Spring naar bijdragen

Woensdag 22 december 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Toen ik m'n huidige eega leerde kennen had ze een kat die ze had geadopteerd toen ze in Groningen op kamers zat.
Het diertje was toen een jaar of vier oud en totaal kaal nadat hij in een vat met olie was gevallen. Maar die vacht is gelukkig wel weer teruggekomen. Samen hebben we nog heel lang plezier van hem gehad. Hij is, op een paar dagen na, twintig jaar geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Donder:

Komt de beschrijving van het baasje nog, of laat je dat aan onze fantasie over? :P

Dat baasje/vrouwtje is ook wittig roze en draagt ook regelmatig een schapenvachtje. Maar ik zei al, ik heb het over het hondje. Want die is koddig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rust op straat zojuist. Door de kou, de lockdown, en omdat het al vakantie is voor sommigen. Een soort zondagsrust. Zo tegen de tijd dat de lantaarns aangaan buiten en de mensen hun gordijnen nog open hebben en het licht aan, kun je eens lekker naar binnen kijken, de opgetuigde kerstboom schittert je trots tegemoet.

Volgens mij zijn die elektronische halsbanden al een tijdje verboden.

Pasta hier, met blauwaderkaas, noten en een rucolasalade. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over prikspijt gesproken

 

DEN BOSCH (ANP) - Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot 1 december meer dan 17.000 meldingen ontvangen van menstruatiestoornissen na een coronavaccinatie. Er zijn ongeveer 6,4 miljoen vrouwen gevaccineerd. De klachten variëren van hevige of late menstruatie tot bloedingen na de overgang. Volgens Lareb is het mogelijk dat vaccinatie leidt tot menstruatiestoornissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei jopie:

ja, je kan er grapjes over maken... of het op een ander manier platslaan...

waarom postte je dit @Lonster? is een beetje gedoe bij je menstruatie erg? Of was het weer 'maar een grapje"?

 

Ik heb besloten de booster niet te nemen. De eerste entingen nam ik, omdat het crisis was, en ik erin geloofde dat individuele belangen daarin even niet telden. Maar.....Dit pad geloof ik niet meer in. Dat lijkt een domme kleine keus, maar dat gaat gepaard met nogal wat consequenties, die ik dan ook moet accepteren. Want dan moet (vind ik) je ook afstand nemen van je plek op een IC, of zelfs een verpleegafdeling. En moet je aanzienlijk voorzichtiger zijn met anderen. En dat moet je dan afstemmen met je huisarts. Reizen houdt dan op. Werken zelfs.

Maar ach, weet je, dat is mijn eigen verlies. Ik ben namelijk vrij, heb de vrijheid! Binnen wat speelt, en waar we geen invloed op hebben. Ik ben vrij als ik de consequenties aanvaard!

Nog zo'n knoopje

 

 

Wij hebben besloten de booster prik ook niet te nemen. Denken hetzelfde erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke dag gehad vandaag. Schoonmaken en kerstboom neergezet. 

Morgen komt dochter eten als verrassing. We gaan Chinees halen. Dat is hier vlak om de hoek.

Gezellig :heart:

Morgen mijn laatste werkdag voor de kerstvakantie.

Ik ben heel erg blij dat ik niet drink. Thee genoeg in huis voor de hele kerstvakantie. :present:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem de derde prik ook, ik vind boosterprik zo'n rare term alsof je een auto met turbo bent. Het heeft een hoog knight rider gehalte. Het gaat mij niet eens zo om mijn gezondheid maar ik vind het vreselijk om niet te kunnen reizen. Het opgesloten zitten in het grijze kille nederland beperkt alles. Dan hier maar een beetje op het forum flauwe grappen maken en voor de rest zitten te zoomen om s-avonds nog een ommetje naar de AH te maken. Hoe eerder ik hier vanaf kan hoe beter, dan misschien maar een paar minder lang leven. Dat is weer het voordeel van geen kinderen hebben zodat je daar niet over na hoeft te denken. Ik vind het ook niet erg om elk jaar een prik te halen als dat nodig is alleen noem het geen boosterprik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ikkanhet:

Daarom ga ik bij die groep nu die niet ja en amen zegt 

Ik zit niet bij een groep, ik maak mijn eigen keuzes. Ik wil mij ook niet echt bemoeien met alle politiek er omheen. De politieke keuzes zijn voor mij wat anders dan een pandemie of beter gezegd kunnen leven in een pandemie. De politiek kan ik niet veranderen en maak mij alleen druk om zaken waar ik wel invloed op heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel andere discussie,   na mijn 2 de zoontje heb ik mij laten steriliseren  dmv de essure methode. 

Was een prima makkelijke oplossing  ipv de algehele narcose die bij een normale sterilisatie  er bij komt kijken plus het herstel .

Jaren niet over gehoord en opeens werdt het een totale hype dat deze vorm bijwerkingen zal hebben . 

Met name om de nikkel veertjes in je lichaam .

Las veel over deze bijwerkingen  en het aantal operaties die er waren om deze opgedaan te laten maken .

Ik ging er bijna zelf ook daardoor in geloven dat ik ook wel eens last kon hebben van dit fenomeen. 

Echter heb ik het even op zijn beloop gelaten en kwam er ook weer mee tot rust en merk nu ook niets ervan meer.

Bij mij ( en dan heb ik het over mijzelf en bagatelliseer  ) Ik niet de klachten van anderen  .

Maar waar media mee vol staat ben je geneigd  / was ik  ik mijn geval dit  over te nemen .

Mbt  de booster heb ik geen enkele twijfel  gehad tot wel of niet  nemen .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog wat anders ,  ik krijg 5 januari  mijn eerste EMDR sessie .

Brr zie er best een beetje tegen op .

Weet wel wat het is maar niet zo goed  wat ik van dit moet  verwachten. 

Bang voor mijn eigen reactie,  mijn beleving in het nu wat  mij parten speelt.

Verder gestart met de schema therapie  groep . 

Dit is 20 weken lang 3 uur per week .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond luitjes. 
Heerlijk gegeten hier, stamppot met een enorme hoeveelheid Thaise wokgroente en een vega kipdingetje. 
Ik zag net de strooiwagen alweer voorbijrijden.... er wordt ijzel verwacht, brrrrr. 

Overigens hebben wij afgelopen zondag onze derde vaccinatie gekregen en zijn er heel blij mee. 
En nee, ik zie mezelf ook niet als een ja-en-amen persoontje, oftewel een schaap dat hersenloos achter de andere schapen aanloopt (zoals mij maanden geleden is verweten in verband met die hele pandemietoestand).
Overigens hebben we twee mooie Corona / covid draadjes, dus hoort deze discussie hier wel helemaal thuis? 
  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...