Spring naar bijdragen

Woensdag 9 maart 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei karin123:

[...] De wereld zal nooit meer worden wat het is geweest. Dat gevoel heb ik al jaren. Ik zeg al heel lang dat mijn ouders de mooiste tijd hebben gehad. 

Maar Karin, de wereld is toch eigenlijk nooit geweest wat ie geweest is.. vroeger was altijd alles beter.. verandering is van alle tijden. Simpel gezegd (maar soms o, zo moeilijk te doen) is het altijd "go with the flow". Zelf loop ik altijd een stuk achter 'the flow' aan, maar vóóruit is de enige manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Yvonne:

Goed dat je het zegt @Kohtje, hier ook de oudpapier container zo even buiten zetten nog, zou ik bijna vergeten. 
 

Hier wordt die container eens in de vier weken geleegd maar dat ding is zo groot dat wij er met ons tweetjes acht weken 'mee toe kunnen'. Ik vergeet die leeg-datum ook altijd, maar als ik 's morgens met de hond loop zie ik ze buiten staan (erg opvallend met die knalblauwe deksels), dan heb ik nog tijd genoeg om, zoals vandaag, hier een bericht te typen, alle oudpapierbakjes in huis te verzamelen en dat ding aan de straat te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons zijn ze een slagje kleiner dan de gewone vuilcontainers @Kohtje, een paar jaar geleden heeft de gemeente alle containers vervangen en ze gelijk een slag groter gemaakt, tsja, we zijn blijkbaar grootverbruikers, ook wat afval betreft. De oude containers werden toen gebombardeerd tot papiercontainers... 

Ach @karin123, mij ouders hebben de oorlog meegemaakt, Ik was klein kind in een wereld waar velen constant bang waren voor het 'rode gevaar' ..... 
Ik probeer mijn kiezelsteentje bij te dragen aan ..... en doe mijn best om de (vaak kleine) mooie dingen in de wereld van vandaag te zien.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had stiekem de hoop dat de controles zo zouden zijn dat ik iets meer mijn bed uit zou mogen. Maar helaas.... Wel even koffie gedronken in restaurant, heerlijk! Goed nieuws is er ook, inimini doet het prima en daar doen we het voor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee, @jopie. Dat hangt maar helemaal van de situatie op dat moment af..
Wat meespeelt is dat we hier dicht bij de spoorbrug over de IJssel wonen. Tijdens de laatste oorlog zijn hier veel bommen gevallen die voor die brug bedoeld waren. Er werd toen gezegd: 'Als ze proberen de brug te bombarderen kun je het best schuilen onder de brug'. De buurt er om heen lag bijna volledig in puin, maar de brug overleefde bombardement na bombardement.. Door zulke verhalen gaat m'n fantasie dan wel wat met me op de loop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kohtje:
56 minuten geleden zei karin123:

 

Maar Karin, de wereld is toch eigenlijk nooit geweest wat ie geweest is.. vroeger was altijd alles beter.. verandering is van alle tijden. Simpel gezegd (maar soms o, zo moeilijk te doen) is het altijd "go with the flow". Zelf loop ik altijd een stuk achter 'the flow' aan, maar vóóruit is de enige manier.

Weet ik Kohtje. Verandering is er altijd. Maar nu komt heel veel tegelijk op ons af. Ik bekijk het maar van dag tot dag en maak geen plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Yvonne:

Ach @karin123, mij ouders hebben de oorlog meegemaakt, Ik was klein kind in een wereld waar velen constant bang waren voor het 'rode gevaar' ..... 
Ik probeer mijn kiezelsteentje bij te dragen aan ..... en doe mijn best om de (vaak kleine) mooie dingen in de wereld van vandaag te zien.... 

Mijn ouders ook voor een deel, ze waren een jaar of 5, 6. Heb ook een deel van het rode gevaar meegemaakt, de neutronenbom, demonstraties enz. Ja @Yvonnedat doe ik ook in het klein. En vooral als onze hond plezier heeft in het bos, daar word ik zo blij van. Maar ik wil mijn ogen niet sluiten voor wat er speelt. Wil het graag weten allemaal, heb dat altijd al gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plantenbakken staan met nieuwe aarde en viooltjes
te pronken buiten, hopelijk bestand tegen de nachtvorst.
Aardappelbolletjes, kipfilet en gele paprika's naar binnen
gewerkt en straks nog een wedstrijd spelen (lees ingemaakt
worden door de jonge blommen uit Den Haag)
Een nuttige dag dus:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Nou weer 2 streepjes bij de coronatest. Zit al een week binnnen. Zou die test wel kloppen, vraag ik me af. 

Testen  kunnen  weken lang nog positief blijven,  als je 5 dagen in quarantaine  bent geweest  mag je alles  weer doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bekend dat je tot weken na je besmetting positief kan testen want het aantal virus deeltjes zakt geleidelijk. Het heeft dus geen zin om te testen om te kijken of je "beter" bent. Dat staat ook nergens dat dat moet.  5 dagen quarantaine, dan mag je na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten. 

En je klinkt aardig klachtenvrij weer gelukkig @spirit, kast uitruimen, zingen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...