Spring naar bijdragen

Woensdag 17 maart 2021


Maja

Aanbevolen berichten

@Borbedoel je ‘aries’ ipv alcies want dat ken ik niet? En btw bedoelde het ook helemaal niet naar jou toe hè...ik had het echt gewoon over mezelf! ik schoot dus gewoon weer even in mijn verdedigingsmechanisme en nu denk ik ook weer dat ik mss toch ‘beschuldigend’ naar jou toe ben overgenomen...mijn fout dus! :D Haha Voila hier zijn ze weer allebei!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bor:

Ja dat snap ik wel. Alcies zijn over het algemeen gevoelig en kunnen in het algemeen niet zo goed emoties overweg. 

Maar ik ga ermee om zoals ik doe. En nee ik ben niet een gestopte met drank en ik weet dat ik aan m'n emotie moet werken maar dat professionele therapie.. Ik weet niet. Mij ligt dat niet. Die boekjes- methode niet. 

Maar goed. Ieder z'n ding hoor. 

Je bent heel eerlijk maar wel net zo eigenwijs als ik :D

Ik ben er voorlopig wel weer even klaar mee. Ik schiet teveel en te vaak door en ben dat gebinge zo beu. Het bingen niet, wel het herstellen nadien. Heb het er zo mee gehad, lijk er ook steeds slechter fysiek mee om te kunnen gaan en mentaal al helemaal niet. Snap je wel maar zo blijft het ellende ipv dat het ook maar iets verzacht. Dat zeg ik nu natuurlijk, ben nu overtuigd gestopt omdat ik het ermee gehad heb. Over een paar weken/maanden denk ik ws weer anders. Daarin ken ik mijzelf. 

bewerkt door Smaragd
Leesbril nodig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ook nooit van de hulpverlening en behandelingen. 
 

ik heb waarschijnlijk al het geluk van de wereld gehad,dat ik toevallig echt een hele fijne psychologe toegewezen heb gekregen toentertijd. 
 

er zat een heleboel onzin bij die therapieën vind/vond ik,maar het heeft me uiteindelijk wel degelijk geholpen. 
 

ik denk dat je eruit moet halen wat voor jou van toepassing is en sommige dingen vallen pas later op zijn plek. 
 

uiteindelijk ben ik blij dat ik hulp aanvaart heb. 
Ookal ging daar een crises opname aan vooraf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Smaragd:

Dat zeg ik nu natuurlijk, ben nu overtuigd gestopt omdat ik het ermee gehad heb. Over een paar weken/maanden denk ik ws weer anders.

Goede beslissing genomen! Nooit meer twijfelen of het al dan niet een goede beslissing was/is. Goede beslissing punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, oud gedrag en daarin terug gegooid worden, best herkenbaar. Verdedigingstechnieken. Vechten, soms letterlijk. Blijft moeilijk om je gedrag echt in de basis te veranderen. Voelt meer alsof je een kunstje doet.

@Yana ik denk dat je @Jopie verkeerd begrijpt, zoals ik het lees tenminste. En dat zou jammer zijn, want de essentie is erg mooi. Wederom, zoals ik het lees dan dus. Maar misschien zit ik fout (onmogelijk natuurlijk!). Meer alsof het in feite allemaal een verkenning van jezelf is, nieuw en tegelijk vertrouwd landschap. 

Okay, dat klinkt raar. Laat maar.

Jongens (m/v), ik ben zo moe.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ook niet dat iemand hier iemand veroordeeld. Misschien kan het zo overkomen soms, dat wel ja.

Ik weet wel 1 ding met alcohol op kun je het nog zo goed weten en alles in kaart brengen. Dingen anders willen gaan doen. Maar nuchter gaat het je niet helpen beter met die emoties/emotieregulatie om te gaan. Met alcohol denk ik dat dan wel, tot ik de volgende dag nuchter ben. Dan is er weinig van over. Ik kijk weleens aantekeningen/plannen nuchter terug, die ik onder invloed allemaal zo mooi had bedacht. Er is maar weinig van over, soms kan ik het niet eens meer lezen(het handschrift) en sta ik er ook niet meer achter, sommige dingen zijn niet eens haalbaar al denk ik dat onder invloed wel. Beter kan ik het niet uitleggen. Hoop dat iemand het snapt/begrijpt.

 

Ga boodschappen doen, angst en paniek is weg. Dat vind ik zo fijn aan nuchter zijn. Met drank heb ik dat meer of heeeeeeeeeeeeel overmoedig, die is ook gevaarlijk.

Fijne avond nog en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bor:

Het was geen oordeel van mij hoor maar ik vertel gewoon mijn ervaring dat professionele hulpverlening mij niet verder geholpen heeft. Dat mag toch ook gewoon bestaan zonder oordeel? 

Ieder is vrij te doen in wat helpt toch? 

Als dat tegen mij gericht is. 
 

ja natuurlijk Bor 

het was ook beslist geen veroordeling naar jou toe. 
 

ik heb denk ik 30 jaar geleden ook weleens professionele hulp gehad waar ik werkelijk waar geen steek verder mee kwam. 
 

daarna ook altijd hulp afgeslagen,tot ik in een crises opname terecht kwam paar jaar terug en ik het nog een kans gaf waarbij wat ik al zei een fijne/goede behandelaarster toegewezen gekregen had. 

 

maargoed dat is meer mijn verhaal wat ik even kwijt wou. 
 

en is beslist geen veroordeling of kritiek naar jou toe absoluut niet :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds geen alcohol. Als ik morgen ook niet drink, dan heb ik een record (wat de laatste 2,5 jaar betreft). Wel moe en super chagrijnig. Ik ben serieus eigenlijk een vrolijk optimistisch persoon, maar laatste dagen niet te harden. Ik probeer maar zo weinig vrienden en familie te spreken

Haha ik liet vanmiddag plak kaas uit mn  handen vallen en schreeuwde gewoon serieus " waarom ik, waarom dit gezeik altijd" . Zelfs buren zeiden later dat ze het hoorde.

uhh het is een plakje kaas Voca,..niet je tv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is trouwens wel precies wat ik bedoelde van de week. Ik vind dat men zich op dit forum veel te snel dingen persoonlijk aantrekken en veel te snel excuseren. Zitten we hier op een "praat elkaar naar de mond-forum" ...of kan er opbouwende kritiek gegeven worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Vocatus:

Dit is trouwens wel precies wat ik bedoelde van de week. Ik vind dat men zich op dit forum veel te snel dingen persoonlijk aantrekken en veel te snel excuseren. Zitten we hier op een "praat elkaar naar de mond-forum" ...of kan er opbouwende kritiek gegeven worden?

Vraag :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jopie:

Het werkt op een forum doorgaans beter (nou ja, wat je bedoeling dan ook is, he?)  als je een concreet voorbeeld geeft of iemand rechtstreeks aanspreekt op het moment dat het zich voordoet. Algemeenheden leiden vaak tot een vage meningenbrei van lezers, schrijvers, mensen die moe zijn, sjagrijnig, of juist liefdevol en zo kan ik nog wel even doorgaan en daar het forum voor gebruiken (ik ben daarin niet anders )  :)

Ik herken wel een beetje wat je schrijft, maar het stoort mij niet. 

 

Hey @Jopie, bedankt voor je reactie. Ten eerste heb ik natuurlijk het beste voor met alle leden op dit forum. Ik hoop dat dit duidelijk is.

Ik heb andere ervaringen;..als ik iemand specifiek aanspreek dan voelt die persoon zich aangevallen. Als ik het inde groep gooi;..kan iedereen voor zichzelf denken of ze er iets mee kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jopie:

Was zo stom om het laatste uurtje ze te leren hoe je ook al weer een concert maakt met pannen en houten lepels. Niet handig als het al bijna einde energie is :)  Goed gegaan, nu bekaf. sjugt.

Hahaha... heerlijk Jopie. 
Maar kan me indenken dat je inderdaad moedoodop bent zoals onze jongste het vroeger zei... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vocatus:

Ik heb andere ervaringen;..als ik iemand specifiek aanspreek dan voelt die persoon zich aangevallen. Als ik het inde groep gooi;..kan iedereen voor zichzelf denken of ze er iets mee kunnen.

Nu kan iedereen die aan het / een gesprek deel nam  gaan zitten gissen wie je met jouw opmerkingen bedoelt.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Yvonne:

Nu kan iedereen die aan het / een gesprek deel nam  gaan zitten gissen wie je met jouw opmerkingen bedoelt.... 

wellicht. Of sommigen weten wat ik er mee bedoel en kunnen nadenken of ze dat veranderen. Ik bedoelde trouwens ook niemand specifiek. Gewone algemene waarneming. Maar als jij je daar niet in herkent is geweldig Yvonne. Wellicht iemand anders wel.

Ik wacht nog op reactie Etty, die heeft wel vaak wat zinvols te zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yvonne:

Ik herken me niet in jouw opmerking want ik nam geen deel aan het gesprek Vocatus. 
 

Ohh dan begrijp ik niet waarom je reageert.

Maar goed, laten we erop richten dat ik vind,..en ik erg benieuwd ben of mensen zich daar in herkennen,..dat leden op dit forum zich te snel aangevallen voelen en anderen zich weer te snel excuseren. Ik denk dat dat niet bijdraagt. Maar nogmaals, ik wacht op reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik excuseerde me aan Bor omdat ik er geen seconde aan had gedacht dat ze het misschien als kritiek zou zien. 
 

maar naar aanleiding van haar berichtje wou ik ook iets kwijt van hoe het voor mij was zeg maar. 
 

ik wil gewoon geen misverstanden daarom reageerde ik daar weer op. 
 

volgens mij heb ik nooit kritiek op iemand van hier. 
 

ik heb respect voor iedereen hier

en ik meng me ook nooit in discussies 

Ik wou gewoon geen misverstanden dus vandaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...