Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 januari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Dankzij Quinn durf ik ook meer open te zijn. Probleem wat ik daar zelf mee ervaar (behalve de kwetsbaarheid) is dat ik het gevoel heb dat ik door negatieve duistere ervaringen hier te delen het forum akelig maak voor anderen.

Ik heb dat niet als anderen hier ervaringen delen, maar wel als ik het zelf doe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je van alles bedenken, zoals: waarom ben ik ooit aan de drank gegaan? Geen misbruik verleden, slim maar niet al te knap, sterk, lui en wat dies meer zij. Maar daar gaat t niet om. Het is gebeurd. En ik kan hier gewoon zeggen dat ik alleen al door de geschreven communicatie n groot hart heb voor Reacher en Bol om er maar s twee te noemen. En Jopie, en Quinn komt eraan. Gewoon  zoals ik t nu voel. Niks mis mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei IJsvogel:

Dit is eigenlijk zo'n belangrijk onderwerp.  Hoe kun je die ervaringen een plek geven.  Daar broeit ook de zelfhaat,  schuldgevoel en pijn. Hoe je als kwetsbaar persoon jezelf verdoofd en dan nog meer gekwetst wordt. 

Ervaring een plekje geven daar ben ik al mee begonnen toen ik een jaar of 7 was en van de schoenmaker iedere keer een rolletje drop  kreeg maar die lagen wel boven bij hem op de gang.:face-icon-small-shocked:

Toen ben ik eigenlijk al begonnen om me heel stoer op te stellen tegen anderen. Maar wat ik nooit gedaan heb is mezelf zielig te vinden want dan zou ik mezelf slachtoffer voelen en was verloren (zo voelde dat) Dat was een van de reden waarom ik van scholen afgetrapt werd. Ik vocht altijd.

Als ik slachtoffer was gebleven had ik het er altijd moeilijk mee gehad, nu heb ik dat niet, het is gebeurd, 63 jaar geleden, en ik leef nog, gelukkig en wel. Ik heb en ben nog meer als alleen die ervaringen.

Ik ben een hele stoere meid.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit, dan had ik dat... lijkt mij een slecht idee om jouw manier van omgaan met als de beste manier te benoemen en daarmee impliciet anderen naar beneden te trappen.

Ieder heeft eigen ervaringen en eigen manier van verwerken. Laten we maar geen wedstrijd maken in wie had het het zwaarst en wie gaat er op de beste manier mee om.

Ik heb geen zin meer om er hier en nu op in te gaan, omdat het begint te voelen als mezelf verdedigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we doen dingen om te overleven
misschien verzinnen we er vele jaren later een reden
voor omdat we dan pas bewustzijn creeren
of dat gedrag nog past? Net als drank afzweren
omdat het van "vriend" een vijand werd. Maar ooit
hielp overleven? Zo ging het mij, maar of dat voor
iedereen geldt weet ik niet. In de ik vorm schrijven
kan ook heel belerend klinken idd Quinn, maar is denk
ik niet zo bedoeld bij Bol. Ze is wel een stoer wijf♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

Als ik dit, dan had ik dat... lijkt mij een slecht idee om jouw manier van omgaan met als de beste manier te benoemen en daarmee impliciet anderen naar beneden te trappen.

Ieder heeft eigen ervaringen en eigen manier van verwerken. Laten we maar geen wedstrijd maken in wie had het het zwaarst en wie gaat er op de beste manier mee om.

Ik heb geen zin meer om er hier en nu op in te gaan, omdat het begint te voelen als mezelf verdedigen. 

Wie bedoel je hier mee Quinn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Quinn:

Ik snap je punt @Cleo66, heeft wellicht met veilig voelen te maken? 

@Reacher ik voel precies hetzelfde als ik mijn duisternis rondstrooi. 

en zo ervaar ik het ook. Ik lees mee en haak steeds weer af omdat het teveel oproept. Ik raak weg omdat mijn verleden als een monster naar boven komt. Ik heb hier therapie voor gehad, maar dat hielp geen bal, al die trauma's bespreken. Alsof ik het kon voelen, dan word je toch gek als je gaat voelen wat je toen niet kon voelen omdat je uitgecheckt was.  je was er niet bij omdat je dacht dat je dood ging. Zelfbescherming. Zo gaat dat in de natuur, je raakt gewoon weg. 

Alsof je het kan veranderen door er over te praten. Het is gebeurd. Ik ook. maar ik peins er niet over om te vertellen wat. daar heeft niemand wat aan en ik al helemaal niet. 

Wel vind ik het goed dat we nu in een tijd leven dat het naar buiten komt en dat het "victim blamen" stopt. Niemand vraagt er om. het is wel duidelijk wat gewenst en ongewenst gedrag is, als een meisje/ jongetje NEE zegt is het NEE 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

Ieder heeft eigen ervaringen en eigen manier van verwerken. Laten we maar geen wedstrijd maken in wie had het het zwaarst en wie gaat er op de beste manier mee om.

het is geen wedstrijd en je kan niet vergelijken. Leed is. Zolang het duurt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Wie bedoel je hier mee Quinn?

In eerste instantie schreef ik aan jou @bolletje omdat je, zoals ik ook schreef, op mij overkwam alsof jouw manier, ach, ik weet ook niet hoe het te omschrijven. Waar het op neer komt, is dat ik me door jouw schrijven aangevallen voel. Alsof ik, alweer, faal, het niet goed doe, het mijn eigen schuld is. Weer.

Vandaar ook mijn afsluitende zin: 

5 uur geleden zei Quinn:

Ik heb geen zin meer om er hier en nu op in te gaan, omdat het begint te voelen als mezelf verdedigen. 

want ik weet op enig niveau ook heus wel dat jij dat niet zo bedoelt, dat jij mij helemaal niet wilt aanvallen. Maar het gebeurt toch.

Voor mij is het ongeveer zo:
ik was het slachtoffer van mijn vaders daden, maar ik ben geen slachtoffer.
ik kon het niet stoppen, maar ik was geen medeplichtige.
 

En nou ga ik vandaag maar even omhoog schoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan spijt het mij oprecht Quinn. Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand hier een rotgevoel te geven, zeker niet aan te vallen zonder rede. Mijn irritatie was naar de Voice en de media. De media die alles op blaast zodat de mensen meer informatie kopen. De t.v. die je iedere dag dood gooit met informatie over grensoverschrijdend gedrag. De vrouwen die bestempeld worden als zielig en zwak, zo houd je het beeld van een vrouw juist in stand, want een zielig zwak iemand verkoopt nog beter dan een kenau. Sommige vrouwen die er niets van zeiden omdat ze graag op tv. willen. Nou al die informatie daar zakt me de broek vanaf. Die vrouwen zijn niet zwak maar dom. En dan  klagen dat ze betast zijn, ja m'n zolen.

Al gauw merkte ik dat mensen hier zich persoonlijk voelden aangesproken terwijl ik het in het begin over de voice en de media had, en ik maar proberen duidelijk te maken wat ik bedoelde. Ook begon ik mezelf te verdedigen.

Dan wordt het een grote kluwen wol die niet meer uit elkaar gehaald kan worden.

Maar nogmaals, het spijt me, ook voor iedereen die zich aangevallen voelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...