Spring naar bijdragen

Mijn verhaal over/ voor mij


Musashi

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Quinn:

 

Groentetaart... ken je die van konijn die de bakker vroeg om worteltjestaart?

 

Ja vies hè :D alhoewel...dat is nu eigenlijk de enige groentetaart die ik ken die zoet is ipv hartig...mmm toch lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat jij me er (terecht) op wees dat ik nogal sterk de neiging heb om mezelf uitgebreid te verantwoorden @bumperjim en ook te excuseren bij voorbaat eigenlijk...zal er ook wel een deel van zijn...

@Quinnnee niets speciaals of zo hoor, herkende mezelf nogal in het citaat dat in tegenkwam...same old same old

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

Maar ook mensen die zich nauwelijks of niet verantwoorden kunnen geliefd zijn.

Wellicht die net nog meest ja...No-nonsens authenticiteit of zo...meestal mensen die echt overal mee wegkomen...mmm raakt eigenlijk wel een gevoelig punt ja...ik denk dat dat iets is waar ik echt mee worstel...als kind van een narcist die met niks of niemand rekening houdt, doe ik dat dus net veel te veel...ik wou dan wel dat ik het kon maar heb te veel schrik om anderen te kwetsen denk ik...en dan vooral omdat ik er zo door gekwetst ben...soms doe ik het wel en dan is het ineens weer veel te bruut precies...en hou ik er maar meteen weer mee op...beetje vicieuze cirkel dus eigenlijk...:unsure:

dank! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Musashi:

Alle het feestje is dan weer gedaan zeker? T

image.png.963253a82a49b64ef9fa322cfdc19a57.png

sounds familiar @bumperjim ?

raak , en dank. daarom dus 

en om verder te borduren op wat @lady jane zegt, je kan ook je kleuren aanpassen, aan hoe je je voelt. Ik herken mij als regenboogpersoon. Welke kleur vind je mooi.

Ik las Destructieve relaties op de schop. (Jan Storms) over het overwinnen van opgroeien met narcisten. Heel zinvol boek. Je herhaalt steeds het vertrouwde afwijzing patroon, afwijzing is veilig, dus je zoekt afwijzende vrienden, vriendinnen, partners, collega's Jan Storms geeft heel goede tips. En dan is het oefenen. 

Wat ik er van leerde is dat narcisten op je licht afkomen. Omdat ze zelf geen licht hebben, willen ze jouw licht. Niet je licht doven, maar afschermen tegen giftige personen. De andere kant op lopen, omdraaien, wegwezen. Handen over je oren en niet naar luisteren. 

Je zegt mooie dingen @Musashi trojka hier, trojka daar, veel verder kom ik niet :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Als ik dat weer besef, dan zie ik hoe vrij ik eigenlijk ben en hoe gevangen ik zit in het wensdenken van het kind: ik kan het wel voorkomen.  Ik moet.   Ik had het moeten voorkomen.  En nu is het mijn schuld. 

Ja dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuldgevoel? Over werkelijk alles. Mezelf uitleggen: steeds minder (maar nog best vaak). Met een beetje geluk ontmoet je onderweg ook mensen aan wie je minder hoeft uit te leggen. Omdat je erop vertrouwt dat ze het zeggen als ze iets niet snappen of omdat er al een basis van begrip ligt. :rose:
En nu de storm in ( famous last words)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenning, ja zeker,

ik barst van het schuldgevoel. Als ik s morgens heel vroeg opsta en onze ketel de verwarming wil opstoken, voel ik me schuldig dat ik op dat zelfde moment onder de douche stap en onze ketel nu mijn douchewater moet opwarmen ipv onze centrale verwarming. Sorry combi ketel, ik moet nu douchen en nu moet je je werk (onze centrale verwarming) onderbreken om mij een warme douche te bezorgen. Echt waar. Ik vertelde dat laatst aan mijn man. Ik zeg gewoon sorry tegen de ketel. Het sorry zit in alle poriën, in elke cel. Ik ga hier mee stoppen. Morgen zeg ik, mijn beurt  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...