Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 juli 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Gaat je bijna niet meer lukken. Al helemaal niet met openbaar vervoer in sommige landen. Sta    je bij de bushalte. Staat er alleen een QR code. Zelf gebruik ik alleen een een oude smartphone thuis voor whatsapp en wat internet. Zit liever achter een pc thuis. Onderweg gewoon een ouderwetse Nokia mobile telefoon, als ik hem niet vergeet. Ben me nu aan het oriënteren voor een smartphone je ontkomt er niet aan. Het belemmert je teveel als je zo,n ding niet meer hebt.

Met LAW moet ik altijd lachen om mensen die zo druk zijn om hun telefoon op te laden ergens. Of als er ergens bereik is zit iedereen achter dat scherm. Laats was ik ergens aan het kamperen en was er s'avons een "gezellig" kampvuur zit iedereen achter dat ding. Ben maar gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Nun:

Gaat je bijna niet meer lukken. Al helemaal niet met openbaar vervoer in sommige landen. Sta    je bij de bushalte. Staat er alleen een QR code. Zelf gebruik ik alleen een een oude smartphone thuis voor whatsapp en wat internet. Zit liever achter een pc thuis. Onderweg gewoon een ouderwetse Nokia mobile telefoon, als ik hem niet vergeet. Ben me nu aan het oriënteren voor een smartphone je ontkomt er niet aan. Het belemmert je teveel als je zo,n ding niet meer hebt.

Met LAW moet ik altijd lachen om mensen die zo druk zijn om hun telefoon op te laden ergens. Of als er ergens bereik is zit iedereen achter dat scherm. Laats was ik ergens aan het kamperen en was er s'avons een "gezellig" kampvuur zit iedereen achter dat ding. Ben maar gaan slapen.

Ik verdom t. Dan maar lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt ben ook gaan lopen. Gelukkig is het lopen een hobby van me. Herken dat gevoel. Buienradar ook zo,n ding. 

Afspraak met iemand om te varen. Ik op de club niemand te bekennen. Ben maar alleen gaan varen. Lekker die buien en regen om je oren. De gene wilde afbellen buienradar zegt dat het gaat regenen. Maar ja ik ben niet altijd te bereiken hè :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Finnen konden wel telefoontjes bouwen. Toen wij in 1993 naar de 2cv-wereldmeeting gingen in Finland, onderhielden we onderweg min of meer contact via 27MC-bakkies. De Finnen deden dat toen al allemaal met hun Nokiaatjes. Dat was voor de 'normale' Europeaan' toen nog een welhaast onbetaalbare manier van contact. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei haddock:

Ik begrijp echt niet waarom bijna iedereen zo’n zogenaamde ‘smartphone’ heeft. Weiger m ten ene male. Dat ding ‘heerst’ mij veel te veel zie ik om me heen. Appen is makkelijk? Nee, appen is furskrikkuluk!

Ja het is echt een drug. Ik heb hem elke 5 minuten in de hand. Of ik moet hem echt ver weg leggen. Het is misschien nog wel erger dan alcohol. Alsof je de hele dag met een fles peut in je zak rondloopt en elke 5 min een slok of meer. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over meegaan met de technische vooruitgang: liever wel. Mijn vriend zijn moeder Gruella, kan helemaal niet meer meekomen. Volkomen afhankelijk van wat haar kinderen voor haar doen. Geld overmaken, de afstandsbediening, computer (want die heeft ze wel): als het stuk is (batterijen leeg, stekker niet in stopcontact etc.) dan moet ze op anderen wachten voor ze weer iets kan.  
Dat wil ik het liefst zo lang mogelijk uitstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met je eens. Vanwege mijn werk zal ik ook wel moeten. Überhaupt wordt het binnen betaalde banen niet gewaardeerd als je een totale digibeet bent. Ik had me vroeger voorgenomen om altijd te proberen met mijn tijd mee te gaan. Dat probeer ik dus ook, alleen niet vwb mode :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...