Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
ikkanhet

Donderdag 5 november

Aanbevolen berichten

Een hele goede morgen allemaal

Was erg gezellig bij vrienden gisteren
Lekkere viscoctail gemaakt, biefstuk, champions, patatjes en witlofsalade

Toetje was bosbessenijs met verse bosbessen en slagroom
Ik voor en nagerecht plus salade gemaakt
Vriend de patat en biefstuk gebakken

Daarna samen spelletjes gespeeld, en een van de vrienden weer naar huis gebracht
(mondkapjes op in de auto :wacko:  )

Toch besef ik me dat deze momenten heel erg waardevol zijn
Geprobeerd zoveel mogelijk afstand te houden ook, maar beter dat, dan elkaar helemaal niet zien

Mijn lievelingswijn ging voorbij
Was een beetje lastig, maar eigenlijk ook niet meer dan dat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Bor:

Jij ook al @ikkanhet? Ik heb daar de laatste tijd ook last van, het duurt een eeuwigheid elke ochtend voor ik er "een beetje ben".
Even goed ontbijten en een lange warme douche wil weleens helpen.

ja red het niet zonder dutje de laatste weken zo moe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik de laatste tijd ook. Gisteravond ook ineens weer dan krijg ik een klop en dan kan ik echt niet meer.
Dan ga ik half 7 naar bed en slaap dan ook nog tot een uur of 20 uur. Dan ga ik er weer uit de laatste dingetjes doen
en ga al snel daarna weer terug naar bed en slaap er zo 10 uren achteraan. Ik slaap dan ook echt steeds dat is het wonderlijke ervan..:huh:

bewerkt door Bor
woordje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ikkanhet:

ja zo herkenbaar lag er gisteren ook al om 10 uur in.....kinderbedtijd haha:lol:

Ha ja! Ik lig al voordat Sesamstraat begint!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou nou ja je bent stok oud nu:lol:
Mijn man gaat zo boodschappen doen maar ze komen wat bezorgen maar als die terug is ga ik lekker ff mijn mandje in.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het kan..geef er maar aan toe dan idd. Dan zul je het wel nodig hebben denk ik dan maar hoor.

Ik bedenk me net..je drinkt ook al een poos niet meer he. Misschien hoort dit er dan ook wel bij, herstellen.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal. 

Gisteren zoals afgesproken met mezelf een ander rotklusje opgepakt en, op middagdutje na, de hele dag buiten en bezig geweest. Dat doen we vandaag nog een keer: in de benen, dát doen wat kan en toch al moest, in plaats van afwachten en heen en weer denkelen. s Avonds weer hout gesprokkeld, en lekker warm bij mijn eigen vuurtje gezeten. Dat kan een echte bezigheid zijn :) Toch is het  voor mij beter dan de hele avond comfortabel bij t kacheltje zitten met de tv aan. Ik doe het daar niet goed op, te passief. 

Wel een ongelooflijke vervelend k-gat ontdekt toen ik wat tectyl los-trok: in mijn brandstoftank, dat is geen fijne plek. Maar ook daar ga ik me nu niet druk over maken. 

Voor de zwemmers onder ons: het openwaterzwemmen heeft, na de inzet van de coronamaatregelen, een enorme vlucht genomen, en uiteraard niet voor niets: kan altijd, kan overal, kan alleen (als je weet wat je doet). Ook dat is, naast hollen,  bij mij na ziek en quarantaine paar weken geleden in t slop gekomen  en wil ik weer terug....zonder word ik ook ziek, koud, zwak, misselijk. 

En zo gaan we rustig door.... heeeeeel klein.

fik.jpg

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

ik ben als troost nog gauw naar de bios gegaan, Hope.
een prachtige film, ik hield het niet droog, zo herkenbaar
hoe we/mensen hen die ze liefhebben kwetsen kunnen.

Lonster en Lika; de wellnesscentra blijven toch open, mag
van Rutte alsnog. goed voor de weerstand en gezondheid.
bij de grote heb je ook mooie zwembaden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei niks:

Goedemorgen! Welkom @Pascalle. Straks weer naar het ziekenhuis voor controle en CTG. Opgestaan met hoofdpijn, hopelijk zakt het zo. 

Laat je even weten wat ze zeggen in het ziekenhuis? Er moeten naast medicijnen toch ook andere methodes zijn om die bloeddruk omlaag te krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bor:

Als het kan..geef er maar aan toe dan idd. Dan zul je het wel nodig hebben denk ik dan maar hoor.

Ik bedenk me net..je drinkt ook al een poos niet meer he. Misschien hoort dit er dan ook wel bij, herstellen.

Ja hoop dat het dat is inderdaad, ervoor had ik het ook niet zo extreem.
Ben s avonds ook de pretbederver als we lekker film kijken op netflix.:rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Jannigje:

@Jopie, noem dat maar klein! Vind ik absoluut niet. :heart: 

ik denk dat je daar wel 'gelijk' hebt.... 

Tegelijkertijd: 

Ik heb de overtuiging dat je voor of tegen het leven moet en mag kiezen, maar, dat je, zodra je ervoor kiest, ook de taak hebt er iets waardevols van te maken. Voor jezelf, voor anderen. En dat gaat niet vanzelf, daar moet ik echt iets voor doen, en dat gaat  zo verdraaide moeizaam.....  Als het (even?) té moeilijk gaat, zijn/lijken het altijd weer de kleine handelingen nu en hier die me weer lostrekken, niet de grote overwegingen over grote veranderingen of keuzes. Iedere keer weer....  Wáár ik ook ben, wát ik ook doe.... dat blijft altijd hetzelfde, eigenlijk. 

(ik realiseer me dat dit ook als een soort preek kan klinken, zo bedoel ik het zeker niet, maar ik denk dat je dat wel weet)

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet wie daar klikt op dat lachebekje maar het is echt waar!
We hebben dezelfde schoenen, ik heb ze erbij gepakt om te kijken maar het is zo, alleen heb ik een andere kleur.

Die schoenen zijn goed voor het grovere werk he, als ik met de boot bezig moet of veel moet lopen of zoals Jopperdepopski fikkie stoken. Ja.:)

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAGPACT:
Yvonne
ikkanhet

Pascalle 
Lonster
Rapilos

Takeiteasy

Wat een weertje he'? Hier beneden zijn de mensen allemaal bezig om te tuintjes winterklaar te maken. Hoef ik niet te doen gelukkig, maar kijkt voor mij wel prettiger die opgeruimde tuintjes :P Gisteren nog even gekeken naar die professor, die zo'n verstand heeft van hersenen. Hij legt het altijd zo mooi uit voor het gewone volk. Bewegen is zeer belangrijk en buitenlucht ook, maar wel zelf je grenzen weten. Nooit naar een ander kijken. Ik ken ook mijn grenzen nu wel op allerlei gebieden. Moet ook niet teveel gaan lopen en teveel gaan fietsen, maar alles met mate, wat prettig voelt voor jezelf. Ik kan ook nu van tevoren inschatten, wat teveel voor mij gaat worden. Niet meer mijn grenzen overgaan. 

De laatste tijd krijg ik heel veel nieuwe inzichten. Gewoon doen, wat prettig voelt. Iets wat niet prettig voelt, niet doen. Hoe simpel kan het zijn hé?

Zo benieuwd morgen naar mijn nieuwe werkplek. Best beetje zenuwachtig nog steeds. Ik geloof werkelijk dat ik nu eindelijk eens uit mijn cirkel kom en dat voelt goed! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Jopie:

ik denk dat je daar wel 'gelijk' hebt.... 

Tegelijkertijd: 

Ik heb de overtuiging dat je voor of tegen het leven moet en mag kiezen, maar, dat je, zodra je ervoor kiest, ook de taak hebt er iets waardevols van te maken. Voor jezelf, voor anderen. En dat gaat niet vanzelf, daar moet ik echt iets voor doen, en dat gaat  zo verdraaide moeizaam.....  Als het (even?) té moeilijk gaat, zijn/lijken het altijd weer de kleine handelingen nu en hier die me weer lostrekken, niet de grote overwegingen over grote veranderingen of keuzes. Iedere keer weer....  Wáár ik ook ben, wát ik ook doe.... dat blijft altijd hetzelfde, eigenlijk. 

(ik realiseer me dat dit ook als een soort preek kan klinken, zo bedoel ik het zeker niet, maar ik denk dat je dat wel weet)

Ik herken dit helemaal. Of het waardevol is weet ik niet, zo voelt het meestal niet, maar ik probeer er ook iets van te maken en ja dat gaat moeizaam. Ik probeer het ook klein te houden anders verlies ik het overzicht en kan ik helemaal de weg kwijt raken. Die vriendin die (nu) geen contact wil heeft er bijvoorbeeld moeite mee dat ik niet veel verder ben met mijn tuin. Voor haar gevoel “doe” ik niets terwijl ik heel hard aan het werk ben om overeind te blijven.
Voor mij betekent dat bijvoorbeeld mijn huis aan kant houden, de administratie bijhouden en voor mijzelf koken. Dat is voor mij nu al heel veel, de tuin moet dus wachten, dat kan ik nu niet. 

Anders in uitwerking, hetzelfde uitgangspunt denk ik.

Geen preek, wel herkenning.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen toen de zon scheen, even snel een ommetje gemaakt. 20 minuten maar, maar daar kom ik wel een beetje van bij. Lekker in de zon. Goed overleg gehad. Morgen en zondag heb ik een wandelafspraak staan in de bossen. Lekker!

Dat niet-drinken vandaag lukt wel. De boodschappen zijn al in huis en ik maak vanmiddag mijn eigen cocktail van tomatensap, tabasco, worsherstershire en citroen. Lekker pittig en in een mooi whiskeyglas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jannigje. Je doet het goed en als je het voor jou goed voelt, dan is het ook goed. Niets van anderen aantrekken, hoe die iets vinden. Het is toch nooit goed. 

Ook ik doe alles op mijn manier. Als ze het hier een zootje vinden of niet schoon of whatever, dan komen ze toch niet?

Ik hou trouwens helemaal niet van visite of op visite gaan. Wel als je iets kunt doen. Die muziekvriend (ahum) dirigent, daar spreek ik gewoon een keer iets mee af aan het strand of in de natuur. Hij fotografeert graag en is ook een echt natuurmens. In die tussentijd kunnen we het ook over muziek hebben, dat gaat in ene moeite door.

Wij hebben nog steeds dezelfde passie voor elkaar. Is al jaren zo en blijft ook zo. Ik zie hem als een soort meester, mentor. 

Kan ook heel goed met hem praten en zitten ook op één lijn.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...