Yvonne Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 6 minuten geleden zei ikkanhet: Ja en als ik nou zou weten wat ik dan alleen moet doen. Wellicht de alcohol afzweren want als ik die wil en mijn man zegt nee en ik kijk ff zielig wordt het vanzelf een ja. Ik meen gisteren of eergisteren te hebben gelezen dat hij in het vervolg géén drank meer zou halen voor jou? Dus hopelijk houdt hij zijn poot echt stijf dit keer!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Zojuist zei Yvonne: Ik meen gisteren of eergisteren te hebben gelezen dat hij in het vervolg géén drank meer zou halen voor jou? Dus hopelijk houdt hij zijn poot echt stijf dit keer!!! Dat is ook de afspraak Yvonne maar ik weet wel precies hoe ik om mijn vinger kan winden dus het is eigenlijk aan mij om dat niet te doen dus hopelijk ben ik ook sterk genoeg. Maar ik ga ervoor. Kijk ik een tijdje sip of zielig dan krijgt hij medelijden met me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 32 minuten geleden zei ikkanhet: Ik droom of van moord en doodslag. Loop met hoofden onder mijn arm rond en schiet letterlijk alles af. Of ik ben ergens en ben de weg echt kwijt en wil dan mijn man bellen maar heb geen geld bij me en mijn telefoon werkt niet. Ja Ikkanhet voorheen kon je je angsten wegdrukken met alcohol, nu komt alle angst weer naar boven. Je droom laat zien dat je bang bent voor je omgeving. Ook ben je bang om er alleen voor te staan, gewoon erg onzeker. Ja en das normaal als je stopt met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Hier ook een goed begin vd dag. Auto om 7 uur naar de garage gebracht voor kleine beurt. Hond mee en dan 5 km teruggelopen door de velden langs de rivier naar huis. Nu home office. Voel me zo fris als wc eend rapilos, Musashi, Von en 1 andere reageerden hierop 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 @ikkanhet idd je man moet voet bij stuk houden ' zielig kijken of sip zijn onderhoud hij eigenlijk jouw drink gedrag . Misschien moet je hem eens mee laten lezen hier wat wij schrijven . Of zal al anon wat voor hem zijn om hulp en adviezen in te winnen en eens mee te praten met anderen die leven met een verslaafde partner. Als je nu al weet dat dit kan gebeuren is dit ook een voorbehoud wat je in kan bouwen om de cirkel niet in stand te houden . Want je kan de afspraak maken maar jij weet precies hoe je' je man op dat moment kan benaderen ( ik wist het ook tot manipulerende gedrag erbij ) ik smeekte lag op mijn knieën om hem maar te overtuigen hoe goed het was om drank te halen dat ik echt zweerde dat het de laatste keer ging zijn. En hoppa uiteindelijk ging ik weer triomfantelijk mijn drank halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Even goedemorgen wensen Straks weer werken bij 2 adressen Volgende week nog 1 keer en dan hoeft het niet meer Heerlijk lijkt me dat Heb weer veel te veel hooi op mijn vork genomen Gisteren 4 uur in het ziekenhuis gezeten bij client, omdat ze van de trap was gevallen Normaal ga ik naar haar huis en doe dan boodschapjes en kook voor haar Dat was ook een lange zit hoor, maar ach...had wel met haar te doen Afgelopen dinsdag ook gewerkt Vind het wel weer even genoeg zo eigenlijk Weekeinde maar eens lekker naar de tuin, de zinnen verzetten Dat is toch wel een stuk relaxter eigenlijk Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 3 minuten geleden zei bolletje: Ja Ikkanhet voorheen kon je je angsten wegdrukken met alcohol, nu komt alle angst weer naar boven. Je droom laat zien dat je bang bent voor je omgeving. Ook ben je bang om er alleen voor te staan, gewoon erg onzeker. Ja en das normaal als je stopt met drinken. Als ik jouw beredenering bekijk en erover nadenk zou het wel eens in schot in de roos kunnen zijn. Moet er niet aan denken om er alleen voor te staan dan ben ik denk ik pas ECHT verloren. Heb vaak genoeg echte angst om mijn man te verliezen (afkloppen) ook omdat hij een stuk ouder is dan mij maar wel de liefde van mijn leven. bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 2 minuten geleden zei Etty: Waarom haal je het niet zelf? Dan haal je de medeplichtigheid van je partner een beetje weg. Of heeft hij dan een excuus om zelf ook te drinken? Zo ging dat bij ons vaak. Ik keek vroeger met mijn dochter naar een programma over mensen die zo zwaar waren dat ze niet meer konden lopen, en de hele dag op bed lagen. Daar was vaak ook sprake van mensen in de omgeving die dit faciliteerden, door elke keer te zwichten voor de smeekbedes van de zwaarlijvige geliefde. Soms drinkt hij dan inderdaad zelf ook maar hij drinkt wel sociaal en niet zoals ik. Waarom ik het niet zelf haal, ik denk omdat dat nog nniet nodig is geweest en als hij gaat kan ik ondertussen drinken, bloos.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 11 minuten geleden zei Lieke7777: @ikkanhet idd je man moet voet bij stuk houden ' zielig kijken of sip zijn onderhoud hij eigenlijk jouw drink gedrag . Misschien moet je hem eens mee laten lezen hier wat wij schrijven . Of zal al anon wat voor hem zijn om hulp en adviezen in te winnen en eens mee te praten met anderen die leven met een verslaafde partner. Als je nu al weet dat dit kan gebeuren is dit ook een voorbehoud wat je in kan bouwen om de cirkel niet in stand te houden . Want je kan de afspraak maken maar jij weet precies hoe je' je man op dat moment kan benaderen ( ik wist het ook tot manipulerende gedrag erbij ) ik smeekte lag op mijn knieën om hem maar te overtuigen hoe goed het was om drank te halen dat ik echt zweerde dat het de laatste keer ging zijn. En hoppa uiteindelijk ging ik weer triomfantelijk mijn drank halen. Heel herkenbaar al heb ik nog nooit erom gesmeekt of dat was gewoon niet nodig. Maar je hebt wel een punt. En ow zweren bij die laatste dat kan ik ook niet meer tellen inmiddels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Mijn zoon heeft net een hele boodschappenkrat sinas, cassis en liptonice gebracht. Ook een feit limonade, alcoholvrij bier etc gaat hier om de datum. Maar echt bier never nooit niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Gisteren hebben ze hier op straat zo'n zwaarlijvige man met de brandweer uit zijn huis gehaald. Woog inmiddels 170 kilo. Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 26 minuten geleden zei ikkanhet: Moet er niet aan denken om er alleen voor te staan dan ben ik denk ik pas ECHT verloren. Stoppen met drinken is een goed begin om te leren ook je eigen rots in de branding te zijn. lady jane en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 18 minuten geleden zei ikkanhet: Heel herkenbaar al heb ik nog nooit erom gesmeekt of dat was gewoon niet nodig. Maar je hebt wel een punt. En ow zweren bij die laatste dat kan ik ook niet meer tellen inmiddels. Klopt daar zijn we goed in zweren en overtuigen dat dit de laatste keer is .. omdat je er zelf zo in geloofd kan je het ook zo overbrengen . Is mijn ervaring iig ' ik wilde ook echt zelf dat het de laatste meer was maar het lukte gewoon niet. Je verteld verder geen hulp te hebben maar ik denk zelf dat je toch meer nodig hebt dan wat er nu is ( het forum en een hele lieve man ) maar dat is nog niet helpende genoeg ' ik nodig je een keer uit om mee te doen met een online AA meeting mocht je hier open voor staan .. komen we wel voor de camera het hoeft niet hè ' probeer ook maar wat om je een ander pad in te laten slaan .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Cleo, schoonmaken is soms ook topsport hoor. Maar idd je hebt nu een wel erg gevuld leven, Vergeet je je sauna niet? me-time is belangrijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Ikkanhet, de Jellinek heeft ook een online training sterkernaast heet die, en is speciaal voor mensen als jouw man. Want een partner of fam.lid wordt vaak meegezogen in de verslaving en lijdt heel wat af. Het is nogal niet wat om je geliefde zo te zien tobben en (onbewust?) weten dat je onderdeel bent van het probleem. Hier is veel meer mis dan alleen jouw probleem. En jouw kans van slagen wordt groter als hij meegroeit. En dan heeft hij ook een veilige neutrale uitlaatklep, dat kan zooo nodig zijn ook. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 komen we wel voor de camera het hoeft niet hè ' probeer ook maar wat om je een ander pad in te laten slaan. Dat is dus iets waar ik panisch voor ben. Zou niet eens meer kunnen slapen bij het idee alleen al. Ga er al tussenuit als iemand een foto wil maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Ok ' @ikkanhet dan is dat niet handig . Ik vind het wel veilig voelen bij online meetings . Mijn eigen groep heeft ook besloten meetings kan je alleen op aanvraag in ook. Maar goed voor vandaag drink je niet !! ikkanhet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 6 minuten geleden zei lady jane: Ikkanhet, de Jellinek heeft ook een online training sterkernaast heet die, en is speciaal voor mensen als jouw man. Want een partner of fam.lid wordt vaak meegezogen in de verslaving en lijdt heel wat af. Het is nogal niet wat om je geliefde zo te zien tobben en (onbewust?) weten dat je onderdeel bent van het probleem. Hier is veel meer mis dan alleen jouw probleem. En jouw kans van slagen wordt groter als hij meegroeit. En dan heeft hij ook een veilige neutrale uitlaatklep, dat kan zooo nodig zijn ook. Hoef ik niet eens voor te stellen daar trekt hij toch niet aan. Hij heeft nog steeds goede hoop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) 2 minuten geleden zei ikkanhet: Hoef ik niet eens voor te stellen daar trekt hij toch niet aan. Hij heeft nog steeds goede hoop. Verkeerde instelling ' als jij nou eens verteld hoe het in elkaar steekt dat je precies weet hoe je hem kan bewerken dat je toch mag drinken ' jezelf kwetsbaar opstellen . Hij kan goede hoop hebben ' maar zelf weet jij ook wel beter .. en bewust blijf jij hier gebruik van maken ook .. 19 februari 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 2 minuten geleden zei adri02: Als mijn vrouw mij gefaciliteerd had met drinken, zou ik nu nog steeds aan de fles zijn, dat weet ik echt zeker. Een softe aanpak houdt het probleem in stand. Zij pakte de drank af, gooide het weg, maakte scenes, belde de huisarts, haalde m'n boer erbij. Op een bepaald moment, 7,5 jaar geleden nu bijna, vond ik het allemaal zo beschamend worden dat ik zeker wist: dit gaat me dus echt niet meer gebeuren! En ja, het werkte. Een man die drank voor je haalt, vind ik een slappe zak. Dat mag jij vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 2 minuten geleden zei Lieke7777: Verkeerde instelling ' als jij nou eens verteld hoe het in elkaar steekt dat je precies weet hoe je hem kan bewerken dat je toch mag drinken ' jezelf kwetsbaar opstellen . Hij kan goede hoop hebben ' maar zelf weet jij ook wel beter .. en onbewust blijf jij hier gebruik van maken ook .. Hoop dat ik het nu beter doe want daar ga ik voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Goedemorgen, @Cleo66 las je berichtje in de dagdraad over de heks Niet makkelijk voor jou, zou t nog een tijdje aanzien en idd thermosfles met koffie mee. En als t niet gaat ander adresje vragen hoor. Je bent geen sloof zeg er zijn grenzen. Wat @lady jane zegt schoonmaken is topsport. Ben zelf al moe als ik mn eigen huis heb gepoetst dus vind het sowieso knap. @ikkanhet ik droom ook altijd dat ik wil bellen en de telefoon werkt niet of het lukt niet om het nummer in te toetsen. En ben dan ergens in het buitenland zonder geld en bagage, maar soms ook juist met heel veel bagage en zelfs al mn meubels en zakken met kleding en weet dan niet hoe ik dat mee moet krijgen. Heb jij dat toevallig ook? Aan het werk nu, bijna weekend. Vandaag ook nog huis poetsen, moet nog zin maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Zojuist zei ikkanhet: Hoop dat ik het nu beter doe want daar ga ik voor. Tuurlijk ga je ervoor ' maar ik merk dat je niets doet met de adviezen en verhalen die hier gegeven worden. Ik ken je hier op dit forum ook langer dan vandaag en er hoeft maar even klik in je hoofd te komen en je bent om .. Gun het jezelf om meer te doen en te ondernemen dan dat je nu doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 1 minuut geleden zei Rosee: Goedemorgen, @Cleo66 las je berichtje in de dagdraad over de heks Niet makkelijk voor jou, zou t nog een tijdje aanzien en idd thermosfles met koffie mee. En als t niet gaat ander adresje vragen hoor. Je bent geen sloof zeg er zijn grenzen. Wat @lady jane zegt schoonmaken is topsport. Ben zelf al moe als ik mn eigen huis heb gepoetst dus vind het sowieso knap. @ikkanhet ik droom ook altijd dat ik wil bellen en de telefoon werkt niet of het lukt niet om het nummer in te toetsen. En ben dan ergens in het buitenland zonder geld en bagage, maar soms ook juist met heel veel bagage en zelfs al mn meubels en zakken met kleding en weet dan niet hoe ik dat mee moet krijgen. Heb jij dat toevallig ook? Aan het werk nu, bijna weekend. Vandaag ook nog huis poetsen, moet nog zin maken... Heb dat ook alleen niet met bagage en meubels maar vindt dat zo akelig en die droom komt heel vaak terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 19 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Zojuist zei Lieke7777: Tuurlijk ga je ervoor ' maar ik merk dat je niets doet met de adviezen en verhalen die hier gegeven worden. Ik ken je hier op dit forum ook langer dan vandaag en er hoeft maar even klik in je hoofd te komen en je bent om .. Gun het jezelf om meer te doen en te ondernemen dan dat je nu doet. Ik doe zeker wat me de adviezen en leer er ook steeds van. Dat ik denk he ja dat klopt helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden