Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Donder:

Op zich had ik gisteren best een goede dag, een MRI-scan is gevoelloos maar maakt een enorm kabaal.(Een harde basdreun).

Heb ook nog telefonisch contact gehad met mijn huisarts en die blijft maar hameren op het verlagen van mijn bloedsuikerwaarde, terwijl ze in het ziekenhuis zeggen dat ik mijn lichaam moet versterken. (1,75m 61,5 kg). En van de diëtiste heb ik vloeibare voeding gekregen en daar zit dan ook weer suiker in. 

Verder maak ik me opeens nogal zorgen over Corona omdat ik opeens ook tot de risico groep behoor, en vooral ouderen totaal geen afstand houden.

Ja ik denk ook vaak niet aan afstand houden eerlijk gezegd. Onder MRI zing ik altijd in mezelf is het zo voorbij.
Beetje tegenstrijdig dan wat ze willen met je bloedsuikerwaarde. Ik duim voor je dat alles goed komt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Laatste wandeldag en met de trein naar huis.  Bij de B&B waar we vannacht waren stond de wijn klaar in de kamer. Kleine twijfel, misschien wel ook omdat het een voor mij wat deprimerend hok is, half onder de grond. Donker, er kan geen raam open. Geen uitzicht. Een domper na de prachtige omgeving.  Gauw weg hier na de koffie. Het gastenboek staat vol met hoera berichten, hartje hartje kusje kusje.  Dan ga ik mijn eigen waarneming wantrouwen. Vind ik dat ik me aanstel en verwend ben.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer bij gelezen.
Niet zo best geslapen (onrustig)
|Weer teveel op de planning dit weekeinde (voor mij dan he)
Vanavond, schoonzus van vriend te eten, bij mijn vriend thuis dan, (Hij kan ook wel eens wat doen ha,ha)
Zondagavond weer eens een barbeque met mijn zusje en vriend
Harstikke gezellig hoor, daar niet van, maar vind dat dan alweer teveel in 1 weekeinde.
Weer al die boodschappen doen, recepten voor sausjes verzinnen (zij is ook van gezond eten )
Al dat gesleep met spul naar de tuin, en dan weer tassen vol vaat mee naar huis nemen.
zucht...., waarom ben ik nou toch zo moeilijk
Vriend vind het alleen maar gezellig, zooooo gezellig :):unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning. Heerlijk geslapen in eigen bed. Oh en @Ettysnap je helemaal hoor! Wat de één geweldig vindt, hoeft de ander helemaal niets te vinden. 

En @rapilosjou snap ik ook. Ik kan ook niet tegen veel afspraken, alleen mijn man nòg minder, waardoor zelfs ik het wel eens mis. Maar dat er mensen op bezoek komen gebeurt eigenlijk nooit. Met vriendinnen spreek ik altijd elders af. Soms mis ik de lange , iedereen-is-welkom-om-te-blijven-eten-tafel die ik vroeger had wel. Er is ook altijd wat….

Vandaag gaat de rest van het gezin door naar de laatste plek en ik ga even naar moeder. Het voelde zo slecht haar drie weken niet te zien. 

ik sluit vanavond of morgenochtend bij hun aan. 
 

 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Donder: je zou kunnen kiezen voor koolhydraten met een lage glycemische index zoals volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, havermout als je de glucose spiegel zo stabiel mogelijk wilt houden. Vul dit aan met producten met veel eiwitten en/of goede vetten als (rauwe) noten en zaden, zalm, makreel, haring, kip, biefstuk, avocado, volle kwark, volle melk, eieren (met spek), .. Zo zou het moeten lukken om aan te komen in gewicht, de spieren sterker te maken en de bloedsuikerwaardes in toom te houden. 
sterkte met alles en hou je haaks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maja:

@Donder: je zou kunnen kiezen voor koolhydraten met een lage glycemische index zoals volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, havermout als je de glucose spiegel zo stabiel mogelijk wilt houden. Vul dit aan met producten met veel eiwitten en/of goede vetten als (rauwe) noten en zaden, zalm, makreel, haring, kip, biefstuk, avocado, volle kwark, volle melk, eieren (met spek), .. Zo zou het moeten lukken om aan te komen in gewicht, de spieren sterker te maken en de bloedsuikerwaardes in toom te houden. 
sterkte met alles en hou je haaks.

Ja precies, volkoren knäckebröd en zilvervliesrijst gebruikte ik al, en ook de 'eiwitten' heb ik nu volop in huis. Bedankt voor het meedenken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...