Spring naar bijdragen

Maandag 14 september 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

@bumperjim, bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Eigenlijk zou ik NU moeten stoppen, maar dat lukt me niet. Ik wil van het stoppen een soort ritueel maken... Ik weet niet of dit wel een goed idee is, maar ik heb het gevoel dat ik hier nood aan heb. Straks nog 2 glaasjes drinken en daarna de fles voorgoed vaarwel zeggen. Maar dan echt vaarwel.

Ik moet eerlijk bekennen dat alles al klaar staat voor het aperitief als mijn vrouw straks om 19u30 thuis komt van haar werk. Ik heb er met haar over gesproken en ze begrijpt het aan de ene kant wel. Aan de andere kant vind ze het spijtig dat ik niet meer "gewoon" kan drinken zoals iedereen. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het daarvoor spijtig genoeg voor mij te ver gekomen is. Ik moet definitief knoppen doorhakken. Volledig stoppen is zoals jullie schrijven de enige correcte aanpak.

Morgen zal dus mijn D-Day worden, de dag dat ik alcohol voorgoed vaarwel zeg. "I'm Still Standig!!!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Smaragd, ik ben blij dat mijn verhaal herkenbaar is. De drank heeft al veel kapot gemaakt en dit mag niet langer gebeuren. Ik herinner me bv. dat ik ooit in een zatte bui aan het stuur van mijn echtgenote trok toen we in de wagen ruzie kregen (ik rij zelf nooit met de wagen). Ik mag er niet aan denken dat we toen een ongeval kregen, mijn zoontje van enkele maanden oud zat toen op de achterbank... Of die twee keer dat ik duidelijk aangeschoten op tv kwam. Om de zenuwen te bedwingen had ik mezelf wat moed ingedronken, maar op het ogenblik dat ik de interviews moest doen was duidelijk te horen en te zien dat ik gedronken had (ik hoop stiekem dat ik de enige ben die het gezien had). Deze zaken mogen NOOIT meer gebeuren. Misschien kunnen deze vieze herinneringen nu dienen om stil te staan bij mijn drankmisbruik en me hopelijk op het recht pad houden.

Ik heb het moeilijk zoals @bumperjim en jij schrijven om het "probleem" van dag tot dag te bekijken. Maar misschien is dit de enige goede manier om hiermee om te gaan.

Ik hou de buikpijn zeker en vast in de gaten, bedankt voor de tips. Als ex-kankerpatiënt (leukemie) zou het reden te meer moeten zijn om alcohol aan de kant te zetten. Ik weet wat het is als je leven aan een draadje hangt. Stom van me dat ik in de alcoholval getrapt ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elton:

@bumperjim, bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Eigenlijk zou ik NU moeten stoppen, maar dat lukt me niet.

Elton let goed op wat je schrijft.

Elk moment in de toekomst wordt vroeger of later NU.

Als je je voorneemt morgen te stoppen, is dat na 24 uur NU geworden. Waarom zou het dan wel lukken?

Of om het om te draaien: waarom zou het NU niet lukken?

Uitstelgedrag. Kennen we allemaal. Stop met denken. Stop met alcohol, nu. De enige manier Elton.

Drink een kop thee met je vrouw vanavond. Doe ik ook. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er vaak een ritueel van gemaakt, van dat laatste glas. Of van die laatste avond. Misschien helpt zo'n ritueel wel om die streep eronder te zetten, maar makkelijker wordt het niet. Misschien lucht het ook wel een beetje op, toch? Dat gedoe met die drank, dat hoeft straks allemaal niet meer.

De laatste keer dat ik mijn laatste glas dronk was in de zomer, zwoele avond. Ik heb een avond met vrienden in de stad laten schieten om nog eens lekker ongegeneerd in mijn eentje, thuis, binnen te kunnen drinken. Was het een leuke avond? Nee. Heb ik nog wat bijzonders gedaan? Nee. Was ik gelukkig toen? Nee. Ik heb alleen maar gedronken. Verder niets. De drank was nog een laatste keer de baas over mij.

Wat BJ al zegt, stoppen met drinken ga je leren. En je gaat nog veel meer leren. Hopelijk gaat er, net als bij mij en vele anderen hier, een nieuwe wereld voor je open. Dat de rest wel drinkt en jij niet, ook dat wordt normaal. Ik ben daar nu eerder trots op dan dat ik mij ongemakkelijk voel. Ik heb er ook over leren praten. En: je gaat er beter uit zien, bent een prima voorbeeld voor je omgeving, houdt tijd over voor andere dingen (ook een gevaar trouwens, verveling bleek voor mij steeds een trigger), je ontdekt wellicht nieuwe interesses, krijgt een betere conditie, slaapt beter, onthoudt meer, hebt meer aandacht voor de dingen, etc etc etc. Echt, het is niet altijd makkelijk, maar het levert zo veel op!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwetend badend in het zweet ontwaakt uit een nachtmerrie. Werd weer verkracht door die mannen/jongens. Was zo intens en ik was weer 8. Weet niet of die Emdr goed voor mij is en ik dit moet wil/ga doorzetten. Dit was te heftig en te echt, herbeleven. Gelukkig geen drank in huis anders had ik het zeker genomen. Ga zo wat chips eten en dan weer slapen, ben gewoon bang om te gaan slapen. Toch niet normaal. Behandelaars zeggen, hoort erbij en is goed. Weet het niet hoor. Vandaag avonddienst dus ik kan niet opblijven, moet tot 23 uur werken. Ga maar een boek lezen misschien sukkel ik nog wat weg. Zo hoeft het voor mij niet meer. Dat trek ik niet. Ik kan en wil heel sterk zijn maar trek wel mijn grens, ga ze morgen/vandaag bellen, dat het te heftig is. Moet wel gewoon kunnen blijven door functioneren. Wil ik ook zo graag. Maar dit kan niet, zo herbeleven in dromen/nachtmerries, teveel trigger. Ga lezen, weet ook niet of ik zo nog door wil gaan, misschien ben ik te beschadigd. Dan moet idd emdr meteen stoppen of in een andere vorm. Gewoonweg gevaarlijk en niet helpend. Bespreek het morgen, nu moet ik rustig worden.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Elton:

@bumperjim, bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Eigenlijk zou ik NU moeten stoppen, maar dat lukt me niet. Ik wil van het stoppen een soort ritueel maken... Ik weet niet of dit wel een goed idee is, maar ik heb het gevoel dat ik hier nood aan heb. Straks nog 2 glaasjes drinken en daarna de fles voorgoed vaarwel zeggen. Maar dan echt vaarwel.

Ik moet eerlijk bekennen dat alles al klaar staat voor het aperitief als mijn vrouw straks om 19u30 thuis komt van haar werk. Ik heb er met haar over gesproken en ze begrijpt het aan de ene kant wel. Aan de andere kant vind ze het spijtig dat ik niet meer "gewoon" kan drinken zoals iedereen. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het daarvoor spijtig genoeg voor mij te ver gekomen is. Ik moet definitief knoppen doorhakken. Volledig stoppen is zoals jullie schrijven de enige correcte aanpak.

Morgen zal dus mijn D-Day worden, de dag dat ik alcohol voorgoed vaarwel zeg. "I'm Still Standig!!!"

Hoe is het nu Elton?

(Trouwens, "gewoon drinken net als iedereen" dat kon je toch allang niet meer? T moest altijd veel te veel zijn)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

meestal ebt die woede wel weg
mits ook de angst, verdriet, pijn, die eronder zit
een uitweg krijgt.
woede is mooi over onrecht
maakt je minder slachtoffer
maar als je slachtoffer was
kan die woede ook de verwerking belemmeren
op den duur
geef jezelf de kans die emdr kan bieden
het loont zo!
als je dit zonder alcohol doorleeft
mag je lichaam de lichaamsherinneringen loslaten
en kan nieuwe herinneringen creeren die
helpen helen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei bumperjim:

Elton let goed op wat je schrijft.

Elk moment in de toekomst wordt vroeger of later NU.

Als je je voorneemt morgen te stoppen, is dat na 24 uur NU geworden. Waarom zou het dan wel lukken?

Of om het om te draaien: waarom zou het NU niet lukken?

Uitstelgedrag. Kennen we allemaal. Stop met denken. Stop met alcohol, nu. De enige manier Elton.

Drink een kop thee met je vrouw vanavond. Doe ik ook. 

Je kan het inderdaad uitstelgedrag noemen @bumperjim, maar ik had dit ritueel echt wel nodig. Ik weet niet goed waarom. Misschien omdat ik iemand ben die graag dingen volledig afrond alvorens verder te gaan...

bewerkt door Elton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Hoe is het nu Elton?

(Trouwens, "gewoon drinken net als iedereen" dat kon je toch allang niet meer? T moest altijd veel te veel zijn)

Hoi @bumperjim, om het allemaal wat overzichtelijk te houden (ik kan nog altijd niet zo goed met een forum overweg blijkbaar) heb ik hierover een afzonderlijke pagina (of post) aangemaakt. WE GAAN ER VOOR!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker, ik snap wat je wil zeggen. Het is ook niet de eerste keer dat ik met deze gedachte loop maar deze keer lijkt me anders. Ik heb het gevoel steun bij jullie gevonden te hebben en dat lijkt me kracht te geven. Alvast bedankt voor je vriendelijke woorden. We gaan ons best doen om de drankduivel uit het leven te bannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...