Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid


Vocatus

Aanbevolen berichten

Ik heb heel mijn leven al het probleem dat mijn lichaam te gespannen is. Door mijn angststoornis en de alcohol helpt niet. Ik merk vaak op een dag als ik er aandacht aan besteed dat mijn schouders hoog staan, mijn armen en benen spieren aangetrokken. Ik heb vroeger wel eens voor het slapen gaan bodyscan oefeningen gedaan, maar had er nooit zo'n vertrouwen in. Wat heeft 10 min oefeningen zin als ik 24/7 het tegenovergestelde doe dacht ik altijd.

Maar ik wil er nu echt aan gaan werken. Zo gespannen put uit, verhoogd angst en verhoogt mn ademhaling. Heeft er iemand tips? iemand die hier zelf verbeteringen in heeft gemaakt?

Werken die scans wel? of andere ontspanningsoefeningen? Ik kan niet de hele dag tijdens werk bewust zijn van mijn spieren.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna alles werkt, zolang jij daar ook mee blijft werken Vocatus.
Zoek 1 of 2 methodes die je aanspreken en houd vol.
Het vervelende met mensen, zeker die met drankproblemen en andere
verslavingen is, dat we snel resultaat willen zien. Terwijl de onderliggende
problemen zich in jaren hebben ontwikkeld. Als je dat stukje ongeduld
wilt leren loslaten zul je opnieuw in jezelf moeten/mogen investeren.
Eenmaal resultaat valt het makkelijker en worden er nieuwe gewoonten gecreeerd.
Net als bij het niet drinken dus. win-win. Bewustwording is prioriteit 1.
En je blijft mens, met terugvallen, onbewust zijn vaak, foutjes maken, gelukkig maar:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vocatus:

Ik heb heel mijn leven al het probleem dat mijn lichaam te gespannen is. Door mijn angststoornis en de alcohol helpt niet. Ik merk vaak op een dag als ik er aandacht aan besteed dat mijn schouders hoog staan, mijn armen en benen spieren aangetrokken. Ik heb vroeger wel eens voor het slapen gaan bodyscan oefeningen gedaan, maar had er nooit zo'n vertrouwen in. Wat heeft 10 min oefeningen zin als ik 24/7 het tegenovergestelde doe dacht ik altijd.

Maar ik wil er nu echt aan gaan werken. Zo gespannen put uit, verhoogd angst en verhoogt mn ademhaling. Heeft er iemand tips? iemand die hier zelf verbeteringen in heeft gemaakt?

Werken die scans wel? of andere ontspanningsoefeningen? Ik kan niet de hele dag tijdens werk bewust zijn van mijn spieren.

Alvast bedankt

Na de zeer terechte opmerkingen van LJ en Q bevestig ik dat het lastig is je hiervan bewust te zijn. Ik heb dit probleem bij het drummen. Heb het opgelost door heel simpel een spiegel tegenover me te zetten waarin ik voortdurend mn schouders e.d. kan zien. Zo gauw het me opvalt (want je moet dan nog wel af en toe in die spiegel kijken met je mindloze hoofd :) ) relax ik de zaak weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deden gisteren  bij therapie  een bodyscan  oefening    .. verschrikkelijk  vond  ik het .

Voelde mij enorm  opgelaten  ook  omdat dit bij een nieuwe behandelaar is ( mbt schema therapie  ) zit je samen in een kamer elk aan een kant van  een bureau en ze leest een oefening  voor  vanaf haar pc .

Geloof  dat dit voor mij even niet  helpende  was .

Afstandelijk  en kil zonder  empathie van de ander  ze las de oefening  voor en keek verder niet  naar  mij  vond  het ook wel prima  dat ze niet keek .

Enigste wat ik prettig vond dat ik even niets  hoefde  te zeggen  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer @Lieke7777, ik kan je aanraden er thuis eens zelf wat te doen
je plukt ze zo van internet. Alleen thuis in alle rust, kun je er zoveel
aan hebben. Ik kreeg ze mee van een Mindfulness Training en moest
ook wennen aan de rusteloosheid, de gedachten die alle kanten uitschieten
en het idee van tijdverspilling. Maar door de training zette ik door en heb
er veel aan gehad. Ook aan de hele training trouwens. werkt integrerend
voor alle therapie die je al deed en doet als voorwerk, en je hebt het later
altijd bij de hand, en zelf in de hand ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op advies van een wijze dame ben ik me wat aan het oriënteren op lichaamsgerichte therapie. Maar gatver, ik houd helemaal niet van me bewust zijn van mijn lichaam. Dus dat opgelaten gevoel snap ik wel ja. Blijf er wel bij dat juist die dingen waar je je opgelaten bij voelt, vaak helpend zijn.

Niet altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Zak verder af voel je geslachtsdeel  je billen en je boven  benen

Als het nu een knappe man was,..had ik als ik jou was gezegd dat je het niet begrijpt en of hij het voor kon doen bij je haha

 

Ik reageer vanavond uitvoerig op jullie voorstellen. Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even geluksmomentje. Lag in bad. Speaker met goed geluid en kwam dit nummer door. had het nog nooit gehoord. Is een accoustische versie van het upbeat nummer van Tina Turner 'simply the best'.

Knap gedaan en wat een stem. Nu hoor ik pas wat een vreselijk goede tekst dit nummer heeft:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik irriteer me soms mateloos aan dit forum. ja is een herhaling van zetten. Maar als ik me niet in mn eigen draadje mag uiten dan waar wel?

Dat achterbaks steken, wetenschap ontkennen, zeiken zonder plan op verbetering, luisteren alleen naar wat je wilt horen. 

Ik heb van aantal mensen op dit forum veel geleerd (quinn, jim, jane, etty, bor),..en ben ik dankbaar voor. Maar dit irriteert me. En ik irriteer me niet snel (zegt de man nu vol onder pijnstillers)

Sorry moest er ff uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cleo66:

Btw ,  ik ben toch ook al half bejaard hoor , we schelen 13 jaar :ph34r:

ahh crap,..verpest mijn fantasie nou niet. Haha ,..bij jou zie ik een enorme lieve knappe dame. 

Maar je zegt dat je vrag (crap typen met hand in verband id niet makkelijk) niet beantwoord is. Maar je vraag was; wie zegt dat je niet op draadje mag uiten. Nee niemand zei dat.

Crap ik merk nu wel beetje de pijnstillers. Brainfog

Omdat jij mijn favoriet bent cleo had ik gehoopt dat je vragen zou stellen als hoe te verbeteren

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Vocatus:

ik irriteer me soms mateloos aan dit forum. ja is een herhaling van zetten. Maar als ik me niet in mn eigen draadje mag uiten dan waar wel?

Dat achterbaks steken, wetenschap ontkennen, zeiken zonder plan op verbetering, luisteren alleen naar wat je wilt horen. 

Ik heb van aantal mensen op dit forum veel geleerd (quinn, jim, jane, etty, bor),..en ben ik dankbaar voor. Maar dit irriteert me. En ik irriteer me niet snel (zegt de man nu vol onder pijnstillers)

Sorry moest er ff uit

Dan log je toch ff uit en kom je een dag later terug? Ik erger me ook regelmatig. Het moet niet doorslaan in masochisme :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...