Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

Ach, het is niet mijn muziek. En die van c ook niet, maar hij vindt het hele spektakel en de sfeer en alles zo heerlijk. Is zelfs al wel geweest met vrienden. En natuurlijk altijd een groot feest tijdens de finale, mer zoveel mogelijk kijken. Maar nu niet, dus ga ik me op m'n best gedragen. Straks mag ie mijn nagels lakken, zo lief ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lieke7777:

 

Wat  een bericht  @Musashi  maar  de  moeder is wel een veilig  figuur  ? 

 

Ja het is echt hartverscheurend...of de moeder een veilig figuur is weet ik niet, ik ken ze niet echt...ze is ook nog maar heel recent in België, ze komt uit Afrika. Ik bedoel dit niet racistisch maar of ze opgewassen is tegen een leven hier en dan nog met zo’n vent, daar heb ik mijn twijfels bij...ook over haar motieven maar dat is een andere zaak. Ik wil benadrukken dat het niks te maken heeft met racistisch denken maar een gezonde dosis realiteitszin...

dat is allemaal haar keuze waar ze recht of heeft maar dat kind heeft jammer genoeg geen keuze (gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het altijd lastig om je zo te lezen @Musashi gewoon omdat ikzelf toch ook op enig niveau zo'n soort vader ben. En tegelijk snap ik je en ben ik het met je eens. Ik hoop dat de dame jou en iedereen enorm mee gaat vallen en dat zij en baby het goed redden samen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben er weer, bezoek weg, heel goed gegaan, was erg gezellig. ben Huis weer schoon en netjes en bijgepraat. We hadden elkaar jaren niet gezien ivm corona en afstand. Ze wilden wachten tot ze beide ingeënt waren. En dan nog. Nu opgelucht genieten van rest van het weekend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Musashi:

Ja het is echt hartverscheurend...of de moeder een veilig figuur is weet ik niet, ik ken ze niet echt...ze is ook nog maar heel recent in België, ze komt uit Afrika. Ik bedoel dit niet racistisch maar of ze opgewassen is tegen een leven hier en dan nog met zo’n vent, daar heb ik mijn twijfels bij...ook over haar motieven maar dat is een andere zaak. Ik wil benadrukken dat het niks te maken heeft met racistisch denken maar een gezonde dosis realiteitszin...

dat is allemaal haar keuze waar ze recht of heeft maar dat kind heeft jammer genoeg geen keuze (gehad).

Als je uit een ander land komt, zeker met een taalbarrière, is het een stuk lastiger iemand in te schatten (ik spreek uit ervaring) en als het inkomensniveau heel ver uit elkaar ligt dan kan dat helaas de relatie enigszins vervormen. Of helemaal. Ik kom naar België en ik word verliefd op... precies deze van 70 jaar :huh: Aan welke behoefte beantwoordt het kind, tis inderdaad een vraag. Wait and see. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

. Ik kom naar België en ik word verliefd op... precies deze van 70 jaar :huh:

Het was nog enigszins anders...ze zat daar in een godverlaten dorp, brousse mag ik ook niet zeggen wss, en ze zijn daar getrouwd...het was (zogezegd) nooit met de bedoeling naar hier te komen...gewoon ‘zuivere liefde’, ja deuh...het heeft dan toch niet lang geduurd voor ze hier was...ja wait and See, veel anders kunnen we niet op dit moment...

het is Idd gewoon heel moeilijk om dit allemaal neutraal uit te spreken...door hem zijn we ook als racistisch bestempeld door onze twijfels over dit hele verhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar @Musashi dit heb ik al zo vaak gehoord, oudere mannen die naar een ver land gaan en daar op een jongere vrouw verliefd worden, hemel op aarde etc etc. trouwen. etc etc 

zij raakt zwanger en moet naar Nederland. De vrouwen daar zijn onderdaniger Nederlandse mannen zijn in hun ogen rijk. Ik loop het risico voor racist uitgemaakt te worden, maar er zijn gewoon cultuur verschillen Ik zie het gewoon gebeuren met mannen van onze leeftijd. Ik begrijp wat je probeert te zeggen, het zal je zoveel pijn doen dit . Ik heb het in onze kennissenkring een paar keer uit de verte gezien. 

ik zit me nu op te winden en herschrijf keer op keer. Dus ik zal stoppen nu. Stop. punt. 

bewerkt door Artemis
emotie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Musashi:

Het was nog enigszins anders...ze zat daar in een godverlaten dorp, brousse mag ik ook niet zeggen wss, en ze zijn daar getrouwd...het was (zogezegd) nooit met de bedoeling naar hier te komen...gewoon ‘zuivere liefde’, ja deuh...het heeft dan toch niet lang geduurd voor ze hier was...ja wait and See, veel anders kunnen we niet op dit moment...

het is Idd gewoon heel moeilijk om dit allemaal neutraal uit te spreken...door hem zijn we ook als racistisch bestempeld door onze twijfels over dit hele verhaal...

Afrikaans of Russisch, in het laatste geval is de raciale kwestie niet aan de orde maar hetzelfde probleem. Toen ik student was was ik eens in Aberdeen, daar hangt in de disco ook direkt iedereen om je nek als ze een buitenlands accent horen. Die willen daar weg.

Fair enough, maar om in zo'n context een kind te maken roept vragen op, terecht of onterecht.

Teveel ongelijkheid is ongezond. Heeft niets met racisme te maken maar met € of $.

Alsof je met Gates of Bezos getrouwd bent. Was, bedoel ik.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bumperjim:

lsof je met Gates of Bezos getrouwd bent. Was, bedoel ik.

Toen hij na enkele weken na de geboorte van mijn dochter op bezoek kwam, kregen we ook het verwijt dat we hem niet voldoende verwelkomd hadden...in Afrika deden ze ten minste een dansje voor hem...nee nee had volgens hem niets met geld te maken maar zijn warme persoonlijkheid...tja zo’n dingen, zou er boeken mee kunnen vullen denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Musashi:

Toen hij na enkele weken na de geboorte van mijn dochter op bezoek kwam, kregen we ook het verwijt dat we hem niet voldoende verwelkomd hadden...in Afrika deden ze ten minste een dansje voor hem...nee nee had volgens hem niets met geld te maken maar zijn warme persoonlijkheid...tja zo’n dingen, zou er boeken mee kunnen vullen denk ik...

Lol de narcist

Klinkt vermoeiend. Kan je er de draak mee steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...