Spring naar bijdragen

Woensdag 24 maart


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Wij hadden jaren geleden ook zo'n broodbakmachientje.. leek ons wel lekker voor de zondagmorgen.
Dat ding kon je van te voren helemaal instellen en idd, je had er eigenlijk geen omkijken naar en
's morgens een lekker naar vers brood ruikend huis .  Nadeel was dat, als je dat brood uit het blik wilde
halen de deeg/menghaak er nog in zat. En die kreeg je met geen mogelijkheid uit dat brood zonder
dat hele brood in stukken te breken.  Geen succes dus.
Nu bakken we nog wel eens in het weekend zelf een volkorenbrood. Gewoon mengen in de broodmixer
en dan in een broodbakblik in de oven.  's Avonds het deeg klaarmaken, in de koelkast laten rijzen en de
volgende morgen in de oven. In een uurtje klaar en wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik KAN wel drinken maar ik WIL niet drinken... deze mantra voor mezelf helpt me door de ergste trek momenten heen. Doordeweeks is het makkelijker want dan dronk ik niet maar vrijdag zal de boosheid wel weer komen. Ik ben er op voorbereid.

@Jannigje lekker taart :) Kan me voorstellen dat het heel dubbel is! Sterkte maar ook; geniet ervan :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Dat is toch hartstikke goed @Adrian? Ik vind het alleen zo jammer dat je elke dag zo moet strijden. Of is dat niet zo en lijkt dat alleen maar zo? 

@Bor, t is elke dag een strijd.! Ik wens dat niemand  toe. T is bewezen dat sommige mensen daar jarenlang last van hebben..  Daarom heb ik ook zo'n last van heimwee naar vroeger, toen ik nog single was en lekker m'n gang kon gaan. Ik begon zelden s morgens al. Bijna altijd 'smiddags of tegen de avond. Totaal aantal drankjes 5,6,7 hooguit 8. Plus nog regelmatig weken zonder (maar dat had met werk te maken). Daarom denk ik dat al die mensen die regelmatig een terugval hebben in wezen met hetzelfde te kampen hebben. Ik sta gelukkig onder controle van mijn vriendin, anders was ik ook al lang voor de bijl gegaan. Ik moet zeggen dat het wel heel langzaam minder wordt. Als ik vroeger 's nachts wakker werd zag ik gelijk een koele fles witte wijn, maar dat is nu niet meer, omdat ik o.a. wel beter ben gaan slapen. 

Voorts,  ik heb net het gras geverticuteerd en gemaaid. Het was eigenlijk nog net iets te nat. Ik heb nog 140 m2, maar dat komt nog wel..

Lang verhaal Bor, maar ik ben het weer even kwijt, en als er veel mensen zijn die zich hieraan irriteren, haal ik het weg of kort het in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je husband heeft vast een hele werkplaats vol gereedschap @Bor met van alles een reserve in de bus? Ik heb één hamer en één schroevendraaier :D

1 uur geleden zei Bor:

Ideetje voor @Quinnmisschien. Dat vrolijkt die grijze massa in je bord wat op Q. :D

 

1 uur geleden zei Bor:

Ik heb ook nog zo'n apparaat staan @Lieke7777maar kopen vind ik makkelijker. :blush:

@Quinn Goed brood kopen of zelf bakken. Met roomboter smeren beetje witte suiker erover en in de thee dopen. Krijg je het dan ook niet weg? Lekker hoor! Of honing ipv suiker kan ook. 

Je wilt me wel echt aan ander eten hebben hè? Helaas, nog steeds alleen vloeibaar en weer weg. Zullen zenuwen zijn ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei VIII:

Ik KAN wel drinken maar ik WIL niet drinken... deze mantra voor mezelf helpt me door de ergste trek momenten heen. Doordeweeks is het makkelijker want dan dronk ik niet maar vrijdag zal de boosheid wel weer komen. Ik ben er op voorbereid.

Vlll, zo werkt het bij mij ook! Doordeweeks dronk ik wel, maar in de weekenden wel wat meer.. Vooral de zaterdag zat ik al in het café vanaf 16.00 tot ca. 18.00 - 18.30.. Daarna at ik behoorlijk veel en verdween mijn 'aangeschotenheid' dan ook rap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Nee sorry. Het is waarschijnlijk ook hartstikke offf topic. 

Niet. Het houdt je bezig, dus is het on topic. Net als de bloemen van @Yana en de volley van @lady jane en de brinta van @Quinn 

Allemaal onderdeel van de dagen.

@Adrian ik denk hartstikke noordelijk Nederlands. Net als pakjedrager. Of puutje.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

Niet. Het houdt je bezig, dus is het on topic. Net als de bloemen van @Yana en de volley van @lady jane en de brinta van @Quinn 

Allemaal onderdeel van de dagen.

@Adrian ik denk hartstikke noordelijk Nederlands. Net als pakjedrager. Of puutje.

@Quinn, nou wordt ik nieuwsgierig: wat is een pakjedrager en een puutje?

Hier in Zeeland kennen We ook het woord puutje, dat staat voor een jong klein paardje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Adrian:

 

Lang verhaal Bor, maar ik ben het weer even kwijt, en als er veel mensen zijn die zich hieraan irriteren, haal ik het weg of kort het in.

 

Als je dát maar laat..
Hoe meer je vertelt, hoe beter zicht we kunnen krijgen op wie Adrian is en waarom Adrian is wie hij is.
Van mij dus een dank je wel voor een wat uitgebreider bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Adrian:

als er veel mensen zijn die zich hieraan irriteren, haal ik het weg of kort het in.

Jij hebt evenveel recht om hier te zeggen wat je wilt zeggen als ieder ander natuurlijk. Voor mij hoef je je niet in te houden, en als iets me irriteert is dat mijn pakkie an, niet zozeer de jouwe.

29 minuten geleden zei Adrian:

Daarom heb ik ook zo'n last van heimwee naar vroeger, toen ik nog single was en lekker m'n gang kon gaan

Was dat écht zo lekker? Waarom ga je dan niet gewoon weer lekker je eigen gang?

30 minuten geleden zei Adrian:

Ik sta gelukkig onder controle van mijn vriendin, anders was ik ook al lang voor de bijl gegaan.

Als dat jouw motivatie is, dan kan ik me voorstellen dat je het er moeilijk mee blijft hebben. Als je vriendin er niet meer zou zijn, zou je dan weer gaan drinken?

Wat vind je van mijn suggestie om dagelijks de positieve kanten van het niet drinken te verwoorden? Denk je niet dat dat je zou kunnen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana, intussen ben ik erachter dat niet-drinken ontzettend veel positieve kanten heeft.! Dat heb ik o.a. op dit forum geleerd. Ik heb -vooral hier op Internet - ontzettend veel kennis op gedaan over alcoholisme. De meest trieste verhalen heb ik gelezen. Als ik er weer aan zou beginnen is dat er één  teveel en tien te weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik val even bijna ongelezen binnen.

Gesprek is heel goed gegaan, echt voelde mij zo goed in dat gesprek. Kwam ook door het voorbereiden. En ik was goed gebekt en scherp, kan het wel! 

Volgende week mag ik zelf beslissen of ik het wel of niet wil, hij wil mij iig wel. En dat deed mij goed, heel goed zelfs.

Ik ga nu zo voorslapen, heb 2 nachtdiensten te gaan.

En ik zou die bloemen van @Yananooit kunnen eten, zou ik echt zonde vinden :D Ziet er prachtig uit.

@Jannigje:lips:

@VIIIGoed bezig!! Lastig na een opname weer zo thuis, ken het ook. Je pakt het goed op, succes!

Fijne dag nog en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Adrian:

Nou., wat is nou een pakjedrager en een puutje? Ik w8 op het antwoord.

Nog even wachten joh, ik heb hem in de puquiz gezet en wacht nog wat op antwoorden.

Ze zeggen net dat de kappers in België weer dicht gaan. Moet ik ineens denken aan @Lieve die tegelijk met mij hier kwam. Raar is dat, hoe lang dat doorwerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...