Lonster Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Als je eenmaal een tijd lang geen alcohol drinkt, weet je waar je naar toe wilt werken. Ik ben nog steeds wel verbijsterd dat ik eerst dik over de 50 moet worden voordat ik dit echt snapte. Net als met roken. Maar dat is echt een vieze verslaving waar ik gelukkig al eerder mee stopte. Ben je al gestopt @Zbb? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Nee helaas nog niet lonster ik moet er de kracht voor vinden om het cold turky te doen. wel heb ik morgen nog een afspraak bij de dokter staan. helaas kreeg ik van die stoppen met roken hele nare bijwerkingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Wat voor spul gebruikte je voor het stoppen met roken dan @Zbb? Ik heb hier nog een pleisterkuur en nicotinekauwgom liggen maar ik heb mezelf onlangs in 2 serieuze stoppogingen zo teleurgesteld, daarbij is gekomen dat de praktijkondersteuning van me huisarts gestopt is met ondersteuning in stoppen met roken, wat betekent dat ondersteuning en vergoeding voor de middelen verleden tijd is, wel wilden ze me doorverwijzen naar ik meende de GGZ ofzo. Begin je ergens aan op hun advies nota bene want och och bloeddrukje en roken is een no go, maar halverwege wordt je uitgezwaaid. Ik heb ze bedankt, dan niet, dan redt ik me eigen reet wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Heb alleen best een hekel aan mensen die steeds zaniken over de stank en wel zelf gerookt hebben. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Ja ik had laatst iemand in me boot die zegt Je mag ook wel wat minder roken in de boot. (ex roker) Serieus waar! Ik heb hem de uitgang nog maar even gewezen. Dat regel ik zelf wel even he, wiens boot ist. Kom nou. Daarbij een boot is meestal toch meestal open, zeurpiet. Kom dan maar niet bij me thuis heb ik gezegd. Wordt ik echt pissig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Ja veel ex rokers zijn verschrikkelijk je zou je bijna een crimineel voelen omdat je rookt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 (bewerkt) Ben je ook. Ik ook. Er mag geen reclame meer voor gemaakt worden, het mag niet gezien worden in de schappen en voor als je het dan nog niet snapt moet je maar even goed naar de teksten en de plaatjes op het produkt kijken. Zelfs buiten roken mag niet eens meer overal. Alcohol en cofeeshops mogen wel of een ballonnetje of zo. Maar roken is een no go dat kan écht niet. 29 maart 2022 bewerkt door Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 22 minuten geleden zei Remi1: Wat voor spul gebruikte je voor het stoppen met roken dan @Zbb? Ik heb hier nog een pleisterkuur en nicotinekauwgom liggen maar ik heb mezelf onlangs in 2 serieuze stoppogingen zo teleurgesteld, daarbij is gekomen dat de praktijkondersteuning van me huisarts gestopt is met ondersteuning in stoppen met roken, wat betekent dat ondersteuning en vergoeding voor de middelen verleden tijd is, wel wilden ze me doorverwijzen naar ik meende de GGZ ofzo. Begin je ergens aan op hun advies nota bene want och och bloeddrukje en roken is een no go, maar halverwege wordt je uitgezwaaid. Ik heb ze bedankt, dan niet, dan redt ik me eigen reet wel. Zyban voorheen had ik champix wat wel supergoed helpt maar dat is niet meer leverbaar Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 (bewerkt) Maar ik praat roken niet goed. Het is ongezond, dat is waar. Er wordt ook zoveel meer troep in gedaan dan alleen tabak. Puur om de mensen verslaafd te maken en dat is nou ook weer niet zo netjes allemaal. Alleen is de overheid zo betuttelend. Veel snackbars mogen opdoeken want niet gezond. Vlees eten moeten ook stukken minder. Vis komt niet meer van een vis en zelfs melk komt geloof ik niet eens meer van de koe. Ondertussen worden onze groenten en fruit met gif bespoten zonder dat we dat door hebben en denken goed bezig te zijn. Het klopt allemaal niet zo goed met elkaar. 29 maart 2022 bewerkt door Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Nee hoor @Remi1ik ben geen crimineel omdat ik rook. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei ikkanhet: Heb alleen best een hekel aan mensen die steeds zaniken over de stank en wel zelf gerookt hebben. Haha, daar ben ik er 1 van. Supersmerig vind ik het. Als je nog rookt heb je niet door hoe erg je stinkt. Zelfs buiten op een terras is het smerig, het stijgt niet naar boven maar vaak recht in je gezicht. Met 20.000 doden per jaar op hun geweten en de methoden waarmee ze mensen (tieners dus, want die zijn het meest ontvan kelijk)doelbewust verslaafd maken, vind ik de Tabaksindustrie een criminele organisatie. 1 van de 2 rokers sterft eraan. Wat heb ik een spijt dat ik zolang heb gerookt en wat ben ik blij dat ik ervan af ben. Heel goed dat het steeds meer wordt aangepakt, weg met die gore troep. 29 maart 2022 bewerkt door Rosee Cijfer vergeten IJsvogel, nancy en Francoise reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Zet 'm op @Zbb met stoppen, je kan het!! Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Helemaal eens @Rosee, en de pensioenfondsen zijn de grootste sponsors van Philip morris . Het stinkt zo vreselijk. Ook de enige verslaving waar je niks voor terugkrijgt . Je zit gewoon bij iedere sigaret je eigen nicotine behoefte in stand te houden . In 2002 ba 7 jaar weer begonnen en pas 15 jaar later weer gestopt. Dom dom dom . Ik ben er nu echter zo klaar mee dat ik met stelligheid durf te zeggen dat ik nooit meer ga roken . Totaal geen enkele behoefte alleen maar afkeer. Mijn man rookt ook nog Sigaren, jèghhgg Rosee en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Tja sorry, maar ik ben ook erg anti- rook geworden. Zelf twintig jaar gerookt, en al dertig jaar gestopt. Mijn buurman rookt regelmatig op het balkon, vaak ook nog hash volgens mij. Als mijn balkondeur open staat ruik ik het in mijn woonkamer, ik zit om die reden soms ook niet buiten. Hoor precies wanneer hij buiten zit ( ughu, ughu... ) Maar het is verder een echt reuze aardige man hoor en zal er verder nooit iets van zeggen. De hele familie van vriend heeft zwaar gerookt. Allemaal aan de puffers en eentje longkanker. Dus ja, ik ben erg anti- rook. zwaar verslavende rotzooi is het nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 42 minuten geleden zei Rosee: Haha, daar ben ik er 1 van. Supersmerig vind ik het. Maar je zegt toch niet als je bij iemand binnenkomt: "je mag weleens wat minder roken hier"? Nee toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Mijn moeder is ook zo'n zeurkous over rokers maar ze heeft zelf wel nooit gerookt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Mijn zus was ook een ketting roker en zuipen deed ze ook als beste. Nu roken al 15 jaar niet meer en drinken 31 jaar niet meer. Ze was ook de voorzitster van de AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fruitvlieg Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Ik heb een haat liefde verhouding met roken. Ik ben blij dat ik ervan af ben omdat ik nergens aan verslaafd wil zijn, het slooptje gezondheid, het meurt en kost bakken met geld maar o wat mis ik het af en toe. Even dat moment voor jezelf, het diepe inademen en lange uitademen. De wereld die even stilstaat op het moment dat je de eerste inhaal ( weet niet of dit een woord is) neemt. Ik heb er 4 jaar over gedaan om echt vanaf te komen en dan voornamelijk mentaal. Ik vind het ook niet stinken, mensen die binnen komen en gerookt daarentegen stinken wel. Op het laatst rookte ik rond de 60 sigaretten per dag wat natuurlijk van de zotte is en daarom ben ik ook blij dat ik er vanaf ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 29 maart 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Ik heb mij vanmiddag heel beroerd gevoeld. Bloeddruk weer te hoog. Krijg nu bloeddruk verlager via infuus. Mini even geweest, het was mij allemaal teveel. Knap nu weer wat op, bloeddruk weer wat gezakt. Mijn moeder even geweest. Dit was het wel weer voor nu. Francoise, bolletje en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 (((Niks))) niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 22 minuten geleden zei spirit: Mijn zus rookt en zuipt. Zeg er niets meer van. Is haar leven, maar zou het erg vinden haarvte verliezen, door zo'n slechte levensstijl. Ze is 68. Ze rookt echt weer veel en in eeb glaasje alcihol spuugt ze ook niet. Maar wie ben ik, om mij met haar levensstijl te bemoeien. Zorg jij nu maar voor je eigen sores daar heb je je handen echt vol aan. Geen zorgen voor je zus, dat is haar eigen verantwoording. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 1 minuut geleden zei bolletje: Zorg jij nu maar voor je eigen sores daar heb je je handen echt vol aan. Geen zorgen voor je zus, dat is haar eigen verantwoording. Zorg maar dat wij jou niet kwijt raken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 1 uur geleden zei spirit: Ik ben ook weer veilig geland. Toen de violist zijn viool van boxen pakte, kwam er meteen een fles wijn mee, om alvast op temeratuur te zetten. Even gebabbeld, terwijl kwam de clarinetist. Kopje thee met een koekje, maar toen kwam het. Of ik een glaasje wijn Lustre. Nou nee hoor, dank u wel. Cola light was het geworden. Toen vroeg hij of ik mee wilde eten, wat op zuch geen slecht idee was, vanwege de spitsdrukte. If ik wijn wilde bij het eten. Ik zeg, nee, ik drink nooit wijn bij het eten. Daarna nog even een nazit en of ik dan een glaasje wijn nog zou lusten.Nee hoor, dank u wel. Drinkt u straks maar een lekker glaasje wijn, als u me naar de metro heb gebracht. Kijk, zo makkelijk is het dus. 16 april beginnen de repetities, maar dat is in een clubgebouw. Dit was bij hem thuus, een hele andere situatie. Heb er wel zin in en maak graag kennis met de rest. Was leuk en gezellig. Dat vind ik echt supergoed van je Spirit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Sterkte lieve @niks niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Aaah @niks wat k#€%& zeg . Ik dacht vanmiddag nog wat ben je rustig hier het zal toch wel goed zijn. Take care goeike niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden