Spring naar bijdragen

Maandag 10 mei 2021

Yvonne

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Etty:

Dure kleding wil helaas niet zeggen dat het wel goed zit qua milieu en menswaardigheid.  

En het gaat denk ik  niet om veel of weinig geld hebben, maar om wat we denken nodig te hebben.  Daar zit de waanzin.  Of je je troep bij de Bijenkorf koopt of bij de Action maakt dan niet zo veel uit.

Ja, tegenwoordig is het niet gauw goed.  Ik word daar dan wel weer blij van.  

Ja maar die keus is toch aan onszelf en niet aan anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei ikkanhet:

Ja het is niet gauw goed hé

Nee, het is niet gauw goed. Het staat er beroerd voor in de wereld en met de wereld. En juist daarom is het belangrijk dat iedereen bijdraagt in het verbeteren van die wereld. Op je eigen manier, binnen je eigen mogelijkheden en budget. 

Dat kan doneren zijn, weggeven van goede spullen, vrijwilligerswerk, minder spullen kopen... Van alles, er is zoveel wat je kunt doen of juist laten. 

Ik vind het belangrijk te weten waar mijn spullen vandaan komen, er zuinig mee om te gaan en niet teveel zooi te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die keus is aan een ieder zelf.  Het is jammer dat je als consument lastig kunt bepalen of iets eerlijk geproduceerd is. Maar als de prijs te mooi is om waar te zijn,  dan kun je het wel vermoeden. En daar mogen mensen dan best wat van vinden, gelukkig. En soms leer ik daar dan weer wat van en ben ik blij :D

en zo defensief reageren is wel heel grappig, Is ook een heel smoezenverhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kohtje:

Als je hier zo etaleert wat je allemaal koopt en wat je allemaal aan goede werken verricht, kun je natuurlijk verwachten dat daar op gereageerd gaat worden. Zoveel forumdeelnemers, zoveel 'ik-vind-dat' ten. :)

Dat mag, ieder zijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kleding gaat in de 2e ronde meestal voor poetslap door. Het meeste draag ik tot de gaten er letterlijk in vallen. Daar kan ik echt niemand meer een plezier mee doen, ook al is het gratis. Meestal koop ik dán ook pas iets nieuws. Maar ja, ik heb het al eerder verteld hier, ik hou niet van van die mooie 'als zo uit de winkel' kleding.. ik heb het het liefst een beetje sjofeltjes. Voel me anders een etalagepop. Niks tegen etalagepoppen, hoor, maar ikke niet. Da's mijn gekte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

jullie hebben alweer een hele draad vol geschreven lees ik.
Grappig wel , die discussies
ik koop ook vaak hele goedkope kleding, bij het kruidvat, Aldi of Zeeman
Het meeste gaat dan ook meestal niet langer mee dan een jaar
dan ziet het er verwassen uit en uit de vorm ook
Truien gaan altijd pillen, dus zijn na twee keer dragen ook niet mooi meer
Neemt niet weg, dat ik het dan toch nog wel heel lang blijf door dragen
Is al heel lang geleden dat ik wat nieuws gekocht heb, dus voor mijn eigenwaarde wordt het eigenlijk wel eens tijd weer
Verleden week wel 3 vuilniszakken naar de kledingbin van het rode kruis gebracht

Ach ja mensen, we hebben het eigenlijk gewoon veel te luxe he
dit zijn niet de echte problemen in elk geval :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak van oude handdoeken ook altijd vaatdoeken en dweilen Koh

Iedereen vind dat gek, maar ja, ik ben eenmaal zuinig
En niets wrijft zo lekker op als een stuk oude flanellen laken
mijn parketvloer gaat er altijd van glimmen als een spiegel

Vanochtend gewerkt trouwens bij mijn eens in de 14 dagen adresje
geen puf meer voor de tuin nu helaas, en er moet nog zoveel gebeuren :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het dan even over een andere boeg te gooien maar toch hetzelfde: ontspullen. Ik weet het is een modewoord maar ik heb het nodig om me er verder in te verdiepen...van thuis uit hebben wij daar een groot probleem mee. In het appartement van mijn verwekker was er geen stoel of tafel meer vrij...alles lag/ daar vol met oud papier...wij (mijn zus en ik) hebben dat meegekregen...ik kan heel slecht dingen weggooien (stel dat het ooit nog van pas komt) maar gelukkig heb ik mijn man die daar ze stokje voor steekt omdat hij zo ordelijk is...mijn zus niet...die woont alleen en bij haar wordt het ondertussen ook echt erg...ze durft ons zelfs niet meer te ontvangen...ze heeft een plan om dit jaar alles op te ruimen maar ze vindt er niet de mentale kracht voor...wat ik begrijp want het gaat eigenlijk niet over de rommel denk ik...het gaat ook over heel de relatie met de verwekker en er emotioneel afstand van te kunnen nemen...onze moeder begrijpt dat niet en blijft haar heel erg overdreven pushen om op te ruimen...dit werkt averechts en mijn zus wordt dan boos op mijn moeder...en mijn moeder dan weer boos op mijn zus (want ze wil zogezegd alleen maar helpen en die wil/kan mijn zus niet aanvaarden)...het is een echte vicieuze cirkel waar we niet uit geraken en ik vind het ook zo erg dat ik mijn zusje niet (beter) kan helpen...daar word ik echt heel verdrietig van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet veel kleding maar wat ik heb komt meestal van Paprika. Ik koop duurdere kleding die lang mee gaat en netjes blijft. Ik werk op een kantoor en heb een maatje meer dus vind ik het belangrijk er netjes en verzorgd uit te zien. Nu ik niet meer drink ga ik er ook weer meer waarde aan hechten :)

Mijn man een paar goede items die hij meestal helemaal afdraagt, niet veel want werk kleding door de week. 
Alle kleding van de kinderen is goedkope zooi van zeeman, primark, ter Stal enz.... Die groeien binnen een maand overal uit of het is stuk :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Tatum:

En alleen bij je zus op bezoek gaan en haar steeds vertellen dat ze voor jou niet hoeft op te ruimen? Dat je echt komt alleen uit liefde? 

Ja deed ik vroeger wel...of dan hielp ik haar..maar ondertussen wil ze dat dus ook al niet meer...ik denk dat ze zich te hard schaamt...

13 minuten geleden zei Tatum:

Ik heb wel eens op tv gezien over "ontspullen" dat ieder ding dat je bewaart een taak is. Daarom lucht het ook op als je het wel weg kan doen. Ineens heel veel taken de deur uit en dan komt rust terug. 

Klopt zeker! Maar dat is dan weer de kip of het ei verhaal bij haar...eerst rust in het hoofd en dan opruimen...of omgekeerd...mijn moeder vindt dat ze met het opruimen moet beginnen, dat dat haar zal helpen in haar hoofd ook...ik denk ondertussen dat ze er niet aan kan beginnen omdat ze mentaal te diep zit...kip of ei dat is het zeker...ergens moet de cirkel doorbroken worden maar we vinden niet waar of hoe...

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Cleo66:

Ik doe vrijwilligerswerk in tweedehands kleding winkel,  en ja @Kohtje daar komt verdomd weinig herenkleding binnen . Due dragen alles af , haha .

Ik bestel ook wel eens wat bij Ali,  ben niet heiliger dan de paus , maar zoals koh zegt moet dat hier nu zo uitgebreid en in die en die kleur en maat etcetera.  Jullie hebben elkaar zelfs op app volgens mij ....  dat geprovoceer steeds . 

En straks komt de derde musketier weer vrij uit alcatras en zijn we weer compleet! ( dit sloeg op je laatste paar zinnen Cleo...ik weet niet hoe ik moet citeren in stukjes)

bewerkt door kunsie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder kon ook altijd schreeuwen dat ik wat moest doen. Ze schreeuwde al vanaf dat ik heel klein was, nog geen 6 jaar, omdat ik gevoelig was en huilde om een Disney film.

Ik bevroor dan. Mocht ook niet huilen van mezelf omdat ik bang was dat olie op het vuur zou zijn en zij nog harder ging schreeuwen.

Deze situatie is nooit verbeterd. Tot ik met haar brak is ze blijven schreeuwen in de hoop dat ik haar huishouden ging doen.

Dit schreeuwen dus in haar huis als ik op bezoek was. Of dochter daar nu bij was of niet. Vreselijk. Ik had veel eerder met haar moeten breken. Ik hoopte altijd dat er toch ineens een liefhebbende moeder zou opduiken. Nee dus.  :( 

Ik kan nog steeds niet vrij huilen. Bij verdriet wordt ik ernstig verkouden en dan denk ik: dit zijn de tranen die ik niet kan huilen. 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei VIII:

... Mijn man een paar goede items die hij meestal helemaal afdraagt, niet veel want werk kleding door de week. 

Mijn uitgangspunt met aanschaf van kleding is dat het te allen tijde geschikt moet zijn om in te werken. Ik weet nooit wanneer ik het 'op m'n heupen krijg' wat betreft wat voor klus dan ook, en dan moet ik me niet eerst nog eens om gaan moeten kleden.. als dát zou moeten, laat dan die klus maar zitten tot ik eens toevallig de juiste kleding aan zou hebben. :D

Zo  halverwege de dag omkleden is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Vandaar ook dat ik een gruwelijke hekel heb aan zgn. 'klerewinkels',  dat omkleden in zo'n pashokje.... brrrrrr.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na me vannacht en vanmorgen verschrikkelijk beroerd te hebben gevoeld, voel ik me na een paar paracetamolletjes nu weer redelijk ok. Alleen m'n vingers voelen nog of ze drie keer zo dik zijn en m'n nek is nog wat stijf en pijnlijk.. Bijna weer gewoon dus. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah, krijg echt de zenuwen als ik jullie zo hoor, van ziek worden na de vaccins,zie er toch al zo tegenop , ben nooit ziek en nu moet ik me in laten spuiten om ziek te worden :(

Bah, ik kan er niets aan doen, maar staat me zo vreselijk tegen ,het is dat ik niet goed tegen de druk van buitenaf kan ( vriend, kennissen, kinderen )

Jakkes wat is toch wijsheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...