Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 februari 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen en dankjewel dear Oskar. 
Ja, weet je, er ís eigenlijk niet zoveel te vertellen vind ik zelf meestal. 
Maar ben wel gaan nadenken na de opmerking dat ik niet zo 'open' ben. 
En ik denk dat ik wel een beetje weet waar dat vandaan komt: 
Over het algemeen ben ik een behoorlijk optimistisch persoon: geniet van de kleine mooie dingen in het leven, 
en ben in staat om langs de minder mooie dingen heen te kijken of er iets moois tegenover te plaatsen, 
of zelfs wel van iets minder moois het moois te zoeken en vinden.... 
En mijn angsten, nare gedachtes,  ja, die heb ik al op jonge leeftijd geleerd zelf op te lossen
of te verwerken... daar praat ik eigenlijk nooit over, met niemand. 
Ach, een beetje gestoord ben ik ook wel eigenlijk denk ik :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Oskaren @Yvonne. Zo wakker worden met jullie gekeuvel is heerlijk! 
Wakker met een hoofd alsof ik 3 flessen wijn heb gedronken. Gisteren laat in bed en vannacht 5 x eruit omdat mijn moeder verwilderd riep dat we op moesten staan. De waterkraan moest dicht, het geluid moest uit, ze had het koud (pyamajasje uitgetrokken). Ik weet dat ze er niks aan doen, maar heeft iemand tips hoe je die momenten zo kort mogelijk maakt zodat je gauw je bed weer in kunt? Dan hoor ik ze graag!

Vandaag op binnenrollatorjacht. Zag een model ( combi rollator-trippelstoel) die mij wel handig leek. Maar winkels die dit hebben om minstens 2 uur rijden. Die dan maar bestellen en nu iets anders uitzoeken in een thuiszorgwinkel. 
 

Maar vandaag veel zon! Daar verheug ik mij op:)

dagpact

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Maja, @nancy en @Roberto.
Wees maar blij dat je die drie flessen níet hebt gedronken Maja, goeie genade, wat zou je je dan nog extra verrot voelen nu. 
Ik weet niet hoe je die momenten zo kort mogelijk kunt houden, gevoelsmatig zou ik zeggen: niet in gesprek gaan, alleen maar geruststellen dat alles oké is/ opgelost is, jasje aantrekken, instoppen en zeggen dat we nu écht gaan slapen... maar nogmaals: ik wéét het echt niet. 

Fijn @nancy, we houden jouw plekje vrij hoor, en ja, ik was letterlijk sprakeloos toen ik jou las een paar dagen geleden, weet eigenlijk nog steeds niet wát te zeggen. 
Behalve dan dat ik jou een kanjer vind, maar dat wist je allang.... 

Dagpact

  • Maja
  • Roberto
  • :rose:
  • Yvonne 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Oskar:

 Een therapeut noemde het procrastineren - ja dat moest ik toen ook opzoeken - en zo klinkt het nog best sjiek.

Ik kende de uitdrukking niet, heb hem ook even opgezocht uiteraard, maar ik ben meer van 'spreek je moerstaal' dus zal hem niet gebruiken. 
Ik wás vroeger trouwens wel een uitsteller, maar ach, met het klimmen van de jaren heb ik ervaren dat het me meer ellende dan voordeel brengt dat uitstellen dus ik ben tegenwoordig meer van 'eerst doen wat moet en dan pas het leuk'. 
Wel jammer dat er vaak zoveel móét. :wacko:
Maar ook daar werk ik aan. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie steun. Ik ben eerlijk gezegd niet zo goed in delen, maar zal het proberen. En @Oskar, ik durf niet in één keer te stoppen, dus ik ben aan het minderen. Wat onwijs moeilijk is, merk ik, stoppen is makkelijker. :wacko:

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Oskar:

 Morgen stop ik. Hebben jullie dat nou ook, of ben ik de enige sukkelaar?

Ja, dat heb ik ook en dat werkt niet.
Wat bij mij wel werkt is een datum prikken om te stoppen, dat zie ik niet als uitstel.
Ik lees bij Nancy tussen de regels door dat ze aan het minderen is en een stopdatum heeft geprikt.
Klopt dat @nancy?

En verder voor mij 'vandaag drink ik niet', geen weekpact, maandpact op jaarpact.
Als ik vandaag niet drink wordt dat vanzelf een week, maand of jaar of langer.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
het lijkt een beetje op ijsvrij als ik zo naar buiten kijk
(en zie dat 2 x ramen wassen nog weinig heeft uitgehaald:angry:)
binnenkort die progecastrineerde kerstboom dan toch maar
eens opruimen, het is al bijna 1 maart, en vriendin gisteren
keek er toch wel erg vaak naar. Ze snapt me prima trouwens
maar iets van schaamte kwam toch wel naar boven. Gek ergens.

Nancy ik merk dat ik om je geef en dan wil ik je ontzien, ook niet goed.
Maar ik zou het ook fijn  vinden om je vaker hier weer te lezen.
Het geworstel in je uppie, ach ik ken het zo goed. Geeft ook een soort
veilig holletje, maar uiteindelijk verlengt het vaak iets stiekems ook, ken je dat?

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker  als ik me terugtrek is er meestal iets niet in orde. 

En nogmaals, ik kán niet in één keer stoppen, dat is onverantwoord. Ik zal maandag ook gewoon weer naar mijn werk moeten en kan dan moeilijk gaan rondlopen met ontwenningsverschijnselen. Ook ben ik bang voor een insult. Ik ben nu drie dagen bezig met afbouwen, nog twee dagen te gaan, dus vanaf maandag op de nul. Dat lijkt me het verstandigst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Familiebezoek vandaag, gaan zo op weg met de trein. Als jongste zoon gekalmeerd is, hij is een broek kwijt die hij aan wil  wat uiteraard mijn schuld is. Dreigt nu niet mee te gaan.  Het is oorlog, maar ondertussen gaat dit gewoon door;) Ik blijf maar kalm en als ie niet mee gaat dan ga ik lekker alleen.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...