Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei bumperjim:

Je krijgt daarmee wel veel suiker binnen

In mijn soep zit geen suiker. De grenadine en cola zijn 0 % suiker. Bij mijn koffie doe ik helaas nog steeds honing en de warme choco's op Donderdag zullen ook nog suikers bevatten. 

Toevoeging :Ik voeg geen suiker toe aan mijn soep. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst

Ik zal maar veronderstellen dat mijn psychiater het zeer druk heeft en ook een eigen leven. Maar ik zie mij genoodzaakt sommige dingen volgende Maandag terug te vragen. En dat doe ik niet graag, bedelen. Ze komt in ieder geval het niet na wat ze beloofd had. 

Geplaatst

Gisterenavond naar een herstelverhaal gaan luisteren van een verslaafde die al 10 jaar geen alchohol meer gebruikt. Hij vertelde heel zijn levensverhaal met behulp van foto's. Ik zocht naar gelijkenissen met mijn eigen verhaal. Maar iedereen heeft blijkbaar zo zijn eigen verhaal. Bij mij was er bijvoorbeeld nooit echt een reden waarom ik begon alchohol te gebruiken. Het werd me gewoon aangeleerd. Wat wel herkenbaar is, gebruiken om erbij te horen. 

Geplaatst

Gisteren ten rade gegaan bij een medewerkster van MSOC , ik vond dat het een goed gesprek was tot zij  vond dat we uitgepraat waren. Normaal praten we een vol uur dacht ik. Waarom heb ik toch steeds die verlatingsangst? Vandaag op Donderdag de praatgroep in de kliniek. Dat vind ik tenminste zinvol en doe ik zeer graag in tegenstelling tot mijn opname, ik vind dat ze daar tijd van mij samen met Femke gestolen hebben. 

Geplaatst

en alle dronken tijd dan, heb jij die ook van Femke gestolen?
Zonder die tijd was er geen opname nodig geweest.
Je mag gerust wat zelfreflectie tonen @Claudius
maar ik denk dat er hier geen schuld-kwestie speelt.
Als jij had gekund was je niet zo rckbottom gegaan en
de hulpverlening heeft er alles aan gedaan om jou nuchter te krijgen.
Als je in het verleden blijft hangen steel je in elk geval tijd van nu
die je misschien ook beter/fijner kunt invullen?

Geplaatst (bewerkt)

Ja dat heb ik deze voormiddag met een verpleegster van de verslavingskliniek ook besproken @lady jane . Het verhaal begint bij mij, had ik niet dronken geweest? Had ik maar nooit ... . Toch vind ik nog steeds dat die opname me helemaal niet geholpen heeft. Ik dronk me namelijk ladderzat als ik op weekend mocht. Toen zat ik nog op de afdeling waar bijna geen vrijheid is. Ik blijf erbij dat het enigste wat mij geholpen heeft dat dat een kort gesprek was met mijn huidige psychiater. Waarbij ze dreigde me naar een bejaardentehuis te sturen. Wat ik nog steeds betwijfel of ze dit wel kon als ik de verhalen hier lees van hervallen en hulp te weigeren. Ik was toen pas een volledige dag zonder alchohol toen ze daarmee dreigde. 

De dronken periode zal ook niet ideaal geweest zijn voor Femke. Nu ben ik slechts 32 weken al nuchter. Femke had ik terug bij mij van Donderdag 31 Oktober. Ik hoop dat ik niet meer boos ben als ik volgende Maandag de psychiater terug zie. Want zij heeft me met haar dreigement echt geholpen. 

Dat dreigement had ze enkele weken na de eerste keer nog eens herhaald. 

maandag 12 augustus 2024 de dag dat er mij bewust werd gemaakt dat ik moest veranderen. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst

Vandaag probeerde ik mij aan te melden voor een sociale woning te huren. Maar blijkbaar heb ik nog teveel spaargeld om in aanmerking te komen? 

Geplaatst

In tegenstelling van wat mijn huidige tittel doet vermoeden heb ik helemaal geen garantie dat ik nooit meer alchohol ga gebruiken. Ik kan alleen maar stellen, vandaag ga ik proberen geen alchohol te gebruiken en dit iedere dag weer voornemen. Wat wel zeker is dat ik Femke mis. Zelf vermoed ik wel dat ik een grote beproeving heb doorstaan. Ik had helemaal geen craving als ik Femke liet inslapen. Ik hoop alleen dat mijn psychiater en andere hulpverleners dat ook gaan inzien. Zodat er een einde kan komen aan zinloze en vervelende testen. Hervallen kan ik steeds, blijkbaar kan dat zelfs na een aantal jaren. 

Geplaatst (bewerkt)

Mijn contact met het CGG blijft voorlopig een lijdensweg. Vandaag geprobeerd met een begeleidster ernaar te bellen. Maar niemand nam de telefoon op. We hebben een lijstje samengesteld met redenen waarom ik contact zoek met het CGG. Bijna waren we een depressie vergeten toe te voegen aan het lijstje. Woensdagvoormiddag ondernemen we nog een poging. Eedere pogingen van mij mislukten alle. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst

Ik verweet mezelf dat ik Femke liet inslapen. Ik bemerkte het direct als ik thuiskwam van de dierenarts. Een leeg appartement, nooit meer een Femke om mij te begroeten. Het is nu vierentwintig dagen geleden dat ik haar liet inslapen. Buiten mijn legerdienst, opnames in een verslavingskliniek en enkele vakanties was ik nooit zonder een hond.

Maar ik bemerk raar genoeg dat ik het blijkbaar snel gewoon aan ’t worden ben zonder hond. Ook dat verwijt ik mezelf, alsof ik Femke nooit niet nodig had. Maar toch had ik haar nodig, zij was de reden dat ik uit de verslavingskliniek weg wou. En de enige mogelijkheid daartoe was als ik stopte met alcohol te drinken. 

Geplaatst

27 Dagen zonder Femke, morgen vier weken. En in tegenstelling van wat vele of de meeste van de begeleiding vermoeden ben ik nog steeds nuchter. Femke was zeer duidelijk de reden dat ik stopte met de alchohol, het zou nu als een verraad aanvoelen. 

Ik had in het verleden al gedacht volledig te stoppen. Omdat ik nooit gewild zou hebben dat een bepaald persoon me ooit dronken op straat tegenkwam. Maar slechts enkele weken na die wens was ik alweer alchohol aan 't gebruiken. 

Dus zekerheden heb ik niet. 

Geplaatst

Je eigen leven is de reden dat je bent gestopt met het onmatige drinken, je eigen vernieling, je eigen glazen in gooien, alleen maar om? Wat gaat het je brengen @Claudius? En stel dat het je wat brengt? Weegt het op tegen alle sores die je er dan bijkrijgt?

Tegen alle ontwenningsverschijnsellen die er weer gaan komen?

Alsof je nooit gestopt bent?

Dit is 1 van de redenen dat ze je nog controleren @Claudiusmet een alcoholcontrole.

Je moet standvastiger worden in je besluit. 

Voor jezelf, niet voor Femke

Geplaatst

@Freekie Ik wou niet voor eeuwig opgesloten blijven. Dat is waar mijn psychiater mee dreigde nu bijna 8 maanden geleden. Recent daarvoor zat ik nog op een afdeling met bijna geen vrijheden. Waar ze me desnoods naartoe wou sturen zijn ook bijna geen vrijheden. Ze herhaalde dit later meermaals. De laatste keer een paar weken geleden. Ik wilde terug bij mijn Femke zijn. Nog wat plezier hebben in mijn leven. Het ging toen al niet bijzonder goed meer met Femke.  

De enigste oplossing om terug vrij te zijn en bij Femke was geen alchohol meer te gebruiken, nooit meer. Femke kreeg ik terug een 6 maanden geleden. Ik ben nog bij haar een 5 maanden geweest.

Trouwens helemaal vrij ga ik nooit meer zijn. Ik ga steeds minstens eenmaal per week een huisbezoek krijgen. Nu zijn het er nog vier en telkens andere mensen. Maar ik wil de weinige vrijheid niet meer verliezen, dus alchohol gebruiken is geen optie. 

Als ik daarvoor Femke en haar nagedachtenis als excuus moet gebruiken, het zij zo.

De zevenmaal alcoholcontrole is er echt teveel aan, dat bezorgd me alleen maar stress en piekeren. En wat een gevolg was van stress en piekeren moet ik toch niet eindeloos blijven herhalen? Nu lijken voor mij die controles eindeloos. Het controleren of ik mij douch is gelukkig al afgeschaft, nu douch ik me iedere ochtend voor ik mijn steunkousen aantrek. 

Geplaatst

Morgen heb ik mijn 8 maanden of 244 dagen zonder alcohol en toch heb ik nog steeds soms goesting om ergens op een terras me bij te zetten en een biertje te bestellen. Volgens oud leden van de AA gaat dit nooit meer voorbij gaan. 

Geplaatst

8 maanden is al een hele tijd Claudius. Je gaat naar de AA lees ik en wat helpt je daarin? Heb je aansluiting met de deelnemers en vul je de vrije tijd al anders is dan acht maanden geleden? 
Een beetje afleiding kan al helpend zijn bij craving, al ga je maar even puzzelen. 

Geplaatst

Ik heb eens een hele winter legpuzzels gemaakt. Ik was niet meer te stoppen en dus een nieuwe verslaving erbij. Ik heb ze later allemaal weggegeven..maar het was wel een heel leuk tijdverdrijf. 😀

Geplaatst
2 uur geleden zei Pinkman:

8 maanden is al een hele tijd Claudius. Je gaat naar de AA lees ik en wat helpt je daarin? Heb je aansluiting met de deelnemers en vul je de vrije tijd al anders is dan acht maanden geleden? 
Een beetje afleiding kan al helpend zijn bij craving, al ga je maar even puzzelen. 

Ik ga naar de AA als tijdverdrijf. Ik ging een tijd naar twee verschillende groepen in de buurt, maar ik was met beidde gestopt omdat ik het verplicht voorlezen van steeds dezelfde teksten maar niets vond. Bij de groep waar ik op Maandag avond terug naartoe ga, voel ik mij het beste bij. Je zult al bemerkt hebben dat ik forum verslaafd ben en ik ben ook op 4 forums actief. Ik haal veel genoegen uit huishoudelijk werk en ik wandel veel . Wat ik mis is mijn hondje. Andere tijdinvulling heb ik niet echt, ik kan nu wel meer wandelen. 

1 uur geleden zei Kunsie64:

Ik heb eens een hele winter legpuzzels gemaakt. Ik was niet meer te stoppen en dus een nieuwe verslaving erbij. Ik heb ze later allemaal weggegeven..maar het was wel een heel leuk tijdverdrijf. 😀

Puzzlen is niet zo mijn ding. 

Geplaatst

Fijn dat je nu aansluiting hebt bij een AA groep en je genoegen haalt uit huishoudelijk werk en wandelen. Zeker met het mooie weer van nu moet het geen straf zijn om naar buiten te gaan voor een wandeling. Ik neem aan dat je in het verleden met Femke wandelde en je dit nu alleen doet? Zijn er toevallig niet wandelgroepjes bij jou in de buurt waarbij je je kan aansluiten? Heb je een soort ‘live forum’ in de buitenlucht. 

Geplaatst

Deze ochtend ging ik vroeg tweemaal richting een warenhuis waar ik vroeger om 6 uur aan de deur stond om kasteelbier te kopen. De eerste maal was de deur nog wel niet open, maar ik moest onderweg vechten tegen oude gewoontes. Een paar uur later op dezelfde plaats weer diezelfde gevoelens en toen was de winkel al wel open. Maar in de winkel ben ik niet verder gegaan als het fruit, de alcohol staat daar achteraan. 

Geplaatst

De kogel is door de kerk. Ik ga verhuizen en het blijkt zo snel als mogelijk te zijn. Ik moet wel veel spullen wegdoen en ik ben helemaal niet goed in organiseren. 

Geplaatst

google maar eens op opruimcoach in jouw buurt.
altijd fijn als een neutraal iemand je helpt.
Bij mij deden 2 zussen het sorteren ik mocht 1/3e meenemen en de rest naar de kringloop.
Dat hebben ze erg letterlijk genomen, dus ik heb nu nog steeds maar 1 vleeswaardoosje.
En qua smaak hebben ze me iets te veel zijde weggedaan. Maar eigenlijk heb ik niets echt gemist.
Zlef had ik het nooit voor elkaar gekregen, ik moest ook binnen een week over zijn.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...