Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid


Vocatus

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Reacher:

Ik vind die irritatie soms goed merkbaar bij je. Je focust je dan heel intens op een ander en staan meteen klaar om te helpen. Ik ervaar jou dan als iemand die de mouwen opstroopt en zegt ‘dat varkentje zal ik wel eens voor jou wassen.’ 
Maar dat kun jij niet voor iemand anders doen.
Ik vind die mate van behulpzaamheid te opdringerig. 
En het voelt als een vlucht van jezelf.

Ik probeer me te richten op het feit dat je graag wil helpen en dat vind ik tof van je maar ik kan moeilijk tegen de heftigheid van die behulpzaamheid en de arrogantie die je in mijn ogen daarbij toont. 

My two cents. 

Dat is een goede tip. Dank je. Ga ik nu zeker aan werken. En ja ik vind het lastig als ik iemand zie strugglen terwijl ik kan helpen. En ik schiet dan snel in de houding "neem het nou maar van mij aan, scheelt je tijd" Maar dat werkt dus blijkbaar niet. Ik zal het moeten leren anders te brengen

Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah gaat even niet zo lekker. Adrenaline giertttt door mijn lichaam. En helaas ken ik een nummer die wijn 24/7 levert. Ik wil niet etc,...maar dit gejaagde gevoel is ook ###

Lijkt $$$ wel alsof ik high ben. Zo veel energie en denk maar aan 1 ding,..alcohol.. Zal ik bellen of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Niet bellen. Bedenk maar hoeveel spijt je dat morgen of overmorgen kost. 

Hele dag vreselijk moe Quinn,..en nu,..als ik moet gaan slapen;..giert door mn lichaam. Ik voel alsof ik al mn meubels kan verhuizen. Ik ga niet toegeven hoor. Maar ken je dat gevoel @Quinn? ben je hele dag niets waard,..en in avond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Ja, valse adrenaline is dat, door je slaap heen gelopen. Het is echt beter om in bed te kruipen. 

ik kan zo toch niet slapen Quinn. Voel me bijna superman.

Energie giertttt door mn lichaam. Maar goed,..ik ben op dit forum om te leren,..dan moet ik ook openstaan. Goed,..nog 1 cola en 1 peukje en ga ik naar bed. Maar als ik niet kan slapen kom ik je morgenochtend hunten :P.

Dank quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VGZ heeft een gratis mindfulness app. Daarop staan verschillende oefeningen. Je zou de begeleide bodyscan van een half uur kunnen gaan doen. Eerst in bed en dan die. En morgenochtend weer en morgenavond. Heb ik na mijn burn-out een tijd gedaan. Doe het nog wel eens. 
Het is een prettige manier van begeleide aandachtsoefening. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ouwehoer wanneer het nodig is @Vocatus. Aan de telefoon of op het forum. De gedachte aan alcohol kan gekmakend zijn, je hels onrustig maken. Nu moe? Geef er aan toe en slaap in met de gedachte dat je trots kunt zijn. Je bent droog gebleven. Helemaal zelf gedaan. 
Ik kan de bodyscan ook aanbevelen! Kan net dat zetje tot ontspanning geven, focus op andere dingen. 
slaap lekker en zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vriendin van me zei onlangs: als je 's avonds bijtijds in slaap wilt komen, zet dan 's ochtends vroeg de wekker.

Dat is de eerste nacht natuurlijk een drama maar de tweede nacht moet lukken voor zover je niet overdag naar bed gaat.

"Beginnen bij het einde" ik heb al in meerdere situaties gezien dat dat een succesvolle taktiek kan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...