Spring naar bijdragen

donderdag 21 april 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Zo heerlijk om dag te beginnen met een zonnetje en een hele hoop kwetterende vogeltjes om het huis.... 
Ik doe met jullie mee @Lika: vandaag wordt een 'goedvooronszelfzorgendag'.... wel aan het werk, maar rustig aan... 
En mooi dat je een fijne verjaardag hebt gehad @niks... 
Dan nu eerst een lekker bakje
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vanmiddag op bezoek bij iemand die zeer tegen haar zin in een verpleegtehuis zit maar er niet weg kan/mag. Beschermd maar gevangen.   Ik maak deel uit van het sociale vangnet.  Niet van harte.  Ik heb altijd een gebrek aan wederkerigheid en warmte ervaren en het contact daarom minimaal gehouden. Ik doe het nu om anderen te ontlasten, niet voor haar.  Kijken of het kan werken.   Ik heb een hardheid naar haar opgebouwd omdat ze van die rotopmerkingen kan maken.  En nu past die hardheid niet meer.  Ze bevindt zich in een situatie die me horror lijkt en ik wilde dat het me wat kon schelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De merels lijken verdwenen rond mijn huis, ik hoor en zie eigenlijk alleen maar duiven en koolmeesjes. En een kraai. Of een kauw.

♫ Kauw - geluid / zang beluisteren. (vogelgeluid.nl)

Ik had gisteren een off-day. Het gevoel dat niemand me meer nodig heeft. Maar als ik jouw verhaal lees Etty is dat 'nodig zijn' ook niet altijd zo fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een boek aan het lezen, McMindfulness van Purser.  Tegen de mindfulness als verdienmodel, als een manier om vooral de oorzaak van de stress  bij jezelf te zoeken in plaats van hoe we de maatschappij hebben ingericht.  Hard werken, meer meer meer,  en op een matje gaan zitten om het allemaal aan te kunnen. "This process combats the social amnesia that leads to mindful servants of neoliberalism".  Leuk opruiend boekje, precies op het goede moment voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lonster:

Ik had gisteren een off-day. Het gevoel dat niemand me meer nodig heeft. Maar als ik jouw verhaal lees Etty is dat 'nodig zijn' ook niet altijd zo fijn.

Nodig zijn is fijn als je het te geven hebt.  Als mijn gevoel zo blijft is het voor haar ook niet goed dat ik er ben.  

Ik vind nodig zijn, betekenis hebben,  een essentiële menselijke behoefte, die ik serieus moet nemen.  Iets van mezelf geven. Delen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rosee:

Is er ook een vertaling van dat boek @Etty? Lijkt me interessant.  Het is in deze maatschappij bijna onmogelijk om je niet door alle hectiek en stress te laten meeslepen vind ik.

Dat lijkt wel zo.  Ik verzet me steeds meer.  Ik wil er niet meer aan mee doen.  Ik zie steeds meer andere keuzes.  Leeftijd ook, je niet meer zo gek laten maken door wat anderen zouden kunnen denken als je het anders doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lonster:

Gisteren nauwelijks gewerkt, vandaag inhalen. Maar niet of mijn leven er vanaf hangt. Ik ben weer gestart met mediteren, dat doet me goed. 

ho, zie nog net dat je iets schrijft over mediteren. Mijn bericht over het boek was stomtoevallig en geen reactie op jou:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mediteer niet om een druk leven aan te kunnen en dat efficiënter te managen. Meer om helder te worden en zin in dingen te hebben. Ik ben drie dagen gaan werken in plaats van vier. Heb allerlei verplichtingen afgestoten, en mensen die mij teveel energie kosten. Heb een opleiding gedaan maar die is nu klaar. Ik zoek iets om het gat te vullen, daar ben ik me bewust van. 

Afgelopen weekend sprak ik iemand die contact met het universum zocht. Of noemde zij het anders? Als je je afstemt op het universum kun je erdoor laten leiden en komt op jouw pad wat je nodig hebt. Dat sprak mij aan. In plaats van alles uit te denken en te plannen, pas op de plaats maken en even niets doen. Dat valt niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ja, mediteren doe ik ook wel, soms een paar keer per dag
helpt mij om rustiger te worden en niet zo snel in de stress te schieten 

Ondanks het mooie weer, geen tuin vandaag
moet wassen, een bananenbrood bakken en iemand vanmiddag misschien een reiki behandeling geven.

Nou ja moeten...ik moet niks natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...