Spring naar bijdragen

Terug na drie jaar


Tessa1987

Aanbevolen berichten

@VocatusGoede vraag, want dat is voor mezelf ook wel goed om bij te houden. Zoals ik het nu terug kan vinden had ik 14 oktober 2020 voor de laatste keer gedronken en heb ik vrijdag 5 februari weer een terugval gehad. Die terugval begon op vrijdag. Ik was toen inmiddels al gestopt met de Antabus. Het ging tot die tijd echt lekker met mij. Ik was meer aan het bewegen en gezond aan het eten, huishouden lekker op orde en ook op het werk verliep alles goed. Ik had die vrijdag een date en hij had drank meegenomen. Ik hoor het mezelf nog zeggen: "Eigenlijk drink ik niet". Daar gaf ik dus toe en begon ik met drinken. Op die zaterdag erna bleef een vriendin bij mij slapen, er was nog drank in huis en ik heb 's avonds in bed geprobeerd wat te drinken, maar was bang dat mijn vriendin dat hoorde, dus durfde toen niet. Op de zondag, pas laat op de avond alle drank verder opgedronken die nog in huis was, op de maandag de hele dag doorgegaan en dinsdagochtend besefte ik dat ik dit toch niet wilde en heb ik huilend mijn zus opgebeld. Daar ben ik naar toegegaan en heb ook mijn psycholoog ingelicht. Na deze terugval gaat het op en af. Dit weekend dus weer te ver laten gaan. 

Eind 2019 ben ik ook al in (ambulante) behandeling geweest en toen is het mij gelukt om ruim 150 dagen te stoppen. Toen ik destijds een terugval kreeg, heb ik dat zelfs niet tegen mijn psycholoog verteld. Eerlijk zijn omtrent mijn drinkgedrag vind ik gewoon echt heel erg moeilijk. Het is een tweestrijd, aan de ene kant denk ik bij iedere stoppoging dat het nu echt gaat lukken om alcohol de baas te worden en aan de andere kant hoor ik een stemmetje in mijn hoofd lachen dat zegt: "Hahah geloof je het zelf". 

Ik heb zelf het idee dat de zucht bij mij begint wanneer ik spanning zoek, een leuke avond wil (ik weet overigens best dat ik die zonder drank ook kan hebben). En als ik dan eenmaal toegegeven heb, is het moeilijk om de avonden zonder drank door te komen.

Ik drink/dronk voornamelijk droge witte wijn, maar als er iets anders met drank voor het grijpen staat, drink ik dat ook. Hetzelfde met drugs. Ik ben helemaal niet van de drugs, maar dat heb ik de afgelopen tijd dus ook een paar keer gebruikt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Tessa1987:

Ik weet het niet.. gister al zo’n moeite gehad om het niet te doen en vandaag qua tijd meer mogelijk om het te halen. Ik weet dat het niet goed is, maar tegelijkertijd voel ik me nu zo ontspannen.. 

dat lijkt zo, je lichaam is het gewend om zich zelf te verdoven maar je weet zelf ook dit is tijdelijk, morgen heb je een kater en baal je verschrikkelijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tessa, kijk morgen eens naar dit filmpje
en weet dat je voortaan beter vóór je koopt en gaat drinken,
hier komt om steun, en niet erna, want dan kunnen we niets voor je betekenen.
En elke keer als de zucht begint kun je dit filmpje kijken, hoe jij je verslaving
in stand houdt. Zo jammer, want het kan zo anders. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tessa1987:

Ik weet het niet.. gister al zo’n moeite gehad om het niet te doen en vandaag qua tijd meer mogelijk om het te halen. Ik weet dat het niet goed is, maar tegelijkertijd voel ik me nu zo ontspannen.. 

en nu, hoe voel je je nu?

Ik snap wel hoe het werkt, op een gegeven moment gaat de hersenpan alleen maar korte termijn denken en dan moet er ten koste van alles zogenaamd ontspannen worden terwijl je besloten had dat je dat niet wou.

OK dus je had behoefte aan ontspanning. Vanwege wat? En had je die ook op een andere manier kunnen krijgen? Want de behoefte is legitiem maar er zijn zoveel oplossingen mogelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Tessa1987:

Lieve mensen,

Jullie hebben gelijk. Nu voel ik me weer super klote dat ik gedronken heb. Was er maar iemand die nu even mij een knuffel kon geven. Ik voel me zo alleen. Ben nu wel aan het werk, maar ben er maar met halve gedacht bij. Wil huilen, heel hard!

Lol we doen wel een virtuele groephug :) 

Hou maar in gedachten dat het niet zo simpel is om te stoppen dus als het ff niet lukt dan betekent dat niet dat jij zo uitzonderlijk dom bent. Het is wel een hard drug waarvan je probeert af te komen.

Probeer te begrijpen wat jou getriggerd heeft, zodat je dat in de toekomst kan anticiperen. En misschien gaat het nog een keer mis voordat het lukt, dat zij dan maar zo helaas maar daar kan je veel van leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tessa1987:

Lieve mensen,

Jullie hebben gelijk. Nu voel ik me weer super klote dat ik gedronken heb. Was er maar iemand die nu even mij een knuffel kon geven. Ik voel me zo alleen. Ben nu wel aan het werk, maar ben er maar met halve gedacht bij. Wil huilen, heel hard!

Knuffel meid ik ken het gevecht zo goed, daarom ben ik ook zo blij met de medicatie zodat mijn lichaam en vooral hersens even rust krijgt. Het is zo’n gevecht soms zo moedeloos, maar je hebt het eerder gekund meid  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tessa ik ben ook net gestopt sinds 3 dagen als je stopt moet je ook geen druppel meer drinken of in huis halen. Ik heb ook als ik 1 slokje neem dan denk ik wat maakt het allemaal nog uit. Misschien moet je een activiteit hobby nemen die je in de avond kan doen zodat je wat afleiding hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas inderdaad een terugval gehad. Niet heel erg uit de hand laten lopen, maar wel drie avonden een fles wijn gedronken. Ik kwam hier omdat ik weer wilde stoppen, maar als ik dan besluit toch te gaan drinken, negeer ik deze site. Dat is fout natuurlijk, dat weet ik!! Heel gek, maar donderdagavond een fles wijn gedronken en vrijdag wist ik gewoon dat ik ‘s avonds weer zou gaan drinken en gisteren idem. Nu, zondagochtend, heb ik niet het idee dat ik vanavond wil drinken. Ik raap mezelf maar weer bij elkaar en hoop dat ik mezelf aan mijn woord houd! Dank voor jullie berichten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-2-2021 om 21:34 zei bumperjim:

Waarom die wijn dan? Om de super goede dag te vieren?

Je kan t uiteindelijk alleen zelf doen, maar dan moet je eerst jezelf snappen waarom je t doet ;) 

@bumperjimja dat is een goeie.. waarom drink ik? Het voelt alsof ik het nodig heb op de momenten dat ik zwicht.. En ja alleen ikzelf kan dit doorbreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-2-2021 om 23:06 zei lady jane:

Tessa, kijk morgen eens naar dit filmpje
en weet dat je voortaan beter vóór je koopt en gaat drinken,
hier komt om steun, en niet erna, want dan kunnen we niets voor je betekenen.
En elke keer als de zucht begint kun je dit filmpje kijken, hoe jij je verslaving
in stand houdt. Zo jammer, want het kan zo anders. succes!

@lady jane Goed filmpje! Ik moet idd eerder aan de bel leren te trekken! Dank je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-2-2021 om 06:15 zei bumperjim:

en nu, hoe voel je je nu?

Ik snap wel hoe het werkt, op een gegeven moment gaat de hersenpan alleen maar korte termijn denken en dan moet er ten koste van alles zogenaamd ontspannen worden terwijl je besloten had dat je dat niet wou.

OK dus je had behoefte aan ontspanning. Vanwege wat? En had je die ook op een andere manier kunnen krijgen? Want de behoefte is legitiem maar er zijn zoveel oplossingen mogelijk...

@bumperjimHet lijkt idd of alles het dan overneemt. :( En ik weet het allemaal zo goed. Ik kan mezelf op genoeg andere manieren ontspannen.. en toch lukt het mij dan niet! Pff..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...