Spring naar bijdragen

Zondag 13 september 2020


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal vanaf het balkonnetje in de zon. Ik ben weer terug van een weekje kamperen, goed opgeknapt. En hoewel ik veel horeca heb gezien mooi droog gebleven, maar dat was ook niet zo moeilijk. Geen zin om te drinken, en met de zee nabij sta je zo in verbinding met de natuur dat drinken heel ver weg is. Gisteren waaide het flink, in enorme golven gespeeld, dan voel je de kracht van alles dat groter is dan jij, heerlijk. 
 

Nu weer thuis is een opgekropt centrum van de stad, opeens allemaal mensen, een huis waar de drankgeschiedenis toch een beetje door de poriën naar buiten kruipt. Enfin ramen open en goed schoongemaakt (dat was wel nodig na de laatste ellendige binge) en nu is alles al een stuk beter. Ik hoop dat ik dat vrije en nederige gevoel van vakantie een beetje kan vasthouden. Fijne zondag allemaal.

@ikkanhet veel troost gewenst, wat verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze dag  8 maanden nuchter.

Was   op een zondag  daarvoor ' passen waren verstopt  en kon niets  nieuws  halen  vond toen nog een halve  fles wijn die ik leeg gedronken  heb   ' ach wat was ik beroerd die  dag  nu  ik erop  terug  kijk..   baalde  dat ik  niets  kon halen  om de beroerdheid weg weg te drinken.   Maar achteraf  zoveel beter .  Na 3 dagen  bingen ' was het goed   de volgende  avond zat ik bij de AA   maandag   13 jan '  beste  stap ever  in mijn alcohol  carrière.  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Descartes33:

Goedemorgen allemaal vanaf het balkonnetje in de zon. Ik ben weer terug van een weekje kamperen, goed opgeknapt. En hoewel ik veel horeca heb gezien mooi droog gebleven, maar dat was ook niet zo moeilijk. Geen zin om te drinken, en met de zee nabij sta je zo in verbinding met de natuur dat drinken heel ver weg is. Gisteren waaide het flink, in enorme golven gespeeld, dan voel je de kracht van alles dat groter is dan jij, heerlijk. 
 

Nu weer thuis is een opgekropt centrum van de stad, opeens allemaal mensen, een huis waar de drankgeschiedenis toch een beetje door de poriën naar buiten kruipt. Enfin ramen open en goed schoongemaakt (dat was wel nodig na de laatste ellendige binge) en nu is alles al een stuk beter. Ik hoop dat ik dat vrije en nederige gevoel van vakantie een beetje kan vasthouden. Fijne zondag allemaal.

@ikkanhet veel troost gewenst, wat verdrietig.

Fijn dat het kamperen zo goed is bevallen en dat je geen zucht had.

Dank je wel:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei takeiteasy:

@ikkanhet. Wat een gemis hé? Neem de tijd om te rouwen. Ik miste mijn vorige hond ook zo. Na een jaartje weer een hond genomen. Het afscheid van mijn kat verleden jaar, ligt ook nog vers in mijn geheugen. Tja, 18 jaar was ze. Ze hoorde er gewoon bij. Nu zo blij met mijn hond. Wat zou ik zonder haar moeten.

@Descartes33. Wat een domper he als je weer thuis komt en ook, omdat je toen je laatste binge had. Idd lekker alles opengooien. Lekker even alles schoonmaken. Lekker weer met frisse moed beginnen. Fijn dat de vakantie je goed heb gedaan. 

dat is toevallig onze poes is ook 18 jaar geworden maar konden haar naam niet hardop zeggen want dan zocht Rakker haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad rustig. Ik probeer me een beetje kalm te houden in voorbereiding op een nieuwe werkweek. En ik lees grinnikend mijn kampeerdagboekje terug:

 In een godverlaten tent / marteling op elk moment / ligt een hopeloze vent / die zichzelf totaal niet kent

Maar goed inmiddels sta ik er niet meer achter want ik ken mezelf best goed, ik heb alleen een nogal agressief drankstemmetje in mijn hoofd en als dat stemmetje heel krachtig wordt dan maakt zelfkennis niet meer uit. Gelukkig ben ik vandaag heel kalm. 

Maar een communie, @Cleo66, dat is katholiek toch? Zo op leeftijd van 12-13? Was het bijzonder? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Yana:

Goeiemorgen, het wordt weer een stralende dag. 

Sterkte met het afscheid van Rakker @ikkanhet en succes met de rondleidingen @Jannigje, ik zou er zenuwachtig en faalangstig van worden dus ik vind het wel lef hebben. Maar ja, ieder zijn talenten hè. Ik ben heel goed in lanterfanten bijvoorbeeld, dat kan ook niet iedereen. Maar vandaag moet ik werken dus hoppa... aan de slag!

Ben ik ook wel hoor, maar ja, als ik elke keer toegeef aan de angst gebeurt er nooit wat, dus ik probeer die angst maar elke keer weer te overwinnen. Dat lukt lang niet altijd, maar zeer regelmatig ook wel. Ik vind het pas eng (heel eng) als er mensen mee luisteren die zelf ook rondleiden of er werken, dan ben ik opeens veel meer gespannen. Maar ik heb me er wel goed doorheen geslagen geloof ik.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @knakker zo is het ook en voel ik het ook. Zij was heel speciaal voor mij, kon alles met haar delen. Ook wb het alcohol gebeuren etc. Nooit veroordelend, er zijn en aanhoren met wat indirecte adviezen natuurlijk. Dat fysieke mis ik wel maar ze is er idd gewoon nog, ervaar ik wel als heel fijn. 

Morgen lekker dagje vrij, dan 1 avond werken en dan 2 vrij. Zie niet meer zo op tegen de vrije dagen. Wel alles plannen, beter zo.

Ga best wel goed, durf dat bijna niet te tikken, goden verzoeken :D Nee grapjuh, gaat best okay. We gaan stug door net als jij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...