Spring naar bijdragen

Mijn verhaal over/ voor mij


Musashi

Aanbevolen berichten

Thee met koud water zetten, dat heb ik nog niet gedaan. Wat Lady Jane schrijft is eerst opgieten met heet water en dan af laten koelen. Je kunt nu speciale thee kopen, "infusion" die voor koud water is. Is dat onzin? Over ijsthee zul je ook wel in je studie tegenkomen Musashi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Over ijsthee zul je ook wel in je studie tegenkomen Musashi

Ben benieuwd! Ben trouwens echt goed bezig...echt zoals vroeger: elke avond probeer ik een uurtje te lezen, 1x gewoon lezen, 1x onderlijnen. In het weekend maak ik dan ‘s ochtends de samenvatting van de hoofdstukken die ik heb afgerond. En dan kan ik die samenvatting uit het hoofd leren voor het examen...

hoor mij hier bezig, heb het welgeteld al een week zo gedaan...maar het begin is er toch zo! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Lonster:

Thee met koud water zetten, dat heb ik nog niet gedaan. Wat Lady Jane schrijft is eerst opgieten met heet water en dan af laten koelen. Je kunt nu speciale thee kopen, "infusion" die voor koud water is. Is dat onzin? Over ijsthee zul je ook wel in je studie tegenkomen Musashi.

Ofwel koud en dan een uur trekken,

ofwel heet en 5 minuten trekken en 3 uur afkoelen :D (heet in de koelkast pleuren is een nono)

Het resultaat is niet zo enorm verschillend denk ik.

"Infusion" speciaal voor koud water, denk dat het geen onzin is in die zin dat niet elke thee koud lekker is. Het zal dus geselecteerde thee zijn. Ik ben dol op sencha en heb al eens ijsthee van sencha gezet maar dat was underwhelming. Earl grey is koud lekker vind ik, ook jasmijn, munt natuurlijk. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ofwel koud en dan een uur trekken,

ofwel heet en 5 minuten trekken en 3 uur afkoelen :D (heet in de koelkast pleuren is een nono)

Goed dat je dit nog verduidelijkt...uit je eerste bericht had ik ook niet begrepen dat je koud bedoelde. Ik dacht al amai zal straf spul worden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk je weer te lezen en alle thee tips

Ik was altijd al een theeleut en drink s morgens 2 kopjes goede diepzwarte koffie. Elke morgen maak ik een thermoskan thee, Yogi Tea . met zo'n thermoskan met losse thee, in zo'n ijzeren filter. 

ik heb aantal smaken omdat ik geen alcohol meer drink. Dan drink ik na die 2 koffie, 1 grote kop thee en ga naar mn werk. daar drink ik ook Yogi thee, uit zakjes 

Kom ik thuis , heb ik nog een halve thermoskan met dat filter, Yogi thee, losse blaadjes dus. giet ik daar komend water op en heb dan weer een volle halve liter yogi thee. 

tel het aantal keer Yogi thee, of Tea en je maakt kans op een mooie prijs, een goed gevulde theemand 

leuk dat je thee sommelier wordt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi @Musashi ik vind het fijn jouw draad te lezen, op een of andere manier helpt het me. Fijn is niet het goede woord, ik bedoel, ik voel me met je verbonden. En thee is het antwoord. Hoewel ik nu vreselijk trek in bier heb. Het bier woord is gevallen, dus een alcoholvrij bier, dan mis ik niets, dan win ik. Het gaat op en neer, zie mijn draad. We houden vol, 

even buiten de thee om, hoop dat goed met jou gaat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Artemis dat doet me veel plezier. Hoewel het woord plezier natuurlijk ook niet echt het goede woord is natuurlijk. Weet je, onlangs zei @Angelhearthoe vele andere mensen hier meelezen en hoewel ik dat natuurlijk ook wel weet, was ik daar toch even verbaasd over...want ik ben me daar eigenlijk toch niet echt bewust van als ik hier schrijf...ik sta er eigenlijk nooit bij stil hoe dit allemaal andere mensen zou kunnen helpen...ik help hier ook niet echt anderen naar mijn gevoel, soms zelfs integendeel, denk ik dat ik het nog erger zou maken (of maak) door verkeerde dingen te zeggen. Voor mij is het hier nogal egoïstisch eigenlijk, ik doe het echt voor mezelf. Maar anderzijds geeft het dan ook wel ergens een goed gevoel moest het anderen helpen ook...dus dank je!

Los van thee, ja gaat het me momenteel eigenlijk wel goed af...mijn trek is heel merkbaar al verminderd, de automatismen beginnen er toch wel wat uit te gaan. Maar ik moet zeker ook niet te vroeg victorie kraaien...vb gisteren moest ik langer werken op kantoor en daardoor ging ik in de namiddag (of zelfs al vroeger) al ‘belongingsgedachten’ waarnemen...voor onderweg naar huis op de bus...gelukkig heeft m’n baas me thuis afgezet...ik denk dat ik anders wel weer echt had moeten vechten tegen mezelf...vooral als de bus dan nog wat vertraging zou gehad hebben of zo...het is dus al bij al weer gemakkelijk gegaan...en vandaag weer een nieuwe dag, en ik drink niet! Het toont vooral nog maar eens hoe ‘het gevaar’ nog altijd op de loer ligt en hoe klein de grens is waarbij ik nog altijd heel gemakkelijk zou overhellen naar ‘de slechte kant’...

Ik kijk echt wel uit naar dat halve jaar, dat vind ik nog altijd zoiets onwezenlijks...het zal echt eerst moeten gebeuren voor ik het helemaal geloof...

We gaan samen door, zin of geen zin, de beslissing telt! Hou vol Artemis! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje flabbergasted als je het over zo’n aantallen hebt @Angelheart. Maar allez vooruit, voor mij en iedereen die leest dan :)

en Ps ik wil graag nog op je reageren maar weet niet goed wat...zoals je zegt, soms komt het akelig dichtbij.. en weet ik dus ook niet goed hoe ik best reageer.maar heb je wel gelezen dus, voor nu een :rose: voor jou! Gaat het nog goed met je? Hou vol!

3046A982-2670-4144-863A-C86C33C0BF71.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Angelheart:

Er zitten er hier maar weinig die met elkaar praten, elkaar liefhebben, elkaar de hersens inslaan, elkaar doodzwijgen of huilend in elkaars armen vallen.

Maar van degenen die hier schrijven en met elkaar delen, doen de meesten dat tamelijk intens en vanuit het hart. Daarom vind ik het forum ook echt een gezamenlijke groep, een gemeenschap, bij gebrek aan een prettiger woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Musashi:

ik denk dat ik anders wel weer echt had moeten vechten tegen mezelf...vooral als de bus dan nog wat vertraging zou gehad hebben of zo...

Ik denk dat die gedachten opkomen omdat je nu eenmaal vaak op die manier gehandeld hebt. Zoals ik jarenlang. Zelf schreef ik daar afgelopen week ook over. Lange werkdag, beloning en ontspannen. Het zijn maar gedachten. Ik had het op de dagdraad geschreven en mezelf voor de zekerheid op het dagpact gezet. Want die gedachten kwamen op. Maar nadat ik het geschreven had, was het helemaal geen issue meer. Niks niet vechten. Nieuwe gewoontes aanleren duurt even. Als je jezelf aanwent niet na de werkdag te drinken, komt het na verloop van tijd gewoon niet meer in je op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vroeger enorme katers als ik te veel dronk...maar ook als ik vrij gecontroleerd dronk, net op de grens bleef, dacht ik dat ik een kater kreeg als het zo een tijdje geweest was, een soort van drankcumul die dan om de maand leidde tot een kater...een straf van mijn lichaam voor de sluimerende, geniepige mishandeling,...dacht ik...nu heb ik ook zo eens per maand dat katergevoel...hoofdpijn, misselijk, zou het pms zijn, of migraine,...?

Niet alles is dus de schuld van alcohol blijkbaar..,en dat suckt eigenlijk precies nog meer, nu heb ik dan geen controle, is het niet mijn schuld...heb ik geen oplossing...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben verloren in de tijd...tijd vliegt...ze zeggen dat tijd vliegt als je het leuk hebt...en toch...lijkt het of ik steeds te weinig tijd heb voor dingen die ik echt leuk vind...en tegelijkertijd gaat alles zo traag...mijn vooruitgang...mijn nieuwe leven...alsof alles altijd hetzelfde blijft en zal blijven...

wat is tijd en waar is tijd

tijd is relatief maar hoe pak ik t bij z’n nekvel? Tijd is van mij en toch glipt de tijd steeds door mijn vingers...ik verlies teveel tijd...aan wat dan?

tijd is aandacht...aandacht geven aan wat ik leuk vind...geen tijd verspillen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Amerikaanse schrijver zei eens The only reason for time is so that everything doesn't happen at once. Alles heeft z'n eigen tijd, alles gebeurt wanneer het moet gebeuren. Juist door nu te zeggen dat je geen tijd wilt verspillen, leg je ontzettend veel druk op jezelf en op jouw invulling van je eigen tijd. Waarom de haast? Je vooruitgang gaat traag, zeg je, maar je weg hier naartoe was tenslotte ook niet in een oogwenk afgelegd. Maak tijd niet zo belangrijk, beleef "gewoon" je proces, ervaar de dingen die je doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

The only reason for time is so that everything doesn't happen at once.

Toch lijkt me dat nu echt geweldig, dat het enkel een vingerknip zou nodig hebben en floep ik ben ‘er’...nu blijft een beetje van een stap voorwaarts en twee achteruit...maar dat is achteruit hè, omgekeerd zou al beter zijn...misschien is het dat ook wel maar zit nu precies weer in de achteruit en dan is/ blijft het moeilijk om de vooruitgang ook te blijven zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Musashi:

Toch lijkt me dat nu echt geweldig, dat het enkel een vingerknip zou nodig hebben en floep ik ben ‘er’...nu blijft een beetje van een stap voorwaarts en twee achteruit...maar dat is achteruit hè, omgekeerd zou al beter zijn...misschien is het dat ook wel maar zit nu precies weer in de achteruit en dan is/ blijft het moeilijk om de vooruitgang ook te blijven zien...

Als alles ineens geregeld is ga je drinken van verveling, pas op :) goddank duren dingen lang en is een leven eindig. Dat houdt je scherp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat het niet saai is, dat is alvast een feit! Hoera!! En toch en toch...de vaststelling dat mijn maandelijkse hoofdpijn en mottigheid dus alles te maken heeft met pms en niet met katers zet echt alles de helling...dan was mijn gecontroleerd drinken wel echt gecontroleerd en had ik dus wel de controle...ook al dacht ik van niet...dus was het allemaal zo erg toch niet...dat idee dus...en dat ik dus weer niet zwanger ben...dat het allemaal geen zin heeft om nog te proberen...het zal toch niet meer lukken...te oud, te laat, te... verlies dat er geen is...maar toch verdriet dat er wel is...pfff...opgeven of niet...half jaar bereiken of niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...