhebt wat ik bedoel te zeggen. 

Omdat wat gebeurd op een openforum heeft ook gewoon effect op andere frummers. 

vragen stellen leid zelfs vaak tot antwoorden die oordelen en aannames veranderen in een helder beeld van een situatie. hoe minder vragen er worden gesteld hoe groter de kans is dat mensen elkaar verkeerd begrijpen. Als dit is gebeurd is het juist heel jammer en zorgt voor onnodige kwetsingen tussen frummers, dat is in iedergeval hoe ik het zie. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Zbb:

dus eigenlijk ben ik weer in een oude valkuil gevallen

Ja dit is het gevaarlijke ook, oude valkuilen.

Een beetje onoplettendheid, stress van werk en te weinig me time. En dan niet stil staan bij wat er gebeurd.. het oude programma word meteen afgespeeld. 

49 minuten geleden zei Zbb:

Vanaf morgen heb ik elke dag een afspraak bij verslavingszorg,ik zal vragen wat ik het beste kan doen

Fijn dat je een stok achter de deur hebt en er mensen zijn op wie je nu kunt terugvallen. Ook super dat je bent geholpen door de buurman.:rose:

Weltrusten ,en succes morgen met alles wat op je af komt. Het einde van de 100 uur is steeds meer in zicht:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Reacher:

Ik wil graag nog met even delen dat ik alle muggen @ssholes vind. Lawaaierige prik en jeukbeesten. 
En ja ik weet het:  alleen de zwangere vrouwtjes prikken en gillen maar de mannetjes veroorzaken de zwangerschap dus ik vind het allebei :devil:

Trusten 

image.jpeg.d25dc0bcad9ac5fe4fd0720ca337bd30.jpeg

Ja toen we nog veel dronken en geprikt werden vlogen ze kapot tegen de muur door de drank in het bloed. :D :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Soberbunny3:

Ik vraag mij inmiddels nog steeds af hoe het zo kwam dat Francoise dacht dat Yvonne jarig was en nu een pauze heeft genomen en yvonne zegt niet jarig te zijn en ook geen verklaring heeft voor waarom francoise dit dacht en misschien ook niet weet.. en dan nog... aan iemands verjaardag denken is hartstikke lief ook als hij/zij niet jarig blijkt te zijn..

Hoi @Soberbunny3, ik lees jouw reactie en andere reacties hier op de posts van Francoise en mijzelf. 
Natuurlijk is het hartstikke lief als je gefeliciteerd wordt met een verjaardag, dat mag duidelijk zijn 
Maar Yvonne is en was niet jarig vandaag, niks meer en niets minder. 
Als die aanname van Francoise en mijn reactie daarop de aanleiding is dat zij voorlopig hier niet meer wil reageren zou dat hartstikke jammer zijn. En totaal niet nodig. Maar dat is iets wat aan Francoise is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, goed dat je weer eet, het begin is er dus weer echt. 
Nu vooruit kijken. 
Elke dag een stukkie beter. 
Zou het helpen om nu eens op te schrijven hoe verschrikkelijke ellendig je je voelt en hoe nog veel ellendiger je je hebt gevoeld de afgelopen dagen??? 
Bewaren die tekst en als je weer eens overweegt om er 1 of 2 te nemen het nog eens te overlezen??? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb en anderen, na een maand niets gegeten te hebben, alleen wijn drinken, ben ik afgelopen maandag weer voorzichtig begonnen met eten. Ik was behoorlijk afgevallen, maar in een paar dagen ben ik weer drie kilo aangekomen.
Overdag eet ik niet zoveel, vergeet ik omdat ik bezig ben met opruimen en ontspullen.
Maar vanaf het eind van de middag tot diep in de nacht blijf ik nu door eten, maakt niet uit wat, gelukkig wel gezond.

De hele week ben ik onrustig / hyper, kan bijna niet stil zitten.
Druk met van alles door elkaar te doen, ik kan nog geen twee minuten stil zitten.
Dat is dus ook een gevaar om weer terug te vallen, geen rustpauzes inlassen.
Eind van de middag was ik best moe en ben even op bed gaan liggen.
Na 1 minuut dacht ik: ik moet de was nog uit de wasmachine halen, et cetera.
Gelukkig slaap ik goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, @Soberbunny3, @Rosee, @Reacher het heeft niets met jullie te maken. 

Het is wat @Robertozegt , mijn brein werkt anders door mijn autisme,  waardoor ik bijvoorbeeld ook sterk de behoefte heb dat dingen kloppen.  Het leven is voor mij iedere dag topsport door dat complexe brein.   Het is erg moeilijk in woorden te vatten . Ik begrijp op zo'n moment werkelijk niets van de wereld om me heen en voel mezelf dan alsof ik niets weet of kan . "Ik hoor er niet bij " .  Dikke vette ERROR. 

Allerminst mijn bedoeling iemand van jullie een schuldgevoel aan te praten.  Sorry daarvoor . 

@Zbbhoi het droog lieverd  :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...