Spring naar bijdragen

Mijn verhaal over/ voor mij


Musashi

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Musashi:

Inzicht! Ipv droevig te zijn dat mijn verwekker me verwerpt/ in de steek laat/... middels een nieuw kind te maken, kan ik ook blij zijn dat ik er EINDELIJK vanaf ben omdat het nu een nieuw slachtoffer heeft om zijn narcisme op los te laten/ bot te vieren. Hoe erg ik het ook vind voor dat kind, niet mijn probleem (meer). Deze nieuwe gedachte geeft me een ongelooflijk opgelucht gevoel!

SSSSSOOOOOO hey !!! wat een mooi inzicht! En door dit te delen help je mij ook. Ik had een vergelijkbare aha vandaag dus we gaan mooi gelijk op. 

het is een lange weg om van je narcistische ouders naar je gezonde zelf te gaan. Voor zijn nieuwe kind liggen er nieuwe kansen, die baby heeft haar/zijn weg. dat is niet jouw probleem. Ik zag Typhoon in Zomergasten. Hij vertelde dat hij een mantra had ontwikkeld van : dat is niet voor mij. 

dat raakte me zo diep en ik heb hem gelijk overgenomen. Nog steeds een lange weg maar we gaan hem wel.

Voor jou dag 108, heilig :D Walk on hot coals, zong Rory Gallagher. Ik ga kijken of ik dat nummer voor ons kan delen :heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Well I lost my shirt at a card game in which I never had a chance
Well I lost my shirt at a card game in which I never had a chance
The deck was marked, the game was rigged,
You could not tell at a glance.
Well, Lost my job on the weekend and I was back out on the street
Well, I lost my job on the weekend and I was back out on the streets
No way to get a dollar, but I spent it at the roulette wheel
Well I walk on hot coals, sleep on a bed of nails
Walk on thin ice, skate on razor blades
Got my little girl beside me no matter what else fails.
Well I spent it all down at the race track
All the way my horsre led the field
Well I spent it all down at the race track
All the way my horse led the field
But it was a hoax, the mare was doped,
A length to win she

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cursus

eigenlijk is het een heel dure en intensieve cursus die me bevestigt wat ik eigenlijk al wist maar die ik niet kon geloven omdat ik mezelf niet geloof. Ik zit vol met overtuigingen, denkpatronen die me ooit hielpen om te overleven maar die me nu belemmeren om m’n ware zelf te zijn. Vertrouw jezelf, geloof jezelf, de anderen weten het niet beter dan ik, ik moet me niet aanpassen, doen wat anderen van mij verwachten, wat de maatschappij van me wil maken....of alleszins wat ik denk dat ze van me verwachten of van me willen maken...

ik moet zwemmen tegen de stroom in.

tao van de zalm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer de ouders erin zouden slagen voor hun eigen kind hetzelfde respect en dezelfde tolerantie op te brengen die zij altijd aan hun eigen ouders hebben bewezen, dan zou zo’n kind al zijn talenten op de allerbeste manier kunnen ontwikkelen.

Alice Miller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is waar. ik heb mijn kinderen met zoveel respect en tolerantie behandeld en ze hebben allemaal hun talenten maximaal ontwikkeld. Mijn ouders hebben mij respectloos behandeld, en ik heb werkelijk geen idee hoe zij met hun ouders zijn omgegaan. 

Drama van het begaafde kind 

fijne dag @Musashi:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Artemis:

 

Drama van het begaafde kind 

 

Ja heb nu haar boek gelezen ‘in den beginne was er opvoeding’, wel echt een eye-opener vooral mbt mijn eigen opvoeding. Dat boek is het volgende op de lijst, ik was verbaasd dat de ondertitel ook iets met narcisme was...ik denk dat ik daar ook echt veel aan ga hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar je moet breder kijken, denk ik. Als in, als er iets is, kunnen ze altijd bij me komen. Als ze iets willen vragen, willen, nodig hebben. Altijd. En als ze bij me komen, zijn ze veilig. Er is geen aanspreekritueel. Ze hoeven me niet met beleid te benaderen en al helemaal niet bang te zijn voor klappen. 

Dus nou ja, volgens mij ben ik dan een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een like voor het nemen van de verantwoordelijkheid, natuurlijk niet voor de therapie @lady jane

@Musashi ik snap je wel, maar pas wel op met verwachtingen richting je ouders. Wat mensen niet hebben, zullen ze je nooit kunnen geven. Mijn ouders hebben zich beide nooit verantwoordelijk gevoeld voor ook maar iets van hun daden. Dat is niet meer mijn probleem om aan te werken. Hoe ik ermee omga, daar gaat het om. En soms is dat een stukje erfenis over de balk smijten om een lange neus naar de gierige zak te maken. Kinderachtig mag best soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Quinn:

En soms is dat een stukje erfenis over de balk smijten om een lange neus naar de gierige zak te maken. Kinderachtig mag best soms

Heel kinderachtig: Dat hij dan maar gauw stopt met nog meer kinderen te maken dat er nog iets over de balk te smijten valt ooit! Maar zelfs dat hoef ik zelfs niet meer van hem eigenlijk, gewoon niets, is meer dan voldoende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-4-2021 om 13:40 zei Musashi:

@lady jane zou me een heel pak schelen in mijn portemonnee moesten mijn ouders hiervoor verantwoordelijkheid nemen! 

Mijn ouders ontkenden hun verantwoordelijkheid. Toen mijn broer ik therapie ging (hij was 17 jaar en kreeg alle schuld van de familieproblemen) hadden mijn ouders hun zondebok. Toen mijn zus kort daarop ook in therapie ging was zij gestoord .Mijn zus eiste dat mijn ouders betaalden, mijn ouders hebben altijd ontkend wat er vroeger gebeurde. 

Ik was (zeiden zij) hun enige normale kind. Dat bevestigden ze steeds, dus ik durfde niet ook in therapie te gaan. Pas na hun dood ging ik in therapie. Toen kwam ik er achter .... hoe het vroeger ging thuis. Ik heb dat alles diep weggestopt. Weggedissocieerd.  Heeft mij jaren gekost om te erkennen dat mijn ouders geen gezonde ouders waren. Maar ook zij waren slachtoffers van hun tijd. Slachtoffers die daders werden.

Ik heb dat patroon omgedraaid. 

maar: 

Mijn kinderen zijn ook allemaal in therapie gegaan, op mijn aanraden. Gelukkig viel dat onder de basisvergoeding. Daar hadden ze genoeg aan. Ze hebben nu de normale problemen van hun generatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...