VIII Geplaatst 24 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 Goedemorgen Toen ik in 2016 voor het eerst mij realiseerde dat ik een ongezonde relatie had met alcohol ben ik terechtgekomen bij de huisarts en later de Brijder. Het heeft mij vele (kostbare) jaren gekost om toe te geven dat ik een alcoholist ben en ik de eerste niet kan nemen. Ik ben inmiddels zo vaak uitgegleden, terug gevallen, in behandeling geweest dat ik de laatste keer mij realiseerde dat het anders moest. Ik heb inmiddels mijn plekje gevonden bij AA. Iets waarvan ik altijd zei: niets voor mij met God en hogere macht blabla. Inmiddels zie ik hoe het programma mij (en vele anderen) kan helpen. Ik haal o.a. veel steun en kracht uit de dagelijkse weerspiegeling. Daarom wil ik deze graag met jullie delen. Fijn als je er iets aan hebt en zo niet, dan sla je het over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 24 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 24 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 Mooi VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 Ja, dan weet ik weer waarom het niet werkt tussen de AA en mijzelf. Maar goed als het jou wel helpt natuurlijk! VIII en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 Moet zeggen dat deze weerspiegeling mij niet aantrekt ook hoor iets te veel god erin . Er zijn ook mindere zwaarder spiegelingen . VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2021 Weet niet welke dag deze is maar deze heb ik zelf pas gebruikt . VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 25 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 mei 2021 25 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2021 @VIIIBij Thema's rondom alcohol is ook een aparte draad voor AA : Wat kan de AA betekenen voor je herstel. Misschien iets voor jou?? VIII en Yvonne reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 26 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 26 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 (bewerkt) Het is toon die de muziek maakt . AA voelt voor mij nochtans als een sekte en ook met god heb ik geen fluit ... Het gaat om spirituele ontwikkeling en verandering in je leven kortom openheid van geest zoals we allemaal doen na het stoppen van het gebruik alcohol. Daarnaast neem je met een sponsor je hele levens geschiedenis door aan de hand van de stappen . Om te kijken hoe je een andere kijk op dingen kan krijgen . Neem aan wat op je pad komt duik niet weg in het kwade gebruik van alcohol maar laat het goede voorop komen te staan . Zo leer ik de AA te gebruiken . Maar ieder zijn eigen ding . 26 mei 2021 bewerkt door Lieke7777 VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 Ik deel op m’n draadje ook wel best veel dagelijkse weerspiegelingen die ik tegenkom hier en daar, niet AA. maar die ook wel in deze draad zouden kunnen thuishoren misschien? Mag dat eventueel er bij? Of moet het AA blijven? Ik hoor graag jullie mening over wel/ niet toevoeging van commentaar..of bestaat er misschien al zo eentje? Of moet het gewoon op mijn eigen draadje blijven? Ik snap ook dat mensen zo’n inspirational quotes soms maar niks vinden... Hier vb eentje waarvan de naam alleen al ‘voor positiviteit’ en dat duimpjes-logo al helemaal me op zich eigenlijk even hard tegensteekt als AA maar waarvan ik wel weet dat daar een oplossing in zit... VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 @Musashi. Onder "Tips en adviezen" staat een draad met de naam "Treffende uitspraken". Daar zouden zulke bijdragen ook goed in passen, denk ik. Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 en bij Tips en adviezen heeft onze Hannah ooit al een mooi draadje geopend voor treffende uitspraken als je Bob's link hierboven klikt om je op de eerste posting. Yvonne en Musashi reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 27 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2021 Tuurlijk @Musashi! Hoe meer we elkaar met mooie woorden kunnen helpen, hoe beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 27 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2021 27 mei Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 28 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 28 mei Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 29 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2021 29 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 30 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2021 30 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 31 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2021 31 mei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 1 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2021 1 juni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 2 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 2 juni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 3 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 3 juni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Deze is wel een mooi voorbeeld over het laten leiden door een hogere macht . Met overgave . De rest mbt god heb ik weinig mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Omdat dit proza, mijn tenen doet krommen, maar de boodschap wel hout zal snijden, ben ik wat gaan zoeken en vond de heldere prettig toon gezette blog van Leo van Berkom van SolutionS over de 12 stappen op hun website. met zijn interpretatie kan iedere hard core atheïst goed uit de voeten denk ik. Lieke7777 en Kohtje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ja, dat woord god dat weet wat. Toen ik met de 12 stappen begon was er nog niet zoveel te vinden over 'alternatief taalgebruik'. Godzijdank () heb ik destijds m'n eigen invulling aan dat 'beruchte' woord weten te geven en me er niet door laten weerhouden om dat programma te volgen. Ik zou het heel spijtig hebben gevonden als ik destijds zou zijn afgehaakt en dan nu, met deze 'vertalingen voor atheïsten' zoals o.a. die van Leo van Berkom, alsnog in datzelfde programma m'n heil zou hebben gevonden. Spijtig van al die jaren die ik dan zou hebben laten liggen. kruidenthee67, Lieke7777 en VIII reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden