Spring naar bijdragen

Maandag 1 maart 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

waarom Bor? Misschien zijn de conclusies wel gewoon juist.

Renaldo ik vroeg jou laatst of er iets van Korsakov speelt bij je?
Wij "kennen" je eigenlijk alleen van wat je hier schrijft.
Ik heb wel vaker de indruk dat je best verward schrijft. Bent?
Je gebruikt nu Antabuse, maar waren er daarvoor wel periodes van
6 maanden zonder alcohol? Ben je na de dood van je moeder micchien
terug gevallen in gedrag? Ik kan me indenken dat je psych zich zorgen maakt
om je. Wie kijkt er naar jou om? Heb je sociale contacten?
Wel veel vragen, sorry. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, ik wil je privacy
niet schenden of zoiets. Maar als ik bepaalde opmerkingen wel heel vaak lees
ga ik me dingen afvragen. Op afstand/virtueel maak ik me ook zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ik hou niks bij en ik lees ook niet alles. Geen idee eigenlijk. Blijkbaar onthou ik goed wat ik lees.. Of zo.? :huh:

ik hou ook niks bij, onthou eigenlijk zo goed als niks, eten interesseerd me matig tot weinig, maar

het valt me dan wel weer op dat bijvoorbeeld @spirit vaak peen met uien eet en restjes vlees uit de

diepvries... geen idee waarom nou juist dit en waarom dan juist bij spirit zo bij me blijft hangen...

misschien dat peen en uien, oftewel hutspot, me doet denken aan die keren dat ik zelf hutspot

had gemaakt op dagen dat ik 's avonds naar een meeting ging en dan in die ruimte een enorme

uienlucht uitstraalde omdat die lucht in m'n trui was getrokken.  sindsdien sta ik,  als ik nog wel

eens hutspot maak, in een t-shirt te koken,  ook al ga ik helemaal niet meer naar meetings...

 

wonderlijke kronkels in een hoofd...:wacko:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom schrappen @Renaldo61   niet  vergeten  dat  we het goed goed  bedoelen  met je hè  .

Ik schreef inderdaad  over  moeder figuur '  onvervulde  behoeftes  die  je nodig  had  maar ws niet gegeven zijn  ws kan je hier  in dagelijks  leven  veel last van hebben en de personen  uit de kliniek  en anderen waar je goed mee kon praten  vastklampen  als onvervulde  verlangens  behoeftes  .

Het is fijn om aan deze personen te denken  ' het  is fijn om te voelen  dat ze met je praten .. je wordt  er  blij van maar tegelijk zoveel  verwarring in je hoofd.  

Ik kan het niet invullen  voor je' ik kan het geen naam geven .

Maar denk vermoed  dat dit je enorm  parten speelt  plus dat je weinig  voor jezelf lijkt  op te komen.

En heus   ik herken het erg bij  mijzelf  ' ben hier lerende  in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Dit ook. Idem. Het zegt meer over mijzelf dan over wie dan ook. 

Wonderlijk allemaal hoe het werkt :)

Heb je weleens gelezen over autoriteitsprobleem? Niet dat ik je een probleem wil aanpraten hoor, maar zo heet dat nou eenmaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Je hoeft niet zo te draaien hoor. Je mond is groot genoeg dus zeg het maar gewoon. 

Lieve Bor, ik bedoel écht alleen maar een tip te geven, misschien heb je er wat aan. Het is echt, heus, serieus niet bedoeld als kritiek of oordeel of om je een veeg uit de pan te geven. Er lijkt me niks mis met een autoriteitsprobleem, het heeft voor- en nadelen, positieve en minder positieve kanten.

Jij zei: "Ik merk dat dit soort dingen het slechte in me naar boven brengen. Echt waar. Nu ook weer. Ik voel een verzet in mij opborrelen". 
En toen kwam ik toevallig net dit stukje tegen en het leek me toepasselijk.

Heb jij een autoriteitsprobleem? Goed zo! Dat kan je in dit leven goed van pas komen. Jij durft tenminste zelf na te denken, loopt niet klakkeloos de eerste de beste goeroe achterna. Je maakt je eigen keuzes, laat je niet leiden door trends of door hoe het hoort. Jij bepaalt zelf hoe jij je leven leidt. Een autoriteitsprobleem wordt pas een probleem als je niets van een ander aanneemt, je altijd de cynicus uithangt, de hakken in het zand zet en standaard in de aanval gaat.
Iemand met een autoriteitsprobleem ervaart een allergie (irritatie) voor alles wat met autoriteit te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik irriteer me hieraan. Zeg dan wat je van ons wilt Renaldo en zo niks roep dan ook niet zo. 

Mensen hier steken energie in je 

Maar ik niet meer op deze manier. Zoek het uit. Bye. 

 

Hij heeft 3 uur geleden nog gereageerd :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...