Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Nou hé @Bor de gedachten terug. de hel zo was het eenmaal . Dit nóóit meer , maar besef dat dit altijd een rand kan zijn waar ik op sta en blijf balanceren. Het is niet eenmaal een nuchterheids diploma die in je broekzak gestoken is . En klaar . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @Likaen @Majaallebei heel erg veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ook hier @Lika sterkte met de kiespijn, @Maja kan mij voorstellen hoe beangstigend dit voor je moet zijn. Hopelijk snel een afspraak voor je . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ja ook zovaak gedaan. Wakker worden en aan de fles gatverdegatver Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 3 minuten geleden zei spirit: Dit klinkt misschien heel erg hard @ikkanhet, maar denk aan jezelf. Laat je niet teveel meeslepen. Natuurlijk voel je je machteloos, maar je kan haar nu niet helpen. Zorg voor jezelf. @Maja, wat een rotidee. Snap dat je van slag bent. @Lika, kiespijn is vreselijk. Echt om gek van te worden. Laat je maar snel helpen. Doe ik ook @spirit heb aan mezelf de handen vol. Eergisteren met haar gebeld nog maar kon méér dan de helft niet eens verstaan. Ik ben nu goed bezig en wil zo ook doorgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 (bewerkt) Goed voor jezelf gekozen @Bor je trigger herkennen en er naar handelen. Nog beter van te voren er over nadenken ( voorbehoud ) Idd je zoon hoeft dit niet te weten maar fijn dat je het wel hebt kunnen delen en begrip gekregen hebt . Daar kan je mee verder met deze ervaring. 20 augustus 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @spirit hoe is het vandaag? goed dat je gisteren naar de AA gegaan bent, heb je daar ook met iemand afspraken kunnen maken om te contacten bij gedachten aan alcohol ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 2 uurtjes @spirit valt nog te overzien in het krijspaleis Loetje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 1 uur geleden zei Lieke7777: Zo vanmiddag naar nieuwe behandelaar van brijder. Ben daar nog lang niet klaar . Ben wel benieuwd , weer hoe deze is . Spannend @Lieke7777! En ook weer een trede hoger op de ladder, een nieuwe fase. Gaat vast goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Röntgenfoto’s net gemaakt. Voor de dexa is een lange wachtlijst. Pas 11 nov was er plaats. Maar goed, stap 1 is gezet. Nu gauw verder met werk. Tuindeur open. Zicht op rijkbloeiende eenjarigen. Feestelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik heb de zzp'er gesproken, alles is oké. De waarheid achter het verhaal. Ik wil nu eerlijk blijven naar iedereen toe, zoals ik nu ook op werk ben geweest. Na mijn terugval is het niet bij één terugval gebleven. De drempel is omlaag gegaan, misschien moet ik het een binge noemen. Smoesjes, ik weet het. Dat vertel ik ook tegen mezelf. Afgelopen maandag was het lappendag. Een jaarlijkse dag dat de hele stad feest viert met veel alcohol tussen 07.00 en 00.00 uur. Het is de laatste dag van de kermis. Ik was goed naar werk gegaan. Begin vaker na de vakantie op lappendag. Baas J ging 's-middags naar baas A (broers) om daar een lappendagfeest bij te wonen. Dat wist ik. Ik heb 's-avonds 2 wijn gehaald (ik haal er altijd 2) en heb die gedeeltelijk opgedronken. De volgende dag was ik zo ziek dat ik de eerste paar glazen weer heb genomen. Zo kwam ik dronken op werk terecht. Zzp'er en baas J hadden het gezien. Het wordt me vergeven. Ze willen dat ik stop. Pffftttt vreselijk om dit te moeten schrijven. Het is beter eerlijk te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Jeetje @Tatum wat een eerlijkheid. Begrijp nu opeens je angst , je adhok reactie die dag. Begrijp dat je werkgever wilt dat je stopt, gelukkig zoals je eerder schreef heb je goed met ze kunnen praten hierover en afspraken gemaakt. Heb je verder voor jezelf het wel helder hoe je verder wilt en kan , hoe je de nuchterheid kan behouden opnieuw ? Bedankt voor je eerlijkheid dit zal vast erg moeilijk zijn. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @Lieke7777dank je voor je begripvolle reactie. Nu per dag. Desnoods per uur. Morgen is het weekend. Dan blijf ik thuis. Ga ik hooguit wandelen, zonder portemonnee. Ik heb eten genoeg in huis dus ga NIET naar de winkel. Thuis afleiding zoeken in schoonmaken, boek luisteren en puzzelen. Maandag gezond naar werk. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Als ik het niet eerlijk vertel, dan kom ik niet waar ik wil zijn. Eerlijkheid naar mezelf is de basis. Ik sta machteloos tegenover alcohol. Na het eerste glas stop ik niet meer. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Snap ik @Tatum eerlijkheid naar jezelf is de stap naar herstel en dan kan je hulp accepteren. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Poeh hee, ik sta ondertussen op meerdere websites met mijn verhaal ( anoniem) en ik sta niet anoniem als gast op een website met mijn foto en een stukje verhaal . Nu ga ik opschieten om 14.00 u afspraak brijder. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Tjee @Tatum… wake up call? ik heb gereden naar huis. Voel me een heldin. nu in bed met paracetamol en ibuprofen. Zat eigenlijk al aan mijn maximale hoeveelheid, maar ja. om negen uur (vanavond) kan ik in het ziekenhuis bij de spoedtandarts terecht.voel me een aansteller, maar moet maar even zo. Het weekend is anders nog wel heeeeeeeeeeeel lang. Nu slapen proberen. Ben kapot. Ben al geen autorijdheldin, maar hoppa! Heen en terug met fietsen achterop. Getankt. Het lukt tegenwoordig allemaal. rapilos en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @Tatum goed dat je naar jezelf toe eerlijk bent. Dat kan inderdaad niet makkelijk zijn geweest. Ik blijf er toch bij dat ik je dapper vind. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Arme @Lika. Je hebt paradontitus toch? Moet je dan niet eerst aan de antibiotica? Oh duh, daarvoor ga je natuurlijk naar de spoedtandarts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @Maja Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik ben vandaag vrij. Zomaar. #doeensgek. Ik heb de mostuin gefatsoeneerd, het huis gekuist en nu ga ik veganistische appeltaart eten met mijn peetzoon bij het kattencafé. Life ain’t bad. Loetje, Maja en Tatum reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 @Tatum: moedig van je. Met een schone lei kun je echt opnieuw starten. Weet je wat je triggers waren toen je besloot twee flessen wijn te halen? In ieder geval fijn dat je je baan nog hebt. Ga ervoor en schrijf en lees hier als je het moeilijk hebt. De allermoeilijkste stappen heb je net al gezet en daar kun je, nee, moet je trots op zijn. Met rechte rug en schouders verder! Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Fijn @Likadat je vanavond nog terecht kan bij de tandarts. Dan kan je geruster het weekend in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik wist werkelijk niet dat je zo ziek kunt zijn van kiespijn. Ik lig gewoon stil in bed te lijden… maar ik ben ook hartstikke trots op mezelf. Hulp geregeld. Ik ga gewoon naar een heuse spoedtoestand alsof het niets is. (Mag dat wel?? Ik lig toch niet op sterven?) en… autogereden. Aangegeven dat ik het even nodig had te stoppen etc. Straks leer ik het nog:-) Tatum en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 20 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2021 11 uur geleden zei Maja: Goedemorgen allemaal. Verdorie @Lika, kiespijn is echt naar en dan ook nog niet lekker thuis. Tanden op elkaar bij het inpakken en neem paracetamol in om de zeurende pijn wat af te vlakken. Bij thuiskomst lekker op de bank. Sterkte! Gisteren naar huisarts omdat mijn zus had opgemerkt dat ik, net als onze moeder, krom werd aan de bovenkant wervelkolom en de nek. Zelf nooit opgemerkt. Frontaal voor de spiegel valt het namelijk niet zo op, maar zijdelings des te meer. Daar bleek dat ik 7 cm ben gekrompen en dat ik kyfose heb. Met verwijzing voor dexa (botdichtheidmeting) en röntgenfoto thorax, lumbaal en cervical naar huis om kyfose en wervelinzakkingen in kaart te brengen. Ben als de dood dat ik net zo’n vergroeid skelet krijg als mijn moeder met alle grote beperkingen van dien. En dan heb ik het nog niet over het uiterlijk en nagekeken worden op straat. Ik hoop zo dat bij mij medicatie hiertegen wel gaat aanslaan (bij mijn moeder werkten ze allemaal niet, heeft het hele rijtje afgewerkt zonder resultaat.) Zodadelijk afspraak maken. Gisteren was de poli radiologie al gesloten. Bah. Ben somber en bang. Nu opstaan en werken. Geeft ook vast wat afleiding. Ha @Maja, waardeloos die toenemende kyphose. Heb jij fysiotherapie nu, of gehad? Ik weet dat niet, dus misschien zeg ik nu iets wat totaal overbodig is, maar als het niet zo is adviseer ik je dringend om dat wel te doen. Oefeningen kunnen helpen, zeker om erger te voorkomen. De combi van oefeningen en mogelijk medicatie is vaak het beste. Natuurlijk iom je arts. Maar mijn ervaring is dat artsen nogal een (te) laat zijn met hun verwijzingen, of zelfs helemaal niet verwijzen als je er niet zelf om vraagt. Sterkte hiermee! Ik ben niet zo van de dringende adviezen, maar nu even wel. Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden