Spring naar bijdragen

Eindelijk....en nu gaat het WEL lukken!


Fonny

Aanbevolen berichten

welkom Fonny
een (slechte) gewoonte afleren
kost tijd, geduld en vooral motivatie.
Als je je gaat inlezen hier op t forum
zul je zien dat er lijsten bestaan met nadelen van drinken
filmpjes van Els Noorlander (youtube) die je leren waarom
minderen gedoemd is te mislukken voor mensen die jaren
onmatig waren met drank, ervaringsverhalen van anderen......
En waarschijnlijk haal je er ook uit dat het steeds gemakkelijker 
wordt om niet te drinken, om de voordelen te waarderen en
aan je (klein-)kinderen te zien hoe blij zij zijn met de nieuwe jij.
60+ is een mooie oogsttijd hiervoor, je plichten en verantwoordelijk-
heden zijn te overzien, de hectische zorgjaren voorbij hoop ik voor je,
en een optimale gezondheid biedt nog veel te genieten. succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Geen voordelen gemerkt nog?

Mis het verschrikkelijk, dat klinkt als volhouden.

Ik voel me iets beter...slaap redelijk goed. Alleen mn humeur, hoop dat daar verbetering in komt...ben niet te genieten...wil ook het liefst nu alleen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Fonny:

Etty....mn gezondheid...

Een hele belangrijke...   Vormt het voor jou voldoende motivatie?  

Ik ben zelf nog nooit gewaarschuwd door mijn lichaam of een arts, dat zou mij vermoedelijk wel hebben wakker geschud.  Ik ben heel goed op de hoogte van wat het kan aanrichten qua gezondheid, en haat het brak zijn, maar zo tegen vijven kon dat kennelijk de boom in.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De knop omzetten, niet meer twijfelen, als dat lukt, dat is het mooiste. Dan merk je tegen 5 uur "O ja, daar heb je dat gevoel weer, da's waar ook". Spreek dat duiveltje op je schouder maar gewoon toe en stuur hem weg: "Doei, en nou de deur uit jij. Ik doe niet meer met je mee, dat weet je toch?" Waarschijnlijk is het gevoel na een kwartiertje al weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij voelde het als trainen. Zoals Rosee ook zegt. Gewoon stug volhouden en rond die tijd wat anders doen. Een goede kop thee, wat vroeger beginnen met koken. Of sporten. Na het eten had ik er geen last meer van, omdat mijn favoriete drinktijd rond 17 uur was.

En soms het maar gewoon over je heen laten komen, het gevoel. Je hoeft er niets mee. Geen drama van maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fonny, hier nog zo een die iedere dag wijn nodig had om te ontspannen. Vooral verslaafd aan de gewoonte en dat moment van “ontspanning”. Ik heb nu bijna drie maanden niet gedronken en de eerste dagen zijn natuurlijk het moeilijkst! Ik heb het per dag genomen. Ik zei letterlijk tegen mezelf dat ik maar één dag niet hoefde te drinken. Één dag lukt toch wel? En ik beloofde mezelf dan dat ik de volgende dag mocht drinken. En toen ik dan die eerste dag niet had gedronken was ik zó opgelucht, dat ik mezelf nog een dagje wilde uitdagen. Zo ben ik de eerste weken door gekomen. Dag voor dag! Nu gaat het al een stuk makkelijker en die vijf in de klok staart me niet meer aan. Probeer afleiding te zoeken! Ga naar een andere kamer, ga op een andere plek zitten, doorbreek de gewoonte en dan ben je al op de goede weg! En een terugval? Niet mee zitten! Pak het weer op en laat je niet ontmoedigen! Dag voor dag, stap voor stap! Struikelen hoort er bij en laat het geen excuus zijn om toch maar weer in de gewoonte te vervallen! Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fonny, als je het niet als een gevecht ziet dat moet slagen, maak je het jezelf al wat makkelijker. 

Zie het als iets moois dat je voor jezelf doet. Vandaag. Niet iets dat in de toekomst ooit eens moet gaan lukken, maar nu nog niet.

Zoals Tee het mooi zegt.

Ik ben in het begin allemaal 0% bier aan het uitproberen gegaan. Daarna verschillende frisdranken, of een waterkaraf vullen met fruit. Luxe theesoorten. Wat ga jij vandaag drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar.

Ben ook al wat ouder en maak me teveel zorgen om anderen.Ooit was de alcohol mijn rust momentje in de avond.Dat ging jarenlang goed.

Gebruikte het als slaapmutsje,maar wel iedere dag.Er was feitelijk, wat mij betreft niets aan de hand.Grote hoeveelheden waren het toen nog niet.Later in mijn leven heb ik tal van stoppogingen gedaan, met als resultaat, dat ik ben gaan bingen.

Het was allang geen slaapmutsje meer maar ernstige terugvallen.

Ben nu 60 moeder en Oma van 2 fantastische kleinkinderen.

Drank brengt mij niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de knop omzetten dan maar, hoe ouder we worden,
hoe gevoeliger voor stoorzenders. Ik dronk ook als
slaapmutsje, maar vergat gemakshalve dat mijn slaap
kwaliteit steeds slechter werd. de overgang heeft me de das omgedaan.
Ik moest eerst 55 worden om te kunnen stoppen maar ben daar nog elke dag blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-6-2022 om 08:41 zei Lonster:

Fonny, als je het niet als een gevecht ziet dat moet slagen, maak je het jezelf al wat makkelijker. 

Zie het als iets moois dat je voor jezelf doet. Vandaag. Niet iets dat in de toekomst ooit eens moet gaan lukken, maar nu nog niet.

Zoals Tee het mooi zegt.

Ik ben in het begin allemaal 0% bier aan het uitproberen gegaan. Daarna verschillende frisdranken, of een waterkaraf vullen met fruit. Luxe theesoorten. Wat ga jij vandaag drinken?

Ik drink veel koffie en thee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...