Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 februari 2021

ikkanhet

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei ikkanhet:

Ja en als ik nou zou weten wat ik dan alleen moet doen. Wellicht de alcohol afzweren want als ik die wil en mijn man zegt nee en  ik kijk ff zielig wordt het vanzelf een ja.

Ik meen gisteren of eergisteren te hebben gelezen dat hij in het vervolg géén drank meer zou halen voor jou? 
Dus hopelijk houdt hij zijn poot echt stijf dit keer!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yvonne:

Ik meen gisteren of eergisteren te hebben gelezen dat hij in het vervolg géén drank meer zou halen voor jou? 
Dus hopelijk houdt hij zijn poot echt stijf dit keer!!! 

Dat is ook de afspraak Yvonne maar ik weet wel precies hoe ik om mijn vinger kan winden dus het is eigenlijk aan mij om dat niet te doen dus hopelijk ben ik ook sterk genoeg. Maar ik ga ervoor. Kijk ik een tijdje sip of zielig dan krijgt hij medelijden met me.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei ikkanhet:

Ik droom of van moord en doodslag. Loop met hoofden onder mijn arm rond en schiet letterlijk alles af.
Of ik ben ergens en ben de weg echt kwijt en wil dan mijn man bellen maar heb geen geld bij me en mijn telefoon werkt niet.

Ja Ikkanhet voorheen kon je je angsten wegdrukken met alcohol, nu komt alle angst weer naar boven. Je droom laat zien dat je bang bent voor je omgeving. Ook ben je bang om er alleen voor te staan, gewoon erg onzeker. Ja en das normaal als je stopt met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet  idd je  man moet voet bij stuk houden  ' zielig  kijken  of sip zijn onderhoud  hij eigenlijk  jouw  drink  gedrag .

Misschien  moet je hem  eens mee laten lezen hier  wat wij schrijven  .

Of zal al anon wat voor hem zijn om hulp  en adviezen  in te winnen  en eens mee te praten  met anderen die leven met een verslaafde  partner.  

Als je nu al weet dat dit kan gebeuren  is dit ook een voorbehoud wat je in kan bouwen  om de cirkel niet in stand te houden  .  Want  je kan de afspraak  maken maar jij weet precies  hoe  je' je man op dat moment  kan benaderen   ( ik wist het  ook tot manipulerende  gedrag  erbij  )  ik smeekte  lag op mijn  knieën  :unsure:  om hem maar te  overtuigen  hoe goed het was om drank te halen  dat ik echt zweerde dat het de laatste  keer ging  zijn.

En hoppa uiteindelijk  ging  ik weer triomfantelijk  mijn drank halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even goedemorgen wensen

Straks weer werken bij 2 adressen
Volgende week nog 1 keer en dan hoeft het niet meer
Heerlijk lijkt me dat
Heb weer veel te veel hooi op mijn vork genomen :unsure:

Gisteren 4 uur in het ziekenhuis gezeten bij client, omdat ze van de trap was gevallen
Normaal ga ik naar haar huis en doe dan boodschapjes en kook voor haar
Dat was ook een lange zit hoor, maar ach...had wel met haar te doen
Afgelopen dinsdag ook gewerkt
Vind het wel weer even genoeg zo eigenlijk

Weekeinde maar eens lekker naar de tuin, de zinnen verzetten
Dat is toch wel een stuk relaxter eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bolletje:

Ja Ikkanhet voorheen kon je je angsten wegdrukken met alcohol, nu komt alle angst weer naar boven. Je droom laat zien dat je bang bent voor je omgeving. Ook ben je bang om er alleen voor te staan, gewoon erg onzeker. Ja en das normaal als je stopt met drinken.

Als ik jouw beredenering bekijk en erover nadenk zou het wel eens in schot in de roos kunnen zijn. Moet er niet aan denken om er alleen voor te staan dan ben ik denk ik pas ECHT verloren. Heb vaak genoeg echte angst om mijn man te verliezen (afkloppen) ook omdat hij een stuk ouder is dan mij maar wel de liefde van mijn leven.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Waarom haal je het niet zelf?  Dan haal je de medeplichtigheid van je partner een beetje weg.  Of heeft hij dan een excuus om zelf ook te drinken? Zo ging dat bij ons vaak. 

Ik keek vroeger met mijn dochter naar een programma over mensen die zo zwaar waren dat ze niet meer konden lopen, en de hele dag op bed lagen.   Daar was vaak ook sprake van mensen in de omgeving die dit faciliteerden, door elke keer te zwichten voor de smeekbedes van de zwaarlijvige geliefde. 

Soms drinkt hij dan inderdaad zelf ook maar hij drinkt wel sociaal en niet zoals ik. Waarom ik het niet zelf haal, ik denk omdat dat nog nniet nodig is geweest en als hij gaat kan ik ondertussen drinken, bloos....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lieke7777:

@ikkanhet  idd je  man moet voet bij stuk houden  ' zielig  kijken  of sip zijn onderhoud  hij eigenlijk  jouw  drink  gedrag .

Misschien  moet je hem  eens mee laten lezen hier  wat wij schrijven  .

Of zal al anon wat voor hem zijn om hulp  en adviezen  in te winnen  en eens mee te praten  met anderen die leven met een verslaafde  partner.  

Als je nu al weet dat dit kan gebeuren  is dit ook een voorbehoud wat je in kan bouwen  om de cirkel niet in stand te houden  .  Want  je kan de afspraak  maken maar jij weet precies  hoe  je' je man op dat moment  kan benaderen   ( ik wist het  ook tot manipulerende  gedrag  erbij  )  ik smeekte  lag op mijn  knieën  :unsure:  om hem maar te  overtuigen  hoe goed het was om drank te halen  dat ik echt zweerde dat het de laatste  keer ging  zijn.

En hoppa uiteindelijk  ging  ik weer triomfantelijk  mijn drank halen.

Heel herkenbaar al heb ik nog nooit erom gesmeekt of dat was gewoon niet nodig. Maar je hebt wel een punt. En ow zweren bij die laatste dat kan ik ook niet meer tellen inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei ikkanhet:

Heel herkenbaar al heb ik nog nooit erom gesmeekt of dat was gewoon niet nodig. Maar je hebt wel een punt. En ow zweren bij die laatste dat kan ik ook niet meer tellen inmiddels.

Klopt  daar  zijn  we goed in zweren  en overtuigen  dat dit  de laatste keer is .. omdat je er zelf  zo in geloofd  kan je het ook zo overbrengen  .

Is mijn ervaring iig ' ik wilde ook echt  zelf  dat het de laatste  meer was maar het lukte gewoon  niet.

Je verteld  verder geen hulp  te hebben  maar ik denk zelf  dat je toch  meer nodig  hebt  dan wat  er nu is  ( het forum en een  hele lieve man ) maar dat is nog niet helpende  genoeg ' ik nodig  je een keer uit om mee te doen met een online AA meeting  mocht je hier  open voor staan .. komen  we wel voor de camera :lol:   het hoeft  niet hè  ' probeer  ook maar wat om je een ander pad in te laten  slaan ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikkanhet, de Jellinek heeft ook een online training
sterkernaast heet die, en is speciaal voor mensen als jouw man.
Want een partner of fam.lid wordt vaak meegezogen in de verslaving
en lijdt heel wat af. Het is nogal niet wat om je geliefde zo te zien tobben
en (onbewust?) weten dat je onderdeel bent van het probleem.
Hier is veel meer mis dan alleen jouw probleem.
En jouw kans van slagen wordt groter als hij meegroeit.
En dan heeft hij ook een veilige neutrale uitlaatklep, dat kan zooo nodig zijn ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei lady jane:

Ikkanhet, de Jellinek heeft ook een online training
sterkernaast heet die, en is speciaal voor mensen als jouw man.
Want een partner of fam.lid wordt vaak meegezogen in de verslaving
en lijdt heel wat af. Het is nogal niet wat om je geliefde zo te zien tobben
en (onbewust?) weten dat je onderdeel bent van het probleem.
Hier is veel meer mis dan alleen jouw probleem.
En jouw kans van slagen wordt groter als hij meegroeit.
En dan heeft hij ook een veilige neutrale uitlaatklep, dat kan zooo nodig zijn ook.

Hoef ik niet eens voor te stellen daar trekt hij toch niet aan. Hij heeft nog steeds goede hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ikkanhet:

Hoef ik niet eens voor te stellen daar trekt hij toch niet aan. Hij heeft nog steeds goede hoop.

Verkeerde  instelling  ' als jij nou eens verteld  hoe het in elkaar  steekt dat je precies  weet hoe je hem kan bewerken dat je toch mag drinken ' jezelf  kwetsbaar  opstellen  . 

Hij kan goede hoop hebben  ' maar zelf weet jij ook wel beter .. en bewust  blijf jij hier  gebruik van maken ook ..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei adri02:

Als mijn vrouw mij gefaciliteerd had met drinken, zou ik nu nog steeds aan de fles zijn, dat weet ik echt zeker. Een softe aanpak houdt het probleem in stand.

Zij pakte de drank af, gooide het weg, maakte scenes, belde de huisarts, haalde m'n boer erbij. Op een bepaald moment, 7,5 jaar geleden nu bijna, vond ik het allemaal zo beschamend worden dat ik zeker wist: dit gaat me dus echt niet meer gebeuren! En ja, het werkte.

Een man die drank voor je haalt, vind ik een slappe zak. 

Dat mag jij vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lieke7777:

Verkeerde  instelling  ' als jij nou eens verteld  hoe het in elkaar  steekt dat je precies  weet hoe je hem kan bewerken dat je toch mag drinken ' jezelf  kwetsbaar  opstellen  . 

Hij kan goede hoop hebben  ' maar zelf weet jij ook wel beter .. en onbewust  blijf jij hier  gebruik van maken ook ..

Hoop dat ik het nu beter doe want daar ga ik voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, @Cleo66 las je berichtje in de dagdraad over de heks;) Niet makkelijk voor jou, zou t nog een tijdje aanzien en idd thermosfles met koffie mee. En als t niet gaat ander adresje vragen hoor. Je bent geen sloof zeg er zijn grenzen. Wat @lady jane zegt schoonmaken is topsport. Ben zelf al moe als ik mn eigen huis heb gepoetst dus vind het sowieso knap. @ikkanhet ik droom ook altijd dat ik wil bellen en de telefoon werkt niet of het lukt niet om het nummer in te toetsen. En ben dan ergens in het buitenland zonder geld en bagage, maar soms ook juist met heel veel bagage en zelfs al mn meubels en zakken met kleding en weet dan niet hoe ik dat mee moet krijgen. Heb jij dat toevallig ook? Aan het werk nu, bijna weekend. Vandaag ook nog huis poetsen, moet nog zin maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ikkanhet:

Hoop dat ik het nu beter doe want daar ga ik voor.

Tuurlijk ga je ervoor  '  maar ik merk dat je niets  doet  met de adviezen en verhalen  die hier gegeven worden.  Ik ken je hier op dit  forum  ook langer  dan  vandaag en er hoeft maar even klik in je hoofd te komen  en je bent om .. 

Gun het jezelf  om meer te doen en te ondernemen  dan  dat je nu doet.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rosee:

Goedemorgen, @Cleo66 las je berichtje in de dagdraad over de heks;) Niet makkelijk voor jou, zou t nog een tijdje aanzien en idd thermosfles met koffie mee. En als t niet gaat ander adresje vragen hoor. Je bent geen sloof zeg er zijn grenzen. Wat @lady jane zegt schoonmaken is topsport. Ben zelf al moe als ik mn eigen huis heb gepoetst dus vind het sowieso knap. @ikkanhet ik droom ook altijd dat ik wil bellen en de telefoon werkt niet of het lukt niet om het nummer in te toetsen. En ben dan ergens in het buitenland zonder geld en bagage, maar soms ook juist met heel veel bagage en zelfs al mn meubels en zakken met kleding en weet dan niet hoe ik dat mee moet krijgen. Heb jij dat toevallig ook? Aan het werk nu, bijna weekend. Vandaag ook nog huis poetsen, moet nog zin maken...

Heb dat ook alleen niet met bagage en meubels maar vindt dat zo akelig en die droom komt heel vaak terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lieke7777:

Tuurlijk ga je ervoor  '  maar ik merk dat je niets  doet  met de adviezen en verhalen  die hier gegeven worden.  Ik ken je hier op dit  forum  ook langer  dan  vandaag en er hoeft maar even klik in je hoofd te komen  en je bent om .. 

Gun het jezelf  om meer te doen en te ondernemen  dan  dat je nu doet.   

Ik doe zeker wat me de adviezen en leer er ook steeds van. Dat ik denk he ja dat klopt helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...