Mormel Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 2 uur geleden zei renaldo61: Vandaag ook een verjaardag, een jaar geleden stopte mijn dagtherapie officieel. Maar niet echt een gelukkig jaar achter de rug, met als grootste minpunt het verlies van mijn Femke. Mijn beste kerel, ik wens voor jou dat je volgend jaar met iets of iemand echt connectie kunt maken. Je schreeuwt eenzaamheid uit en je voelt je gecontroleerd door je behandelaren, dus ik hoop echt dat je iets of iemand vind waarmee je echt verbondenheid voelt. bumperjim reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Geplaatst 2 januari Op 31-12-2025 om 23:33 zei flavieke: happy new year he Voor U ook fijne feestdagen
flavieke Geplaatst 2 januari Rapport Geplaatst 2 januari Zojuist zei renaldo61: Voor U ook fijne feestdagen dank je ik mis onze telefoontjes
bumperjim Geplaatst 2 januari Rapport Geplaatst 2 januari Op 31-12-2025 om 19:42 zei Mormel: Mijn beste kerel, ik wens voor jou dat je volgend jaar met iets of iemand echt connectie kunt maken. Je schreeuwt eenzaamheid uit en je voelt je gecontroleerd door je behandelaren, dus ik hoop echt dat je iets of iemand vind waarmee je echt verbondenheid voelt. Ja dat dus. En dat lukt alleen door het verleden los te laten, dwz overleden hondje en verliefdheden van 20 jaar geleden.
renaldo61 Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Geplaatst 2 januari 1 uur geleden zei bumperjim: Ja dat dus. En dat lukt alleen door het verleden los te laten, dwz overleden hondje en verliefdheden van 20 jaar geleden. Deze poging tot een gedicht maakte ik in 2004 of 2005 Schakelaartje Heb ik ook een knopje in mijn hoofd, waarmee ik mijn gevoelens uit kan zetten. Als dat er echt zou zijn, wellicht onvindbaar klein, zou niemand mij 't gebruik ervan beletten... Ik heb die schakelaar nog steeds niet gevonden. flavieke reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Zolang als ik in volledige opname was voelde mijn psychiater zich volledig verantwoordelijk over mij. Maar ook na mijn opname bleef ze zich bekommeren over veel delen van mijn gezondheid. Onder andere of ik ondertussen leed aan suikerziekte. flavieke reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Soms lijk ik met heel de wereld in oorlog te zijn en stoot ik iedereen af. Het zal met mijn autisme te maken hebben? Aandachtige lezers zullen zich herinneren dat ik zeer lang met mijn psychiater overhoop lag, gelukkig lijkt dit nu achter de rug te liggen. flavieke reageerde hierop 1
knakker Geplaatst gisteren om 05:15 Rapport Geplaatst gisteren om 05:15 Dat heel de wereld zal meevallen hoor. Ik vermoed dat dit bij vlagen zo voor je voelt. Wellicht dat de ervaring af te wijken van de anderen overdreven versterkt wordt door autisme? Ik zie wel dat je bij sommigen soms ergernis opwekt door eindeloze herhaling zonder vooruitgang. En dat terwijl je tegenwoordig dagelijks opent met ‘er is een verschil tussen inzicht en ernaar handelen’. bumperjim reageerde hierop 1
Artax Geplaatst gisteren om 06:51 Rapport Geplaatst gisteren om 06:51 Wat een onzin, Knakker. Alsof jij en Bumperjim niet nog precies hetzelfde zijn als 10 jaar geleden. Blijf maar lekker niet drinken Renaldo, dat doe je goed!
bumperjim Geplaatst gisteren om 07:42 Rapport Geplaatst gisteren om 07:42 "Wat een onzin" 👍🏻 Er wordt weer vlijmscherp geargumenteerd vanochtend 🤣 meerderen hebben aangegeven zich te storen aan de eindeloze herhaling, maar omdat ik me niet eindeloos kan blijven storen doe ik dat al geruime tijd niet meer. Mormel reageerde hierop 1
knakker Geplaatst gisteren om 07:56 Rapport Geplaatst gisteren om 07:56 Joh @Artax, ik heb geen idee waar jou ergernis vandaan komt. Ik probeer mild en constructief te reageren op de verzuchting van @renaldo61 hierboven en jij reageert alsof ik hem een schop geef. 1 uur geleden zei Artax: Blijf maar lekker niet drinken Renaldo, dat doe je goed! Allicht. Dat had ik hem ook niet afgeraden ofzo. Smaragdie reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst gisteren om 09:24 Rapport Geplaatst gisteren om 09:24 4 uur geleden zei knakker: Ik zie wel dat je bij sommigen soms ergernis opwekt door eindeloze herhaling zonder vooruitgang. En dat terwijl je tegenwoordig dagelijks opent met ‘er is een verschil tussen inzicht en ernaar handelen’. Ik zie het dagelijkse motto als een uiting van onvermogen. Iets weten en iets doen zijn twee verschillende dingen. Ik heb wel inzichten opgedaan maar kan of wil deze niet in de praktijk brengen. Maar ja, dat is mijn invulling he. Het is maar een stukje tekst. bumperjim reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst gisteren om 09:38 Rapport Geplaatst gisteren om 09:38 Ook al schrijf ik hier weinig, ik lees hier wel heel veel, zoniet alles. Ik lees idd veel herhaling maar ook kleine veranderingen, die standhouden. Het doet me denken aan mijn groepssessie met psycholoog gisterenavond (afsluitende sessie na 1 jaar traject). Er werd ook nog eens herhaald hoe echte verandering het beste tot stand komt met héle kleine stapjes en vaak herhalen. Iets met neuroplasticiteit die veel effectiever is met vele kleine stapjes ipv 1 grote. Dit zie ik ook bij Renaldo en ik denk dat dit niet vreemd is op deze manier owv zijn professionele begeleiding. Ik snap ook dat ‘mensen’ dit vervelend vinden want zoeken we niet allemaal te vaak naar ‘die éne oplossing’, ‘voor eens en voor altijd’? Maar zo werkt het dus niet, voor niemand. Smaragdie, karin123 en Lonster1 reageerden hierop 3
Francoise Geplaatst gisteren om 10:59 Rapport Geplaatst gisteren om 10:59 Ik kom hier ook niet meer zo vaak , maar merkte wel meteen positieve veranderingen op in de manier van communiceren bij jouw Renaldo nu je niet meer drinkt ! Het "blijven hangen" is zeer rigide inderdaad wat wellicht door het autisme veroorzaakt word ! Mijn coach zegt ook regelmatig dat ik bijna niet tot veranderingen te motiveren ben ! Ik probeer daar bewustwording voor te kweken, maar het gaat heel moeizaam ! Smaragdie reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst gisteren om 12:14 Rapport Geplaatst gisteren om 12:14 en juist met bewustwording en kleine stapjes maken kunnen we wel veranderen, oud en jong, met en zonder autisme. Mijn zoon doet momenteel een opleiding social work(!) om jongeren met autisme te gaan begeleiden en is super gemotiveerd. Na 20 jaar is de capuchon af. Hij heeft het moeilijker dan anderen, maar er zijn veel drop outs van school en zoonlief doet het erg goed. Zijn vrijw.werkgever heeft hem al gevraagd dat werk als stageplek te blijven doen, zo tevreden zijn ze over hem. En zijn zelfvertrouwen groeit nu natuurlijk ook. Hij krijgt zo structuur en leert zijn eigenwijsheid om te buigen, want ja regels zijn er nu ook voor hem. Ups en downs, net als iedereen, en hij kan met veel meer omgaan dan hij en wij eerder dachten. Ik ben zo trots op hem. Alleen bang dat het te snel gaat, m aar daar is hij zich zelf ook van bewust gelukkig. Autisme is dus ook geen excuus om achter te verschuilen, net zo min als verslaving of andere stoornissen. Het gaat om bewustwording en de motivatie om daar actie op te zetten, dan komt oogsten en doorzetten. Smaragdie en karin123 reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst gisteren om 12:24 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 12:24 Ik wist niet dat mijn dagelijkse opening zoveel ergernis opwekt. Ik zie het maar als een uitbreiding van "vandaag drink ik niet " of van op een of andere pact gaan te staan? @lady jane Verschuil ik me teveel achter mijn autisme? lady jane reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst gisteren om 12:39 Rapport Geplaatst gisteren om 12:39 Op 6-1-2026 om 02:51 zei renaldo61: Soms lijk ik met heel de wereld in oorlog te zijn en stoot ik iedereen af. Het zal met mijn autisme te maken hebben? Aandachtige lezers zullen zich herinneren dat ik zeer lang met mijn psychiater overhoop lag, gelukkig lijkt dit nu achter de rug te liggen. Autisme of niet, zal ik het waarschijnlijk ook wel hebben of niet maar vind je een fijn mens dat gegroeid is en goed bezig soms. Kan hard tegen je zijn maar je vat dat wel goed op of niet en je doet je eigen ding nuchter en zelfstandig, enorm knap van je! Ben bijna niet bijgelezen. Giga druk op mijn werk, veel nachtdiensten gedraaid en nog te gaan en ook avonddiensten. 32 collega's hebben zich ziek gemeld noro virus op mijn werk en moeite met vervoer naar het werk door gladheid en de sneeuw. Dus nog 2 weken doorgaan op mijn werk en dan 10mdagen vrij. Het meest mooie aan jou vind ik dat je op mijn Facebook reageert zoals je echt bent en ik laat niet veel mensen van hier op mijn facebook toe. Daarin lees ik je oprechte mooie intenties. Je voelt veilig aan als je op mijn katten reageert en vrienden, etentjes en collega's. Je bent in mijn opzicht heel goed bezig ondanks veel dingen. Heel blij met jou. Fijne dag en zonder jou was dit forum destijds er amper nog geweest. Knuffel ouwe! En doorgaan!!!!!!!!!!! Groetjes vanuit Haarlem.
Mormel Geplaatst gisteren om 13:52 Rapport Geplaatst gisteren om 13:52 1 uur geleden zei renaldo61: Ik wist niet dat mijn dagelijkse opening zoveel ergernis opwekt. Ik zie het maar als een uitbreiding van "vandaag drink ik niet " of van op een of andere pact gaan te staan? @lady jane Verschuil ik me teveel achter mijn autisme? Dit is geen vraag aan mij, maar mijn inziens niet. Dat verschuilen achter autisme is een verwijt dat autisten vaak krijgen wanneer ze eens te direct of te openlijk gereageerd hebben en zich vervolgens excuseren als er commentaar op komt. Dat is hetzelfde als tegen iemand die met een verlamd been de traplift neemt zeggen: "je verschuilt je weer achter je been", omdat hij niet traag de trap opklautert want je weet dat met wat moeite hij dit kan. Mensen zonder zulk gebrek onderschatten vaak hoeveel energie het vraagt om je constant aan te passen en lijken niet te willen begrijpen dat je soms ook eens de voor jou makkelijkste weg wilt nemen. Eens even geen moeite doen om je aan te passen. Eigenlijk kan ik @knakker: wel begrijpen. Uit zowat iedereen spreekt hier wel dat slachtofferschap, maar bij jou ligt het er soms echt dik op en zelden plaats je een bericht met enkel positieve inhoud (ondanks dat je al ruim een jaar nuchter bent). Dus eigenlijk hoop ik dat je een fantastisch paar wandelschoenen koopt, echt degelijke, zodat ook ineens je problemen aan je voetzolen minderen en je weer wat meer plezier mag ervaren in het leven.
lady jane Geplaatst gisteren om 14:01 Rapport Geplaatst gisteren om 14:01 (bewerkt) 1 uur geleden zei renaldo61: Ik wist niet dat mijn dagelijkse opening zoveel ergernis opwekt. Ik zie het maar als een uitbreiding van "vandaag drink ik niet " of van op een of andere pact gaan te staan? @lady jane Verschuil ik me teveel achter mijn autisme? ik reageerde meer op Francoise en zeker niet uit kritiek hoor, ik bedoelde het als hoopgevend. Mijn zoon had ik ooit bijna opgegeven, of geaccepteerd dat het niet beter kon worden. En bij haar heb ik ook niet de indruk dat zij mij anders leest dan ik het bedoel. Misschien gebruiken vrouwen andere taal onderling? Ik weet het niet goed, maar schrik soms wel van de misverstanden op adb. En van de invullingen over en weer. Jammer, we horen geen toon en zwart op wit lezen lijkt meteen een waarheid te zijn. Maar dan wel ieder zijn/haar eigen waarheid he, met eigen rugzakjes, ervaringen en gekwetstheden. Volgens mij bedoelen we het allemaal gewoon goed, ook hier. gisteren om 14:07 bewerkt door lady jane
renaldo61 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden @Mormel Ik heb niet direct gereageerd omdat ik dacht geen pasklaar antwoord te hebben. Maar een antwoord heb ik zeker. Je hebt vast al van uitdrukking gehoord. “Geen nieuws is goed nieuws”. Is dit een goed nieuws forum geworden? Aan het aantal reacties zou je zeggen van wel. Het is zelfs zo een goed nieuws dat het forum stervende is. Ikkanhet kreeg dikwijls het verwijt dat ze teveel reageerde en onnodige topics opende. Ik krijg dikwijls de reactie dat ze mijn reacties als onplezierig vinden, dat neem ik er dan maar bij. Alles beter als investeren in een doodlopend forum. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden (bewerkt) Doodlopend? Bijna 30 deelnemers aan de dry January, ik weet niet wat jij dood ziet lopen, voor mij is het forum springlevend en zeer nuttig. Ik denk zelfs dat je er zelf ook baat bij hebt anders zat je hier niet voortdurend. 21 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 uur geleden (bewerkt) ? Ik denk dat er rond de tijd dat ik me hier eerst aanmeldde toch veel meer activiteit was. Nuttig is het zeker nog 19 uur geleden bewerkt door renaldo61
Mormel Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: ? Ik denk dat er rond de tijd dat ik me hier eerst aanmeldde toch veel meer activiteit was. Nuttig is het zeker nog Hou je dan niet bezig met de vergelijking hoe het vroeger was. Als jij er nog nut uithaalt, des te beter. Eigenlijk denk ik niet dat er hier iemand zit met slechte bedoelingen. (Al maakt dat niet dat ik niet geloof dat er slechte mensen zijn).
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Het is vaak alles of niets. Iedereen is tegen me, het forum is dood. Het forum is best levendig, en dat is mede aan jou te danken Renaldo. Niet iedereen ergert zich aan je schrijven. Het roept soms wel vragen op of reacties. Ik ben het niet met knakker eens dat er geen vooruitgang zit in jouw schrijven. Juist wel. Het valt me ook op dat je wereld groter wordt, in plaats van enkel over jezelf te schrijven stel je vragen aan anderen en motiveer of stimuleer je. Kohtje reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden