Reacher Geplaatst 2 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 Zojuist zei haddock: Ik vind slagboom weer beter, n slag is met de vlakke hand. N beuk is wat anders. Kijk, een man die van den hoed en den rand weet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 Ik dring even voor. Nederlandse jeugdserie halverwege de jaren 70. Detective. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 2 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 Q en Q, vond ik vreselijk spannend nancy en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 Klopt! Jij mag weer. En/of @Quinn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 2 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2021 Niet meer vanavond, ik val al in slaap... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Er is een legende die vertelt waarom er zoveel amandelbomen in de Algarve zijn, hoe gaat dat verhaal? (Je mag uiteraard ook zelf een legende verzinnen.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Was dat niet iets met een Scandinavische prinses die de sneeuw miste? Vraag: wie maakte dit? lady jane en Yana reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Prachtig Knakker! Het ging geloof ik om een Oostenrijkse prinses die heimwee had, haar geliefde liet overal amandelbomen planten zodat de bloesemzee in februari op sneeuw zou lijken. Mooi schilderij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 ik kom er zelfs via google niet achter zou er graag een poster van bestellen ik wacht wel af en anders graag per pb Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 @lady jane hij is mooi hè? Een iets minder bekende van een heel bekende. Ik stuur je een link. O, en nog een filmaanrader voor je: What we did on our holiday. Succes vanmiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Die schilder is denk ik Salvador Dali. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Het schilderij doet me denken aan iets van Hieronymus Bosch maar ik denk niet dat het van hem is. Gave legende! Zowel de verzonnen als de echte versie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 2 uur geleden zei Bob: Die schilder is denk ik Salvador Dali. Ja tis hem helemaal, maar toch ook weer niet anders had ik m al eerder gezien. Tis een volgeling van Dalí. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ik heb gegoogled, ik zeg dus niks, maar wilde het heel graag weten. Ik had nog nóóit van die schilder gehoord, weer wat geleerd. Jullie waarschijnlijk wel, jullie zijn allemaal zo slim . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 6 minuten geleden zei nancy: Ik heb gegoogled, ik zeg dus niks, maar wilde het heel graag weten. Ik had nog nóóit van die schilder gehoord, weer wat geleerd. Jullie waarschijnlijk wel, jullie zijn allemaal zo slim . Gekkie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 7 minuten geleden zei nancy: Ik heb gegoogled, ik zeg dus niks, maar wilde het heel graag weten. Ik had nog nóóit van die schilder gehoord, weer wat geleerd. Jullie waarschijnlijk wel, jullie zijn allemaal zo slim . Nogmaals gekeken ik had het helemaal fout, hahaha, zo zie je maar. Het is wél een hele beroemde schilder. Ik had verdorie de galeriehouder o.i.d. te pakken. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Dankzij Jane ben ik erachter gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 daar heb ik net mee gemaild, maar die galerie heeft dus een andere versie dan deze blijft een mysterie dus of het een serie betreft, in de andere versie zit de man nog in de boot, vliegen er vogels en is de zon maar heel vaag erdoor aan het komen. Ik vind deze versie mooier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 3 uur geleden zei Bob: Die schilder is denk ik Salvador Dali. Volgens mij wint Bob. Tenminste, ik dacht altijd dat het een echte Dali was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 ja klopt voor de liefhebbers, zodat niet nog iemand er een paar uur mee kwijt is https://nl.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=main&d=y&CatId=0&SearchText=salvador-dali-paintings<ype=wholesale&SortType=default&page=2) op de 4e regel staat ie; l'Auroria (of zonder i ik was weer te snel( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Jane, ik zoek me een ongeluk via internet, maar kan geen poster/niks vinden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 hierboven is de link Nancy 12,93 incl. verzendkosten nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 (bewerkt) Het is L'Aurora uit 1948 van Salvador Dalì, vind ik nu ook na enig googlen. Dan heb ik een vraag uit de sfeer van de meteorologie. Op het noordelijk halfrond draait de wind op grotere hoogte altijd tegen de klok in om de kern van een lagedrukgebied heen. Hoe komt dat? En hoe zit het op het zuidelijk halfrond? En bij hogedrukgebieden? 3 juni 2021 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Het was voor mij ooit bijna gesneden koek, de naam lei me op de punt van mijn lippen. Heb geduckducked, dus hou mn mond. Erg leuk qua opfrissing. destokouwe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ja ik weet er ook alles van. *neus groeit* haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden