Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 24 minuten geleden zei Zbb: Ik zit alleen op me boot me boot is mijn thuis. de antes heeft net terug gebeld en stelt voor om vanaf morgen te starten met een hoge dosis diazepam. omdat ik na een dag drinken al heftige afkick verschijnselen heb heeft een speciale naam en niet iedereen krijgt daar last van maar sommige mensen dus wel,waar ik er dus een van ben. zadra ik op het spreekuur kom woensdag krijg ik daar verdere uitleg over. ik ben dus niet uniek daarin een op de zoveel mensen ontwikkelen dat door jaren van misbruik Kun je iemand van de AA bellen in jouw omgeving? Die hebben misschien nog andere opties voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Want het komt erop neer dat je niet alleen wilt/kunt afkicken begrijp ik? Wat maakt het dan makkelijker als er iemand bij je is? Domme vraag waarschijnlijk maar moet je dan worden opgesloten zodat je niet bij de drank kunt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Lijkt mij een goed plan @Zbbom het toe doen zoals Antes zegt. Even om de rottigste tijd te overbruggen en vooral omdat het in jouw geval niet anders kan. Mijn man heeft het ook zo gedaan, een aantal weken Diazepam en dan weer afbouwen heel langzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 @Delaropenee hoor, was om even aan te halen dat hij het ook zo heeft gedaan. Ik ben na ongeveer 25 jaar drinken, 1.5 liter fles wijn, 2 halve liters bier en soms 2 borrels elke avond, direct gestopt. Heb gelukkig geen last gehad van ontwenning, weet ook niet hoe dat komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik hoop de medicijnen ook ooit te kunnen afbouwen maar is echt niet leefbaar zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 2 uur geleden zei Bor: Ja vooral dat laatste is dan wel heel belangrijk he, dat afbouwen van die pillen weer. Maar als afkicken anders niet kan of dat het verlichting geeft en je er goeie ervaring mee hebt, why nut? Ik ben zelf alleen maar cold turkey afgekickt. Tot en met insulten aan toe maar die kwamen omdat ik inmiddels naast de booze ook aan een overvloed van pillen zat, daar kun je insulten van krijgen wanneer je plots stopt. Die pillen had ik gekregen toen ik al afgekickt was van alc maar ze vonden mij depri in de verslavingskliniek dus die pillenpot kwam tevoorschijn en; ik nam ze. Grootste domste fout die ik maken kon want toen ik thuis kwam en ook weer ging drinken was de hell pas echt begonnen. Dus ik neem die rommel nooit weer, zeg nooit nooit, maar ik zeg; nooit, never again. En hoe zit dat dan met jou @Zbb want jij drinkt op valium schreef je eerder...? Het enige wat ze me kunnen adviseren is met morgenochtend vroeg als ik wakker word een hoge dosis valium te nemen en dan uiteraard niet meer erbij te drinken. zodat ik de afkick verschijnselen onderdruk. ook heb ik gevraagd hoe het kan dat ik na een dag drinken zulke heftige afkick verrschijnselen kan hebben,een op de zoveel mensen schijnen dat te ontwikkelen woensdag als ik een afspraak heb wil hij me hier meer over uitleggen. het komt er op neer dat ik vanwege langdurige alcoholmisbruik dit ontwikkeld heb. ik ben geadviseerd om als ik wakker word 50 mg valium te slikken en die andere 50 over de dag te verspreiden en zo kan ik elke dag 10 x10 mg ophalen zodat ik niet het risico heb dat ik een overdosis neem ivm overdoses Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 (bewerkt) De groente curry van gisteren. Ik kook vaak voor 2 dagen. Maakt me niet uit om 2 keer hetzelfde te eten. 8 november 2021 bewerkt door Toos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Pillen zijn geen oplossing maar cold turky is voor mij levensgevaarlijk. dat komt omdat ik iets ontwikkeld heb wat bij weinig mensen voor blijk te komen. mijn lichaam ontwikkeld hele Heftige reacties al na kortstondig alcohol misbruik dat verklaart ook die heftige binges waar ik in terecht kom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Het gaat waarschijnlijk hierom @Zbb Post-acute-withdrawal syndrome Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Alleen de Jellinek schrijft erover. In het Nederlands dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 1 minuut geleden zei Reacher: Het gaat waarschijnlijk hierom @Zbb Post-acute-withdrawal syndrome Ja zoiets noemde hij het inderdaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik ben blij dat het een naam heeft en dat het niets met zwakte te maken heef. want stoppen wil ik echt wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Sowieso het advies van je arts volgen natuurlijk, maar hou bij jezelf in de gaten dat als je verslavingsgevoelig bent, pillen op de langere termijn ook zoiets kunnen veroorzaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 6 minuten geleden zei Reacher: Het gaat waarschijnlijk hierom @Zbb Post-acute-withdrawal syndrome Heb je een link? ik kan het alleen in het Engels vinden en daar ben ik niet zo goed in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert1953 Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Wikipedia geeft ook informatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 5 minuten geleden zei Zbb: Ik ben blij dat het een naam heeft en dat het niets met zwakte te maken heef. want stoppen wil ik echt wel Het lijkt mij een opluchting omdat je een traject in kàn waarbij je gericht kunt worden geholpen. Maar. @Zbb. Je zult geduld moeten hebben wanneer je droog staat. Je zult je niet snel beter voelen psychisch. En geduld met jezelf is niet je sterkste kant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 6 minuten geleden zei Zbb: Heb je een link? ik kan het alleen in het Engels vinden en daar ben ik niet zo goed in https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-post-withdrawal-syndrome-paws/ karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 2 minuten geleden zei Reacher: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-post-withdrawal-syndrome-paws/ Dankjewel Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik was een beetje kort door de bocht trouwens @ikkanhet maar ik bedoelde het niet vervelend. Dat berichtje over je los knippen. Ik ben alleen een beetje bang dat verdriet één van jouw triggers is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 3 minuten geleden zei Reacher: Ik was een beetje kort door de bocht trouwens @ikkanhet maar ik bedoelde het niet vervelend. Dat berichtje over je los knippen. Ik ben alleen een beetje bang dat verdriet één van jouw triggers is. O maar ik vatte het ook niet verkeerd op hoor. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Gelukkig. Als ik het naar bedoel zet ik deze er namelijk altijd bij. ikkanhet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik vond nog deze link, @Zbb https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-post-withdrawal-syndrome-paws/ Maar dit gaat over lang aanhoudende ontwenningsverschijnselen. Misschien toch niet hetzelfde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Drink geen alcohol als je diazepam gebruikt. Diazepam werkt rustgevend en ontspannend. Een bijwerking van diazepam is sufheid en verminderd reactievermogen. Alcohol kan het kalmerende effect versterken. Een bruikbaar afbouwschema is om de dosering van het benzodiazepine elke 14 dagen met 1/8 van de oorspronkelijke dosering te verminderen. Na 14 weken is de dosering dan tot 0 afgebouwd. Na overschakeling op diazepam is het een redelijke richtlijn om elke 14 dagen te verminderen met een tablet van 2mg. Heel verstandig mee omgaan en zorgvuldig afbouwen dus @Zbb Boontjes, kipdijfilet en verse actifrietjes, met mayo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Zal voor iedereen anders zijn maar ik ben ook altijd cold turkey gestopt terwijl ik wel vaker hoor dat dat ook niet altijd goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 @Zbb je hebt advies ingewonnen bij deskundigen, ze geven je dat advies niet zomaar, dus het lijkt me heel verstandig om dat ook te volgen. Natuurlijk is iedereen anders. Volg daarom je op maat toegesneden advies. karin123, nancy en Reacher reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden