Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 april 2021


Quinn

Aanbevolen berichten

Gisteravond een familiebingo georganiseerd, merk wel dat ik zonder drank op een stuk minder gevat en grappig ben op dit moment. Het voelt onwennig zonder de invloed van drank om in de schijnwerpers te staan en voel me dan onzeker. Daar voel ik me dan weer rot over, dan denk ik: komt die gezellige vrouw er ooit wel weer uit zonder de wijn? Ik denk dat het wel gaat lukken, maar voel me er nu nog niet zo prettig bij. Alsof ik mezelf weer opnieuw moet uitvinden in nuchtere toestand. Is dat herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cadeautje:

Gisteravond een familiebingo georganiseerd, merk wel dat ik zonder drank op een stuk minder gevat en grappig ben op dit moment. Het voelt onwennig zonder de invloed van drank om in de schijnwerpers te staan en voel me dan onzeker. Daar voel ik me dan weer rot over, dan denk ik: komt die gezellige vrouw er ooit wel weer uit zonder de wijn? Ik denk dat het wel gaat lukken, maar voel me er nu nog niet zo prettig bij. Alsof ik mezelf weer opnieuw moet uitvinden in nuchtere toestand. Is dat herkenbaar?

Niet  herkenbaar  maar luidkeels meezingen  in de auto of als je alleen bent je ff losdansen op gekke muziek  kan je goed  oefenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit nog in je fysieke en geestelijke detox Kado, dan hoef je echt
niet meteen weer de lolbroek uit te hangen. Stemmingswisselingen
horen er nog bij, soms kun je gelukkig worden van een zonnige dag
en soms zelfs niet blij van iets erg moois. Het zij zo. Wees mild en
forceer niets. Er zijn al zoveel mooie oogstmomentjes als je daar oog
voor leert krijgen, juist zonder drank. De lol komt als die weer echt is!
En jij wordt steeds echter, dat is het mooiste kado.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cadeautje:

Gisteravond een familiebingo georganiseerd, merk wel dat ik zonder drank op een stuk minder gevat en grappig ben op dit moment. Het voelt onwennig zonder de invloed van drank om in de schijnwerpers te staan en voel me dan onzeker. Daar voel ik me dan weer rot over, dan denk ik: komt die gezellige vrouw er ooit wel weer uit zonder de wijn? Ik denk dat het wel gaat lukken, maar voel me er nu nog niet zo prettig bij. Alsof ik mezelf weer opnieuw moet uitvinden in nuchtere toestand. Is dat herkenbaar?

Als je gezellig was toen je nog niet dronk dan komt het zeker weer terug. Als je juist dronk om wat los te komen dan ben je zonder misschien cadeautje 2.0 die niet in het middelpunt staat maar wel kan genieten van een feestje. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lieke7777:

Dit is de eerste keer ze is net 10 maanden oud.

Na de zomer  als ze op zijn  minst 2 of 3 keer krols  geweest is en ruim  een jaar oud laten we haar dekken.

Moeten wel ons oriënteren  op een goede  dekkater .

Misschien wil Timo wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Cadeautje:

@Lieke7777 een nestje kittens is zo onwijs leuk!! Wij hebben er 3 gehad en is geweldig mooi om mee te maken!

Goede tip, oefenen!! Ga straks mijn dochter ophalen bij oma en dan ga ik dat luidkeels meezingen meteen eens in de praktijk brengen:D!!

Zing ze :lol:  

Ja lijkt  mij onwijs leuk een nestje  ( wij hebben een maine cone kat .) Dus moeten echt niet zomaar er wat op los laten ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. @Cadeautje dat herken ik. Vooral in het begin voelde ik me enorm geremd in gezelschap zonder drank. Nu ik erover nadenk is dat inmiddels weer veranderd. Denk ik. Ik was vroeger laten we zeggen heel erg wild. En nu niet meer. Het heeft mij erg geholpen in het begin om tegen mezelf te zeggen: dan voel ik me maar zo. Dan is zo'n avond maar minder leuk. Nou en? En wat Lika vaak zegt: nieuwsgierigheidsknop aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady janewat mooi gezegd en heel erg waar! Het genieten van bijvoorbeeld de natuur als ik met de hond loop is iets waar ik vroeger enorm van kon genieten en nu weer! Zonder dat zware hoofd en die opgeblazen buik. Daar word ik echt wel gelukkig van, kleine dingen weer kunnen waarderen en ervan genieten.

Misschien moet ik het 'grootsere' nog even laten voor wat het is.

@Reacher dat kon ik zeker vroeger wel, tot mijn 30ste eigenlijk zelden buitensporig alcohol gedronken en feestje genoeg gevierd en genoeg gekkigheid uitgehaald! Dus dat komt dan ook vast wel weer terug!

Ik las eigenlijk voornamelijk mee hier, maar merk dat jullie input me wel steun geeft! Thanks!

Op naar dag 10 zonder alcohol!! Vandaag maar rustig aan een wandelingetje maken met de hond en naar de paarden met mijn oudste dochter. Wat iemand net al zei: zo fijn dat je dingen kan doen die je in je hoofd had om te gaan doen, meestal moest ik de plannen wijzigen vanwege de kater of moest ik me er van mezelf maar doorheen slepen...wat schaam ik me daar nu toch voor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...