Spring naar bijdragen

September pact , het pad der nuchterheid.


Lieke7777

Aanbevolen berichten

Op 2-9-2021 om 08:30 zei VIII:

Goedemorgen 

Ik doe ook weer een maandje mee :)

 

Lieke

Grunn

Tatum

Artemis

Denise2

 

Spirit

Maja

Ikkanhet

Musashi

Angelheart

Johan
 

Loetje

Puck

VIII

Ik ben eraf. Ga niet drinken, maar er wordt niet afgemeld eerlijk na verbreken pact. In apr./ ook al niet. Zo werkte het voor mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je goed  kan relativeren  @denise2  gedachten blijven  er ze komen en gaan. 

Ik heb een heel parlement  in mijn hoofd,  die elkaar voordurende tegenspreken vaak  zijn ze het niet eens met elkaar  en dat geeft conflicten. 

Kunst is om naar mijn gezonde volwassen  ik te luisteren  , alhoewel  ik dolgraag gewoon niet de gezonde volwassen / kind   persoon wil zijn.

Ik bedoel ik wil het zelf , maar ingebakken modi willen dat niet. 

Het is een mooie dag. 

Heb een aantal  dingen  gedaan waar ik tevreden over ben  ,  dus  het tevreden  gezonde kind / volwassene is heppie.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei lady jane:

Ik ben eraf. Ga niet drinken, maar er wordt niet afgemeld eerlijk na verbreken pact. In apr./ ook al niet. Zo werkte het voor mij niet.

Ik ben er ook af, niet omdat ik ga drinken, maar ben er wel klaar mee. 

geprobeerd pact te delen, maar dat ligt al weer uit elkaar zag ik 

 

 

Lieke

Grunn

Tatum

 

Denise2

 

Spirit

Maja

Ikkanhet

Musashi

Angelheart

Johan
 

Loetje

Puck

VIII

 

 

bewerkt door Artemis
geprobeerd pact te delen, lukt me niet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het weekend staat weer voor de deur  ,  vrijdagavond  altijd de lastigste avond  vond ik vooral als ik vrij was. 

Ik moest altijd  op vrijdag avond met de jongens naar zwemmen toe dus kon nooit starten met de borrel omdat ik van 19.00 tot 20.30 in het zwembad zat.

Na 20.30 kon het mij nooit snel genoeg  gaan met aankleden  enz   want ik moest gewoon naar huis. 

Binnen 5 minuten  thuis zat ik al aan de alcohol. 

Nu is het eigenlijk  als altijd  , gewoon  vrijdag. Morgen weer werken heb 2 avond diensten. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ikkanhet:

Ja was mijn verjaardag :lol:

Ik citeer je @ikkanhet omdat je hier zo'n ontzettend duidelijk voorbeeld geeft waarom het stoppen met drinken niet wil lukken. Ik had ze ook, dit soort redenen om toch te gaan drinken. En ergens in mijn hoofd zitten ze nog steeds, natuurlijk, ik ben een alcoholist en de hunkering naar de uitwerking van drank is er nog steeds. En redenen zijn er te over...

- er is een feestje
- er is drank
- ik voel me kut
- of juist niet
- ik neem maar eentje (of vier)
- morgen stop ik weer gewoon

Mijn ervaring is dat het stoppen met drinken pas dan lukt, als je op al die smoezen (want dat zijn het) hetzelfde weerwoord geeft, elke keer weer: doe niet zo gek joh, ik drink immers niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt  er is altijd een reden  te  bedenken  om te drinken. 

Mooi verwoord @Quinn 

het is idd de kunst  om die gedachten cognitief om te buigen  en dat is ook bij mij nog steeds het geval  .

Ik heb geleerd met deze situaties om te gaan , mijn gedachten te reflecteren aan het feit dat ik niet meer wil drinken .

En dat is pas eerlijk naar je zelf zijn , pas dan kan je het stop proces in gang zetten en door pakken .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...