ikkanhet Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goeiemorgen allemaal, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen. Nieuwe zonnige dag is aangebroken! Ik hoor ganzen hier en zie een boom met prachtig groen. ik ga vandaag werken , maar niet alsof mijn leven ervan afhangt. niks, nancy, karin123 en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen, iedereen hartelijk dank voor de felicitatie's! Heb nieuwe bedeltjes gekregen voor aan mijn armband, parfum, chocola en een cadeaukaart. Goed verwend dus. Quinn en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goed zo @Lika, goed om jezelf denken. @nancy ook alstublieft! nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 @nancyzullen we vandaag samen goed voor onszelf zorgen? nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen frummers, Zo heerlijk om dag te beginnen met een zonnetje en een hele hoop kwetterende vogeltjes om het huis.... Ik doe met jullie mee @Lika: vandaag wordt een 'goedvooronszelfzorgendag'.... wel aan het werk, maar rustig aan... En mooi dat je een fijne verjaardag hebt gehad @niks... Dan nu eerst een lekker bakje Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen. @Lika hoop dat je je vandaag wat beter voelt. Lastig om de balans te vinden, goed dat je grenzen stelt wb werk. Heb er zelf ook last van. @nancywat was je hier nog laat gisteren, gaat het? voor jullie. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Leuk die verwencadeautjes @niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Ik hoor hier steeds een vogeltje dat een heel grappig geluid maakt. Zachtjes, maar beetje uitdagend. Zo van tutu tu tu tuuuuu. Met nadruk op een na laatste tu. Weet iemand welk vogeltje dat is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen, Vanmiddag op bezoek bij iemand die zeer tegen haar zin in een verpleegtehuis zit maar er niet weg kan/mag. Beschermd maar gevangen. Ik maak deel uit van het sociale vangnet. Niet van harte. Ik heb altijd een gebrek aan wederkerigheid en warmte ervaren en het contact daarom minimaal gehouden. Ik doe het nu om anderen te ontlasten, niet voor haar. Kijken of het kan werken. Ik heb een hardheid naar haar opgebouwd omdat ze van die rotopmerkingen kan maken. En nu past die hardheid niet meer. Ze bevindt zich in een situatie die me horror lijkt en ik wilde dat het me wat kon schelen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 21 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Hier zit elke dag een vogeltje die alleen maar wiet wiet roept kan beter naar de buren van 2 deuren verder. Die zijn van de wiet. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 De merels lijken verdwenen rond mijn huis, ik hoor en zie eigenlijk alleen maar duiven en koolmeesjes. En een kraai. Of een kauw. ♫ Kauw - geluid / zang beluisteren. (vogelgeluid.nl) Ik had gisteren een off-day. Het gevoel dat niemand me meer nodig heeft. Maar als ik jouw verhaal lees Etty is dat 'nodig zijn' ook niet altijd zo fijn. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Gisteren nauwelijks gewerkt, vandaag inhalen. Maar niet of mijn leven er vanaf hangt. Ik ben weer gestart met mediteren, dat doet me goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Ben een boek aan het lezen, McMindfulness van Purser. Tegen de mindfulness als verdienmodel, als een manier om vooral de oorzaak van de stress bij jezelf te zoeken in plaats van hoe we de maatschappij hebben ingericht. Hard werken, meer meer meer, en op een matje gaan zitten om het allemaal aan te kunnen. "This process combats the social amnesia that leads to mindful servants of neoliberalism". Leuk opruiend boekje, precies op het goede moment voor mij. Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Dat lijkt me lastig @Ettyvooral al die tegenstrijdige emoties die erbij komen kijken... Is het familie van je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Is er ook een vertaling van dat boek @Etty? Lijkt me interessant. Het is in deze maatschappij bijna onmogelijk om je niet door alle hectiek en stress te laten meeslepen vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 5 minuten geleden zei Lonster: Ik had gisteren een off-day. Het gevoel dat niemand me meer nodig heeft. Maar als ik jouw verhaal lees Etty is dat 'nodig zijn' ook niet altijd zo fijn. Nodig zijn is fijn als je het te geven hebt. Als mijn gevoel zo blijft is het voor haar ook niet goed dat ik er ben. Ik vind nodig zijn, betekenis hebben, een essentiële menselijke behoefte, die ik serieus moet nemen. Iets van mezelf geven. Delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 4 minuten geleden zei Rosee: Dat lijkt me lastig @Ettyvooral al die tegenstrijdige emoties die erbij komen kijken... Is het familie van je? Ja, van de koude kant:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 3 minuten geleden zei Rosee: Is er ook een vertaling van dat boek @Etty? Lijkt me interessant. Het is in deze maatschappij bijna onmogelijk om je niet door alle hectiek en stress te laten meeslepen vind ik. Dat lijkt wel zo. Ik verzet me steeds meer. Ik wil er niet meer aan mee doen. Ik zie steeds meer andere keuzes. Leeftijd ook, je niet meer zo gek laten maken door wat anderen zouden kunnen denken als je het anders doet. karin123 en Rosee reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Ik ga aan de slag, Fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 13 minuten geleden zei Lonster: Gisteren nauwelijks gewerkt, vandaag inhalen. Maar niet of mijn leven er vanaf hangt. Ik ben weer gestart met mediteren, dat doet me goed. ho, zie nog net dat je iets schrijft over mediteren. Mijn bericht over het boek was stomtoevallig en geen reactie op jou:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Ik mediteer niet om een druk leven aan te kunnen en dat efficiënter te managen. Meer om helder te worden en zin in dingen te hebben. Ik ben drie dagen gaan werken in plaats van vier. Heb allerlei verplichtingen afgestoten, en mensen die mij teveel energie kosten. Heb een opleiding gedaan maar die is nu klaar. Ik zoek iets om het gat te vullen, daar ben ik me bewust van. Afgelopen weekend sprak ik iemand die contact met het universum zocht. Of noemde zij het anders? Als je je afstemt op het universum kun je erdoor laten leiden en komt op jouw pad wat je nodig hebt. Dat sprak mij aan. In plaats van alles uit te denken en te plannen, pas op de plaats maken en even niets doen. Dat valt niet mee. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 En niet te gaan drinken. Die extra vrije tijd lijkt mij te ontslaan van de noodzaak om helder te zijn. Dus ligt de verleiding op de loer, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 april 2022 Rapport Share Geplaatst 21 april 2022 Goedemorgen allemaal, Ja, mediteren doe ik ook wel, soms een paar keer per dag helpt mij om rustiger te worden en niet zo snel in de stress te schieten Ondanks het mooie weer, geen tuin vandaag moet wassen, een bananenbrood bakken en iemand vanmiddag misschien een reiki behandeling geven. Nou ja moeten...ik moet niks natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden